"chroom" verf

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Mattijn, 25 aug 2006.

  1. Mattijn

    Mattijn Guest

    Hey,

    ik vroeg me af of er ook een soort van chroom-verf bestond, om bijvoorbeeld je velgen bij te werken, want die zijn wat beschadigd en dat is wel jammer, en als je bijvoorbeeld witte velgen hebt dat je ze dan chroom kan maken, er bestaat wel metallic verf van tamiya maar dat geeft niet dat echte chrome effect [bling].

    En is het dan in een spuitbus, of gewoon in een verfblik[je].

    -mattijn

    p.s. met de zoekfunctie kon ik er niets over vinden
     
  2. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    De Belgische? firma Alclad II maakt diverse aluminium en chroom "kleuren" ... in Nedrland o.a. geleverd door de Luchtvaart Hobbyshop in Aalsmeerderbrug (tussen Aalsmeer en Shiphol-Rijk) ...... verder bestaat er nog "Rub 'n Buff" dat diverse "metalic" op was gebaseerde coatings maakt .....
     
  3. Mattijn

    Mattijn Guest

    Okee bedankt, maar dan alclad is dat alleen voor airbrush? Want ik heb geen airbrush apparatuur, zo te zien wel.

    Ik zoek dus chrome verf dat in spuitbusjes word geleverd :D

    -mattijn
     
  4. Tata

    Tata

    Lid geworden:
    14 jun 2006
    Berichten:
    60
    Heb je de nieuwe modelbouw actueel gelezen ? Daar staat een spuitbus chrome in. Je begint wel 'pas' na tien lagen resultaat te zien, dus geduld (drogen) is wel vereist ;)
     
  5. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    En wel te verstaan op pagina 88 :wink:

    :bye:
    Pj
     
  6. Mattijn

    Mattijn Guest

    Ik heb geen rc bladen :p, heb je een link ofzo? :D
     
  7. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Als de modelbouw Actueel op internet stond had ik me abonnement wel opgezegd.... :?
    Loop even binnen bij de betere kiosk, die hebben hem vast wel liggen.

    Succes
     
  8. Mattijn

    Mattijn Guest

    ik bedoelde een link naar die verf :p de website waar je het kan kopen OID, of gewoon de naam van het verf dan zoek i khet zelf wel op xD
     
  9. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
  10. Mattijn

    Mattijn Guest

    Thanks :D Weet iemand ook waar je dit kan krijgen :p, want ik zie op de site geen dealers ofzo staan xD

    ik google ook nog wel ff

    -mattijn

    EDIT: Klik :roll:
     
  11. Eef1972

    Eef1972

    Lid geworden:
    19 sep 2005
    Berichten:
    369
    Locatie:
    utrecht
    Zie gewoon een contact adres op die site staan misschien gewoon ghiant ff mailen ? bellen ?
     
  12. Mattijn

    Mattijn Guest

    ik heb even gemailt :p, ik zal het antwoord hier wel even posten
     
  13. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    De chrome verf zoals beschreven in het artikel van Ghiant is alleen bedoeld voor het spuiten van lexan (polycarbonaat) body's, en niet geschikt voor het bijwerken van velgen zoals de vraagsteller wil.

    We hebben er nu een aantal body's mee gespoten en het resultaat is verbluffend. In de volgende uitgave van Modelbouw Aktueel komt een uitgebreide rapportage te staan hoe met deze chrome verf te werken.
     
  14. Mattijn

    Mattijn Guest

    Ik had eerst een busje verf over van me lexaan kap, daarmee had ik toen me blitzerbeetle kap gespoten EN de velgen die er bij horen, dit hechte prima, en als je eenmaal een laagje hebt, dan blijft het 2e laagje wel erop zitten, toch? Misschien is er iets dat je er op kan smeren zodat je een hechtend laagje krijgt, of bestaat dat nieT?
     
  15. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    Al wat te weten gekomen?
    gr.
     

Deel Deze Pagina