club weg voor woonwijk

Discussie in 'Verenigingen' gestart door raymon, 11 mrt 2004.

  1. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Niet doen, op het binnenhof zien ze ze al vliegen ;)
     
  2. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Dit soort dingen werkt het wildvliegen natuurlijk wel weer in de hand. Dat is één van de dingen die door gemeenten niet in ogenschouw worden genomen.
     
  3. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    inderdaad dan meer wild vliegen :evil:
     
  4. Als we het probleem zo kunnen oplossen dan doet iedereen dat weleens zo , wildvliegen .
    De verhoudingen zullen steeds verder gaan verschuiven steeds meer wildvliegers minder velden minder clubbesturen , minder strijdmakkers tegen de politiek , laten we nu protesteren , het is nu tijd daarvoor .
    Nu hebben we de vliegtuigen , de vliegers , en de clubs , om naar Den Haag optrekken.
    Bezin U voordat het te laat is.
    We kunnen best wel even op het Binnenhof gaan vliegen.
     
  5. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo

    eventjes inpikken op die combinatie zweefvliegcub en modelbouw

    hier bij ons in zwartberg gaat dit eigenlijk al jaren goed
    hier hebben we een sportvliegveldje en daarnaast liggen de mooie rondvlucht en landingsbanen van de modelbouwclub
    de grote jongens die blijven aan de rechterkant van het veld en de kleine jongens die blijven aan de linkerkant.
    deze afspraken gelden reeds 25 jaar en er zijn nog geen noemenswaardige problemen geweest

    sportieve groeten raf
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Hier bij ons is dit het tegenovergestelde. Een modelvliegclub heeft zijn veld verloren en krijgt misschien een nieuw veld op nog geen 600 meter van ons dorp. De gemeente heeft vorige week een schrijven rondgestuurd met de benodigde info hierover en vanaf die tijd ben ik helaas de gebeten hond. Als modelvlieger zit ik nu dus tussen 2 vuren in en hoe ik het ook doe het zal door een van beide partijen niet prettig gevonden worden.

    Zelf ben ik natuurlijk ook niet blij met de situatie. Voor mij is het nu vrijwel onmogelijk om als ik aan het bouwen ben om dan in mijn werkplaats snel effe dingen uit te proberen of de electronica te testen. Als daar op dat veld iemand aan het vliegen is (op mijn frequentie) dan zal hem niet snel iets gebeuren, maar bij mij kunnen dan wel eens vreemde dingen gebeuren die tot ongelukken kunnen voeren.

    Natuurlijk wil ik die club niet in de weg zitten, maar ik moet ook rekening houden met mijn gezin en de mensen in mijn buurt. Hopenlijk ben ik neutraal genoeg voor beide partijen.
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Dat lijkt me ook erg dichtbij, zowel qua veiligheid als geluid.
     
  8. kefke

    kefke Guest

    Interessante discussie. Nu moet je ook zelf toegeven dat als TE dicht bij een club woont, er zeker geluidsoverlast is. Dan moet je ook begrijpen dat mensen die in die buurt wonen, niet tevreden zouden zijn. Dat ze geen lapje krijgen op industriegebied vind ik dan wel weer erg jammer :cry:
    Nu bij de club AMCA in Komen ligt alles super goed. Althans voorlopig nog. Het is een gehuurd stuk grond van een alleenstaande boerin. En overal waar je nog maar kijkt zie je landbouwgrond. Dus nooit over huizen of iets dergelijks vliegen. Alleen komen de omringende boeren niet geheel overeen omdat ze in het begin veel schade hadden aan de beplanting. (vliegtuig gecrasht, met 5 gaan zoeken). Dit is ondertussen helemaal opgelost en ze komen zelfs rustig iets drinken in onze cantine (met zelfstandige uitbater :!: ). Het is nu ook verboden om met meer dan 2 een gecrasht model te gaan halen. Enige probleem is dat de club net op de grens Vlaanderen - Wallonië ligt. Dus aan de ene kant mogen we vliegen, aan de andere kant in theorie niet :roll:
    Nu vertel ik dit maar omdat er hier ook nog een club is die dichter ligt, maar daar vlieg je voortdurend over huizen en er zijn dus heel veel klachten. Het ziet er naar uit dat die club ooit nog zal verdwijen, hopelijk niet natuurlijk.
     
  9. Petertje

    Petertje Guest

    Hoi moet ook effe m`n gram kwijt, :x

    01-01-1959 Oprichting B.M.C. Berghse Modelbouwclub te s`Heerenberg,
    vliegveld Immenhorst minimale afstand tot gebouwen en woningen 700 mtr.:D
    Op 31-12-2002 Na 42 jaar B.M.C. opgeheven :evil:
    I.v.m. de aanleg van een rotonde precies op de plaats van ons veld moeten we weg? 8O
    Krijgen van de gemeente een terrein toegewezen in het buiten gebied. :lol:
    Komen bij de gemeente 98 jawel 98, bezwaarschriften binnen.(een of andere milieufreek is in een cirkel van ± 5 K.m. rond geweest) :sniper:
    KNvvL ook ingeschakeld, wat kunnen ze doen? noppes, nada, niets. :twisted:

    :alien: Petertje
     
  10. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Tja vandaag dus de eerste bedreiging te horen gekregen van een lid van die bewuste vliegclub.

    Ga nu contact opnemen met het bestuur van mijn huidige club en eventuele andere clubs in de omgeving.

    Een zeer teleurgestelde modelvlieger die tussen 2 vuren in hangt.
     
  11. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    @Theo als je dat op schrift hebt: aangifte doen bij de politie.
    Iets anders helpt niet.
    Als je als modelbouwers zo met elkaar omgaat....

    Roel
     
  12. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Helaas staat dit niet op schrift anders had ik dit wel gedaan. Eerst maar eens kijken wat het bestuur van mijn huidige club hierop te zeggen heeft, daarna zie ik wel verder wat ik ga doen.
     
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Toch aangifte doen. Blijkbaar iemand die makkelijk/snel dreigt. Misschien heeft hij al eerder zoiets, in een andere context, gedaan en is er al eerder aangifte gedaan. Meteen de kop indrukken dergelijke ongein.
     
  14. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Hmm,

    Hij dreigt niet dat hij jou iets zal aandoen?
    Aangezien "het slecht met je zal aflopen als je club er van hoort".
    Maw, hij rekend er op dat jouw club je er wel op zal aanspreken!?

    Diegene is dus duidelijk teleurgesteld. En dat is begrijpelijk.
    Op een of andere manier heeft hij de indruk dat zijn/hun lot in handen ligt van een collega. Hij rekend(e) er dus op dat dat positief zou uitvallen.

    Neem die man de teleurstelling niet direct al te kwalijk (niet goed te praten hoor!).
    Maak er melding van binnen de club, evt ook bij de club van die man.
    En laad dat diegene ook weten.
    Dat zal hem er van weerhouden iets strafbaars te plegen.

    Verder veel sterkte in deze vervelende zaak.

    Erwin
     
  15. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    @ theo

    Ik zou er ook niet te zwaar aan tillen al ben je nu duidelijk wel het voorwerp die tussen hamer en ambeeld zit natuurlijk.

    Probeer de zaak in de juiste proporties te zien maar hoe is dit ooit zover kunnen komen? Kan toch niet dat zowel de club als het dorp/gemeenschap waar jij woont jou hoofdelijk aansprakelijk beginnen te houden voor wat er mis aan het lopen is en daarbij aan jou hoofd komen zeuren en je zelfs verbaal bedreigen. Wat die klacht betreft zou ik het persoonlijk niet doen ( het gezegde van de olie en het vuur ). Het is en blijft jou woord tegen het zijne.

    Ik zou er persoonlijk mijn vingers van af houden en de pap laten koelen zonder blazen.

    PS misschien tijd om op dit forum een rubriek "milieu en ruimtelijke ordening" in te lassen. Al was het maar om onze frustratie neer te kunnen schrijven (wegens zelfde rommelproblemen in ons Vlaamse land).

    Steun en sterkte

    Stevo
     
  16. sitting duck

    sitting duck Guest

    @ theo : Ga gewoon naar die toekomstige club en zeg welke je frequentie is ,dan moeten zij maar zorgen dat er niemand op die frequentie komt en als jij dan ook op die club wil gaan vliegen dan heb jij jouw frequentie alleen . Dan is het probleem toch meteen opgelost. Er zal dan wel een toekomstig lid van die club niet blij zijn maar zij moeten zich aanpassen.
     
  17. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Topic verplaatst naar 'verenigingen'. Raymon, je tweede topic is verwijderd omdat het door deze verhuizing overbodig is geworden.
     
  18. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Na enkele uren bedenken ben ik tot het volgende besluit gekomen.
    1. Overleg met het bestuur van mijn huidige vereniging.
    2. Brief naar andere vereniging waarin ik om opheldering verzoek en hun ook vraag om de door mij gebruikte frequenties uit veiligheids overwegingen vrij te laten cq te verbieden.
    3. Brief naar de Limburgse Federatie waarin ik de situatie uit de doeken doe, zodat de andere clubs in Limburg ook op de hoogte zijn.
    4. Brief naar de gemeente waarin ik zal aangeven niet direct tegen de vestiging van die vliegclub te zijn maar wel een verbod verwacht op de door mij gebruikte frequenties uit veiligheidsoverwegingen.
    5. De buurtvereniging op de hoogte stellen en mij ten opzichte van hun zoals al langer gedaan neutraal verhouden.

    Het doen van aangifte zie ik op dit moment niet direct zitten, dit zou de zaak alleen maar ingewikkelder maken. Wel zal ik in de correspondentie naar alle partijen toe duidelijk maken dat ik niet gediend ben van zulke zaken.
     
  19. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    theo, waarom word je daar niet ook gewoon lid om de contacten wat te verspoepelen ?
     
  20. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Daar was ik ooit lid maar door omstandigheden (die hier niet thuis horen) ben ik met die club gestopt. Van mij uit was alles al lang en breed vergeten.
     

Deel Deze Pagina