Cheerson CX 20 review

Discussie in 'Multicopters' gestart door ycdlawip, 25 jan 2016.

  1. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    dus ook als je de accu verwisselt?
     
  2. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Nee dat is niet echt nodig.
     
  3. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Ok dus gewoon elke dag als je naar het veld gaat. En moet dat dan op het veld zelf of kan het ook bijvoorbeeld thuis en dat je dan de accu eruit haalt en dan 10km verderop op het veld gaat vliegen?
     
  4. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Op de vlieglocatie, maar lijkt me vrij vanzelfsprekend...
     
  5. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Ok ik hoorde namelijk dat 100km in de buurt het niet uitmaakt. Maar dat komt dus echt op de hoeveel meter aan?

    Vandaag heb ik hem trouwens binnen gehad. Tot mijn grote verbazing, dacht dat het nog een week of 2 zou duren.

    Ik heb hem thuis gecalibreert en 2km verderop op het veld ging ik vliegen. Met een touw eraan. Hij vloog in principe stabiel, al hoewel ik hem wel iets meer tilt mag geven omdat hij standaard een hoek van 22 graden heeft, ik heb gehoord dat veel mensen hem 35 graden tilt geven. Dus dat ga ik morgen doen. Dan is die net wat sterker tegen de wind.

    Wat me alleen wel opviel, de position hold werkte, alleen bleef hij heel langzaam stijgen toen dat aanstond. Geen idee wat hier de oorzaak van was, morgen maar dubbel calibreren dan en ook op de locatie zelf, kijken of hij het dan ook doet. Return to home werkte in ieder geval goed, al hoewel hij wel heel lang op een bepaalde hoogte bleef hangen. Zeker 1 minuut voor die begon met dalen.

    Alleen kwam hij een beetje hard neer bij de 5e keer landen of zo dus nu heb ik al een barst in 1 arm. Maar ja kon het gelukkig lijmen. En heb voor de zekerheid een extra bodykit besteld voor als het nogmaals gebeurt maar dan erger.

    Dus ja als iemand de reden weet van dat langzaam stijgen tijdens position hold dan hoor ik het graag. Ik blijf in ieder geval nog even oefenen met stabiel vliegen, opstijgen en landen, position hold en return to home met een touw eraan. Geeft me toch een veiliger gevoel zo. Pas na een 10 of 20 keer succesvol gevlogen te hebben ga ik er een camera aan doen of overwegen het touw af te koppelen
     
  6. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Als je hem kalibreer op de vlieg plek zou het volgens mij beter zijn .

    Moet je de throttle stick beheerster bedienen .
     
  7. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Ja ik snap dat ik er niet ruiger mee om moet gaan. Heb al veel ervaring met 2 kleinere quads en heb veel landen en opstijgen geoefend maar zo'n groot ding buiten met een beetje wind is toch anders

    Ach ja, dat is ook de reden dat je eerste niet 1000 euro kost. Zie ook veel op youtube dat mensen hun eerste bodykit gewoon slopen door trial and error, nu maar hopen dat mijne het vol blijft houden voor ik die nieuwe bodykit van 30 euro binnenkrijg, zal ook wel weer 3 weken duren

    ik ga hem morgen op de plek zelf calibreren dan. Alleen raden veel mensen het ook aan om hem op de computer te calibreren. Alleen lijkt het me sterk dat mensen een laptop meenemen naar de vlieglocatie om hem daar te calibreren. Heb het in ieder geval nog nooit ergens gezien
     
  8. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Nee met laptop hoeft niet. Reden van vlieglocatie calibreren is dat thuis invloeden kunnen zijn die kalibratie kan beïnvloeden
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2016
  9. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Het is toch vanzelfsprekend dat als je besluit te gaan vliegen je op de locatie waar je gaat vliegen je accu aansluit, het gpsdansje doet als je het nodig vind en dan gaat vliegen?

    Ik weet niet hoe dat met zo'n cheerson werkt, maar bij een naza is throttle midstick dat hij niet stijgt of daalt, en dat icm gps hold een vaste positie geeft

    Bij de werking van rth zal die cheerson hoogstwaarschijnlijk een of andere vaste routine hebben, maar als je niet weet hoe die precies is dan zou ik dat eens proberen op te zoeken via internet ipv ernaar te gissen, als je weet hoe dat hoort te zijn dan kun je als je rth test vanzelf bepalen of dat goed is of niet
     
  10. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Ok bedankt ik zal het morgen doen op het veld zelf.

    Het blijft een hele kunst dat ronddraaien om z'n as, vind het altijd zo onhandig overpakken. Hebben jullie daar tips voor? Aan een touw hangen of zo en dan ronddraaien zodat het vloeiender gaat? Al hoewel die dan niet precies naar de grond wijst volgens mij
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2016
  11. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Nee, zoek even filmpje op internet. Calibration apm
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2016
  12. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    met gps dansje bedoel je het calibreren? Dacht dat dat voornamelijk voor het compas was

    Ja midstick moet hij dus position hold doen maar hij bleef heel langzaam stijgen. Misschien dat ik de midstick niet goed had gezet of zo, zal er morgen beter op letten

    Return to home is normaal gesproken een stuk omhoog en dan langzaam terug en dan dalen, alleen bij mij deed die het vandaag (wat bij mijn vorige niet zo was) dat die omhoog ging, terug, stukje naar beneden en dan een minuut blijven hangen (op 5meter hoogte of zo dus niet vlak boven de grond) en toen helemaal naar beneden
     
  13. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Ga even wat filmpjes over de apm kijken ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2016
  14. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    ok thanks, lijkt op dat calibratiefilmpje die ik hierboven had gepost maar ik zal dit ook even bestuderen, aangezien het een stuk duidelijker is

    bedankt
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2016
  15. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Dus het calibreren van de APM (via de computer) moet gewoon thuis, en dan op het veld een paar km verderop moet ik alsnog het calibreren doen met het ronddraaien? Overschrijft het één het ander niet dan?
     
  16. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Op de pc is eenmalig, rondje doen in veld altijd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2016
  17. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Calibreren aan de computer is voor je fc zelf (autolevel), gps dansje is voor je gps compas.....
     
  18. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Bedankt jongens die informatie begreep ik dus nooit

    Morgen ga ik hem even dubbel en dwars calibreren dan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2016
  19. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Je moet wel goed lezen wat er verteld word .
    Een keer kalibreren op pc en de GPS kalibreren op het veld .
    En als dat dan nog niet goed gaat weet ik het ook niet meer , dan moet je maar een betere aanschaffen .

    Ik hebt met mijn dji f550 met naza-m v2 nergens last van .
    Is misschien een goed alternatief .
     
  20. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    naja ik hoor vaak tegenstrijdige dingen. De een zegt dat je binnen 100km maar 1x hoeft te calibreren de ander zegt elke keer als je een nieuwe accu erin doet. En dan is er ook nog een verschil tussen bepaalde dingen calibreren.
     

Deel Deze Pagina