Bouwverslag Clipped wing cub.

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door pieter M, 16 apr 2017.

  1. pieter M

    pieter M PH-SAM

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Nijensleek Drenthe
    HI,

    mijn Sig 1/4 Clipped Wing Cub heeft een verend onderstel gekregen van de H9 Super-Cub.
    Als bungee's heb ik de bijgeleverde elastieken gebruikt, ben er alles behalve gelukkig mee.

    Er zijn best wel wat mogelijkheden voor de bungee's.
    Kan iemand me iets aan raden?(behalve dure schokbrekers uit USA.)
    Moet nog even sparen voordat ik 200 Usd ga uitgeven aan (Bush)wheels en schokbrekers van PR BushWheels.com.

    p.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Misschien kan je bij Alcomex geschikte trekveren vinden:
    Trekveren-20from-20Catalogus-20NL-2005-2.pdf

    Je moet dan wel weten hoe je het gewicht op de wielen middels krachtvectoren uitwerkt naar benodigde kracht van de veren.
    Je begint dan met een schematische tekening van alle armlengtes, draaipunten en hoeken van één zijde van je landingsgestel. Wel prettig om dat in 2D CAD te doen, bijv. het gratis DraftSight.
     
  3. pieter M

    pieter M PH-SAM

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Nijensleek Drenthe
    Trekveren uit Spanbroek: Dat moet goed gaan, kan geen toeval zijn.(is uitgekiend?).
    Aan 1 kant een unster fixeren de andere kant aan het trekkende punt, vv gewicht verdubbelen?
    Bedankt alvast.
    P.
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Als ik me niet vergis had Bertus destijds hetzelfde probleem. Ik meen me te herinneren dat hij de boutjes verlengd had en er elastiek koord omheen gewikkeld had.
     
  5. pieter M

    pieter M PH-SAM

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Nijensleek Drenthe
    2 a 3 mm elastiek koord? is een optie wordt miss een dik pakket?
    Maar hoe doet H9 dat dan, (zij gaan ervanuit dat je bij PR bushwheels gaat kopen zeker?)
    Het bijgeleverde elastiek is bagger!! Heb nu per zijde 2 x rubber O-ringen, ben bang dat breekt
    met eerste landing. Zeker als die wat harder is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Als je het voor elkaar krijgt een unster op die plek te krijgen en de trekkracht te meten, kan dat ook natuurlijk. Ik zou dan wel een paar verschillende (zwakker+sterker) trekveren bestellen, zodat je nog wat kunt uitproberen. Verdiep je wel even in de specificaties/eigenschappen van de trekveren, dat je goed weet welke te bestellen.
     
    pieter M vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina