Doar godde gullie nog veul plezier an beleve! Preficiat!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Doar godde gullie nog veul plezier an beleve! Preficiat!
.
Progressie van clublid Piet zijn Ornithos Club Tiger 2.
Hij heeft een luik gemaakt voor de accu (electro vlieger) en deze reeds in de rode folie gezet:
![]()
Ook is hij begonnen met het folien van de vleugel, hier de tips:
![]()
Hierbij voor algemeen gebruik een tekeningetje van de positie van het zwaartepunt (C.G = Center of Grafity) van de Tiger 2:
![]()
.
De scharnieren van alle roeren van m`n Ornithos Club Tiger 2 zijn inmiddels geborgd en ook de ailerons zijn nu aangesloten.
Ik heb m`n Tiger inmiddels ook in m`n zender gezet en alles is afgesteld voor de maiden flight.
Tijd om te balanceren... ik heb een schroefoogje in het midden van de C.G. marge in de vleugel geschroefd.
Zo kan ik de Tiger over 2 assen balanceren, dit doe ik eigenlijk altijd zo (wanneer mogelijk).
Mijn Tiger hangt wat "nose-down" in het centrum van de marge.
Wanneer ik het voorste punt van de C.G marge pak, hangt m`n Tiger vlak.
Ik heb graag de kist iets neuslastig bij de maiden, na de maiden flight kan het gewicht (accu) eventueel nog wat naar achteren:
![]()
En hij hangt mooi horizontaal van voren gezien:
![]()
Het vliegklaar gewicht van m`n Tiger is trouwens 2740 gram, dat lijkt me prima.
De staart van de Tiger is eerder te licht dan te zwaar... heel anders dan bij schaalmodellen!
De servo`s en vooral ook de ontvanger accu zitten ook veel verder naar achteren in de romp dan in m`n schaalmodellen.
Wel fijn, want dit geeft de mogelijk om nog te kunnen schuiven eventueel...
Bij schaalmodellen is het vaak alleen een kwestie van lood aan de neus toevoegen.
Alleen de Super Tigre moet nog ingelopen worden,..... dan is m`n Tiger echt klaar voor de maiden flight!
Groeten, Ramses
.
Hallo welke elektromotor en hoeveel cellen gaan jullie gebruiken??
Groeten Gerard