China motor en regelaar

Discussie in 'Model elektronica' gestart door ritze_vespa, 24 mrt 2018.

  1. ritze_vespa

    ritze_vespa

    Lid geworden:
    27 mei 2015
    Berichten:
    17
    Hallo, ik ben eens benieuwd of hier ook met China spul word gereden en of gevlogen.
    Ik heb laats een setje laten komen uit China : Hobbywing bl16 30 amp brushless en een 10t 4 pool motor dit samen kostte mij 27 euro.
    De bedoeling was om dit in een tamia auto te plaatsen, dit is ook gelukt.
    Ik heb meteen gemerkt dat de punch heel lineair is en dat hij op een gegeven moment ( na 0.5sec) gewoon vol open gaat, dus die gaat naar 100 % omdat het irritant is dat hij het vermogen niet rustig laat toenemen. Gezien de regelaar voor 1/16 modellen zijn bedoeld had ik verwacht dat de regelaar erg warm ging worden in een 1/10 auto maar dit is niet het geval. Trekkracht en koppel is aanzienlijk beter dan een brushed motor en de top is ook een heel stuk hoger. Dus tot nu toe heb ik er geen spijt van dat ik dit setje heb gekocht. Nu is het hopen dat het zeker een paar accu's meegaat
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Maar een 10t motor is ook te zwaar of net op het randje voor een 30A regelaar. Het kan dus best zo zijn dat een stroombegrenzing ingrijpt. Probeer eens een kleinere pinion.
     
  3. ritze_vespa

    ritze_vespa

    Lid geworden:
    27 mei 2015
    Berichten:
    17
    Hij doet het zelfde onbelast als belast, zodoende dat ik zoiets heb dat het in de regeling zit. Ik wil eens kijken of het wat is.
    In het begin zat er een 13 of 14 turn motor in. Dit liep ook vrij goed. En inderdaad is het raadzaam om een kleine pinion te gebruiken of de punch zo te laten om de regelaar niet te zwaar te belasten. Ik had eigenlijk de 60 amp versie moeten hebben Mja, het liep anders.
    Hij gaat nu op een on road auto en dan gaan we eens de baan op
     
  4. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.353
    Locatie:
    Woerden
    Vermoedelijk heeft de regelaar een soft-start, dat is vooral belangrijk bij heli's en bij sommige boten. Hoogstwaarschijnlijk kan je die soft-start uitschakelen, hoe kan ik je niet vertellen want daar is geen standaard manier voor. Pak de handleiding er eens bij, daar zal in moeten staan hoe je die soft-start uit kunt schakelen.
     
  5. ritze_vespa

    ritze_vespa

    Lid geworden:
    27 mei 2015
    Berichten:
    17
    Ik heb de esc iets feller ingesteld en dat resulteerde in een vrij warme regelaar, dus hij trekt die 10 turn met moeite, ik zal dus kleine vertanding moeten gebruiken en de punch lager moeten instellen, helaas heb ik het diff opgeblazen van m'n hpi e10, die kon dat toch niet hebben dat geweld. Het afstellen van de regelaar is erg goed te doen. Dus opzich wel een aanrader voor mensen die iets goedkoper willen gaan rijden.
     

Deel Deze Pagina