T
Theo Coenen
Guest
Je club wil iets organiseren voor het 35 jarig bestaan dat dit komende jaar eraan komt. Je oppert verschillende dingen welke de club kan organiseren en er zit ook iets bij in de trend van we bouwen allemaal Zagi's en gaan combat vliegen. Gelijk springen daar enkele (20) clubleden op in en neemt het idee vaste vormen aan. Omdat ik alle modelgegevens heb alvast snijmallen gemaakt en via en clublid konden we een grote blok piepschuim krijgen. Enkele andere clubleden hadden snijbeugels ter beschikking en dat spul kwam allemaal bij mij bij elkaar. Als eerste die grote blok piep maar eens in schijven gesneden en daarna in blokken dei de maat van een vleugelhelft hebben. Vanmorgen maar eens begonnen om enkele vleugels te snijden. Het hele snijden ging zo goed en makkelijk dat ik er gelijk maar een stuk of 8 sets binnen een klein uurtje gesneden had.
Alles klaar leggen
begin van de bovenzijde
bovenzijde klaar
aanzetten om de onderzijde te snijden
eerste stukje
halverwege de onderzijde
goed kijken of de snijdraad er in een keer helemaal uit komt
De meeste tijd gaat verloren in het steeds weer opnieuw vastzetten van de snijmallen, het snijden op zich gaat vrij eenvoudigen is alleen redelijk goed te doen. De andere resterende vleugels zullen we op de eerste bouwavond snijden.
Alles klaar leggen
begin van de bovenzijde
bovenzijde klaar
aanzetten om de onderzijde te snijden
eerste stukje
halverwege de onderzijde
goed kijken of de snijdraad er in een keer helemaal uit komt
De meeste tijd gaat verloren in het steeds weer opnieuw vastzetten van de snijmallen, het snijden op zich gaat vrij eenvoudigen is alleen redelijk goed te doen. De andere resterende vleugels zullen we op de eerste bouwavond snijden.