Cessna 182

Discussie in 'Beginners' gestart door hobby, 22 sep 2005.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Als je kan vliegen wel ja, maar voor een beginner is dat niks.

    Maar die aangegeven Cessna ziet er al een stuk beter en stabieler en daar moet zeker mee te leren vliegen zijn onder begeleiding.
     
  2. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    Nu lees ik weer op andere fora dat een taildragger (weet even niet de normale benaming. In ieder geval sturing nabij de staart) stabieler is, omdat de "landingsdriehoek" van de wielen groter is.

    Zijn hier meer die deze mening delen of is dit echt een gevoelskwestie.
    Zoals de meeste clubs in Nederland hebben, moet hij geschikt zijn om van gras te starten en te landen.
     
  3. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    ja, das natuurlijk waar, ik wou gewoon aangeven dat hij met deze hoogdekker mee kan evolueren en er later ook veel fun aan kan beleven

    groeten
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Starten en landen op gras doet ie zeker wel.

    Tja, ik ben niet zo`n voorstander van een staartwielkist als leskist.
    Deze luisteren toch altijd wat kritischer tijdens de start en zijn meer gevoelig voor het zwabberen tijdens de take off.

    Een neusiwel kist rijdt rechtdoor zolang het neuswiel maar aande grond staat, een startwielkist zie je bij beginners als snel gaan zoeken wat niet bevordelijk is en vaak eindigd in een ground loop oid.

    Ik zelf zou je de neuswielversie aanraden.
     
  5. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    Bedankt. Hier heb ik wat aan. Antwoord met goede onderbouwing.:D
     
  6. familymen

    familymen

    Lid geworden:
    14 nov 2010
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Tienen, Belgium
    Amai, ben zo goed al zeker door alle 57 pagina's gelopen maar heb niet gevonden wat ik zoek. Kan iemand mij vertellen, hoe veel naar onder en boven de elevator roer moet bewegen. Ik heb de mijne juist aangesloten en ik vind dat alles goed werkt maar ik vind dat de elevator precies niet goed op en neer gaat, alle niet genoeg...

    Bedankt voor de info
     
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Staat er niets over in de handleiding?

    Geloof dat het maar weinig hoeft te zijn, denk dat je voor de eerste vluchten met een mm of 6 a 7 één kant op al meer dan genoeg hebt.
     
  8. familymen

    familymen

    Lid geworden:
    14 nov 2010
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Tienen, Belgium
    Neen, spijtig genoeg is de handleiding van dit toestel super slecht. De handleiding bevat 8 pagina's, afbeeldingen kun je niet zien, (zo onduidelijk). Het is een mooi toestel, maar je moet natuurlijk wel zeker zijn dat alles oke is alvorens je een vlucht maakt.....
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Heb je wel eens eerder gevlogen?

    Oz niet laat hem dan invliegen door een ervaren vlieger, mijn ervaring is dat de uitlsagen van dit soort modellen vaak te groot staan.
     
  10. familymen

    familymen

    Lid geworden:
    14 nov 2010
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Tienen, Belgium
    Neen, maar het moet voor alles een eerste keer zijn hé ;-)
     
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Tja, en vaak ook de laatste keer fvoor het modelvliegen jammer genoeg :-(
     

Deel Deze Pagina