Ik denk dat je ook niet veel flapwerking krijgt van de aillerons van de Cessna , en ook al zou je de "echte" (fowler) flaps werkend maken dan moet je daar nog niet al teveel van verwachten op een modelletje van minder dan 1 meter spanwijdte ...
das ook waar maar het leek me leuk om eens flaps te gebruiken.... moet ik de uitslag van de ailerons van de skyartec ook verkleinen naar 8 à 10 mm ?
Jazeker, 8-10 mm is ruimschoots voldoende. Standaard uit de doos hebben de roeren een té grote uitslag.
bedankt benno! jammergenoeg is de cessna blijven steken bij de douane...ben benieuwd hoeveel taksen ik zal moeten betalen (àls de cessna mij ooit zal bereiken...)
ik weet niet hoe het is in nederland maar bij ons is het niet evident om zo'n zaken zonder problemen door de douane te laten passeren! vorig jaar moest ik een papier ondertekenen dat ik 'vrijwillig' afstand nam van een helikopter die ik via internet gekocht had (wat later hadden ze die vernietigd...toch zotte mensen wi!)
eindelijk toegekomen...lijkt me een hele leuke vlieger! heb ook nog een setje gws floats liggen die ik eronder wil zetten maar op wat moet ik vooral letten? op de tekening van gws staat niet echt goed uitgelegd hoe precies de floats komen ten opzichte van het zwaartepunt... iemand tips??
Blijkt redelijk goed te kunnen. (modificaties: geen landingsgestel, nutteloos op gras, propsaver, stevigere prop) e4Ec59xx5WE[/media] - Sky Artec MVSB
maiden vandaag de maiden met windkracht 4 bij ons in de duinen (wel het landingsgestel eraf gehaald), was wel pittig! vliegt echt wel super (heb de brushless versie) en verlang al naar wat rustiger weer om de cessna te vliegen met de floaters van gws eronder! een super leuke electro vlieger!
watervliegtuig ik heb er de drijvers van gws onder gezet...niet zo evident! maar ondanks mijn probeersel vliegt hij redelijk goed, ik had vooral moeite om te sturen (enkel op rudder) en daarom heb ik een roer geplaatst (dank aan bosmodelair voor de mooie foto's die ik heb gevonden op het forum) ik ben benieuwd hoe die nu zal sturen! het zwaartepunt ligt alvast lekker! opstijgen vanop het water geeft toch wel echt een andere dimensie ah vliegen...zalig! hier heb ik gebruik gemaakt van het roterende 'voorwiel' het roer uitgesneden en met epoxy waterdicht gemaakt, dan het staafje erin geplakt (niet simpel om een gaatje voor te boren!) vanop afstand ziet het er rdelijk uit vind ik:
Pogingen om het std landingsgestel van de Cessna op gras te gebruiken (met wat modificaties..) _fFN359koLk[/media] - Good, bad and ugly landings - Sky Artec Cessna 182 with modified UC on Grass
Heb sinds een week ook de Art-Tech Cessna 182 (brushed/2,4 Ghz/4 kanaals). Vliegt echt fantastisch en heb me afgelopen weekend heerlijk uitgeleefd! 1 vraagje: zou eigenlijk wel iets langere vliegtijd willen hebben - kan ik er een 7,4 volt LIPO inzetten? Vlieg nu met een 9,6v Ni-mh accu, deze geeft echt meer dan genoeg vermogen. Ben een beetje bang dat 7,4v te weinig is en 11,1v te veel. Hoor graag of mensen hier ervaring mee hebben! gr./Arnold
ik heb een parkzone mustang p51 net binnen, ook nieuw op dit forum... vanavond de test, na weken lang fms training... grtz
Als je een iets kleinere prop monteert moet 3S Lipo wel goed gaan ... of een prop met meer spoed op 7,4V (zal iets inleveren in power) ... let er wel op dat je regelaar met LiPo's en eventueel meer stroom om moet kunnen gaan, anders is het snel over ... Je kan natuurlijk ook het motortje vervangen (geborstelde motoren is een kwestie van rond de € 7,- tot € 10,- voor een 2S LiPo vriendelijk exemplaar), moet je wel de bedrading om solderen kunnen ...
Mensen met vliegervaring .... Wil graag een cessna kopen om mee te beginnen. Mooie keuze zou je zeggen. Echter ik kan voor een realtieve lage prijs (ook met de BTW) een nieuwe zeer grote foam versie kopen (spanwijdte 1500mm). Deze is in RTF en ARTF versie verkrijgbaar. Bij de ARTF moet je alleen je eigen ontvanger er in proppen en de rest zit er allemaal bij incl. 1 lipo. Nou is mijn vraag: Geldt hier ook hoe groter/ zwaarder hoe stabieler en des te makkelijker dat er mee te leren vliegen valt. Hoor het heel graag of dit een goede keuze is. Groeten,
@ probaco, om welk foampie zou het eventueel gaan? En ja voor dit formaat toestellen geldt wel hoe groter hoe beter en stabieler het vliegt. Zeker met wat wind waar de 182 erg gevoelig voor is (liever geen wind zelfs).
Het zou om : BananaHobby - 4 CH Cessna 185 Aerobatic Radio Remote Control Electric RC Airplane RTF dit model gaan echter dan geen taildragger maar de 182, dus met een "normale" stuurwiel. Ook geen water-gevallen erbij. Dit is een meerprijs. 1500mm + 1,4kg evt met flaps te bestellen.
probaco, ik zou daarmee durven beginnen, ziet er zeer stabiel uit! ik heb ook een cessna van arttech en zelfs met 4 beaufort vliegt die super...(wel wat gevoelig maar toch leuk!) begin op de sim, dan met weinig wind en dan kun je zelf testen hoever je gaat é.... succes! tom