Closed loop in F3P modellen

Hoi,

Ik vroeg me af of er in de f3P (of indoor shocky's in het algemeen) wel een closed loop aansturing gebruikt wordt voor richting en hoogte...

Ik heb het gedaan en het werkte prima, maar ik zie het eigenlijk op geen enkele foto uit de F3P terug, wat is daar de reden van???

Grz

mark
 
Word wel gewoon gebruikt hoor...
Foto even geleend van 3DDaniel (www.3DDaniël.nl)
Mamo%20VPP%20met%20close-loop%20011.jpg
 
Hoi Mark,

De reden dat closed loop niet zoveel gebruikt wordt in shockies is dat depron enorm krimpt bij afkoeling. Tot op heden ken ik nog geen sterke vezeldraad met gelijke uitzettings coëfficient aan depron. Bij modellen met een korte romp, zoals op de foto, kun je gebruik maken van buigzame hevels om de boel altijd op spanning te houden.

Nadeel hiervan is dat je bij de langere F3p modellen het plakband scharnier langzaam verwoest door de continue drukkracht bij verwarming.

De enige oplossing is dan dat je steeds de kabels van de roeren haalt en pas aansluit na elke keer opnieuw afstellen.

Veel simpeler is dan de gebruikelijke, holle, carbon 1mm stuurstang. Je moet dan wel telkens opnieuw aftrimmen, maar daarin voorziet het wedstrijd reglement.
 
Ok, bedankt ik kan me er een voorstelling van maken.

Ik heb een garen gebruikt (gewoon naaigaren) en daarmee blijft het nu al zo'n jaar op spanning, iets afgenomen maar ik merk het nog niet echt.. Ik zal nog eens kijken wat ik doe.

mark
 
Ok koolstof besteld... De spanning was nu (ik had weer een maand of 2 niet meer gevlogen met het ding) stevig afgenomen na een check...
 
Nee, ik heb eigenlijk geen hal om te trainen. Met windstil weer buiten vindt ik leuk.. Dus het zal er niet van komen denk ik.

Grz

mark
 
Ik vlieg al 3 jaar met closed loop aansturing op mijn f3p modellen.
Ik gebruik gewoon standaard vislijn welke onder spanning bevestigd is.
Dit werkt echt super goed, nooit trimmen! Zelfs niet als ik nu buiten ga vliegen hoef ik niet te trimmen.

Martijn
 
Hoi Mark,

Nadeel hiervan is dat je bij de langere F3p modellen het plakband scharnier langzaam verwoest door de continue drukkracht bij verwarming.

De enige oplossing is dan dat je steeds de kabels van de roeren haalt en pas aansluit na elke keer opnieuw afstellen.

Daar ben ik niet helemaal mee eens Bert. Ik heb mijn schanierpunten versterkt dat zijn die witte strookjes die die bij de hevel zitten. Dit werkt prima. Alleen de rol heb ik nooit 100% kunnen krijgen voor het preciesie vliegen (maar voor een gewone shockflyer voldoet dit wel) maar op de hoogte en richting gaat dit goed.
Moet je hier nog maar eens hier kijken mijn Bling Bling met volledig close-loop besturing.
http://www.3ddaniel.nl/pages/bling_bling_v3_f3p_apag.html

Mvg,
 
fIs dit een Ikarus Yak en wat heb je er allemaal op en aan zitten?
en zo nee wat is het dan?
info is welkom

Klopt ja, het is een ikarus Yak-54, wel een kopie, met een 19grams motor bij rctechnics vandaan, 5 grams servo's en 2s350Mah. Is bedoeld voor de indoor aeromusical, de wind die er vandaag stond was wat hard, het kistje had het zwaar (lees: ik moest erg veel sturen) maar met (bijna) windstil is het goed te doen......
Grt.
 
Back
Top