Coca Cola Christmas truck

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Koos82, 21 okt 2015.

1. Koos82

Koos82 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 dec 2007
    Hallo Allemaal,

Nu de scania Torpedo klaar is, ben ik weer met een nieuw project gestart, of eigenlijk ben ik al een poosje bezig, heb een poosje getwijfeld of ik nog wel een bouwverslag zou plaatsen aangezien ik heb opgemerkt dat er toch regelmatig mensen hun werk word afgekraakt terwijl diegene erg zijn best doet.
    Als je commentaar hebt prima, graag zelfs maar laat het dan wel opbouwende kritiek zijn en fakkel iemand niet tot op zijn enkels af.

Maar goed zoals de topic titel al doet vermoeden, ik ben bezig met de coca cola kerst truck te bouwen, en dan wel de amerikaanse versie.
    de trekkker word een knight hauler, en de trailer een tamiya box trailer.
    De trailer is inmiddels zo goed als klaar, en de trekker ben ik mee begonnen.
    Alles word/gaat gestuurd worden met mijn FC-18 zender met Jeti duplex en een beier USM-RC2 met infrarood systeem.

De trailer heb ik 2e hands gekocht. de voor-, boven- en zijpanelen hebben plaats moeten maken voor abs plaat 1,5mm. aangezien aluminium geleid en met veel elektronica er in wil je dat niet hebben.
    ook hebben de achter deur plaats moeten maken voor een abs plaat 1,5mm
    Alle abs platen zijn full colour gestickerd en vervolgens met een transparante hoogglas laminaat laag afgewerkt.
    Daarna heb ik alle gaatjes uitgerekend en afgeschreven en vervolgens geboord.
    de ledjes die er in zitten zijn 2mm leds. deze staan met 6 in serie geschakeld en een weerstand van 47ohm.
    dit word allemaal gevoed door 1 lipo accu 11.1v 4000mah. dit word allemaal geschakeld met een relais via de beier.
    Verder is de trailer voorzien met elektrische steunpoten, ook via de beier geschakeld.
    ook zit er nog een 6v accu in voor de voeding van de beier en de normale verlichting.

Hieronder de foto's deze zeggen toch meer dan het hele verhaal hierboven :)

Groet,
    Koos

bram1324 vindt dit leuk.
  2. Rakthi

Rakthi Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    22 mei 2015
    Mooi gedaan met al die LEDjes! Als je de trekker ook nog eens LEDs gaat voorzien heb je nog serieus wat werk voor de boeg!

3. vwforum

vwforum

Lid geworden:
    8 jan 2009
    Koos komen de stickers van mini trucks vandaan? Hendrik was er toen ook aan bezig.

Maar ziet er top uit koos.

4. bram1324

bram1324

Lid geworden:
    18 jul 2012
    Ga je de ook nog een aansluiting voor netstroom maken? Dat je de lampjes kan voeden als hij in de vitrine-kast of op de vensterbank staat?

Ziet er verder leuk uit!

melvin0555 vindt dit leuk.
  5. Koos82

Koos82 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 dec 2007
    @vwforum, nee deze komen niet bij mini trucks vandaan, de bron/opzet bestanden heb ik van een italiaan gekregen,maar deze zijn
    vervolgens door een collega van mij helemaal gefotoshopt en een compleet nieuwe opzet ervan gemaakt, omdat de afmetingen niet overeen kwamen ook heef hij er nieuwe afbeeldingen in gezet aangezien de originele niet scherp genoeg waren. daarna heeft hij ze voor mij geprint en voorzien van een laminaat laag

@bram1324 nee er komt geen net voeding/vitrine voeding aan. ik heb toch geen ruimte om de truck ergens thuis neer te zetten.

groet,
    Koos

6. marcelinets

marcelinets

Lid geworden:
    25 aug 2012
    Ik heb hem ook staan de coca cola kerst truck alleen zonder al die leds.

De stickers komen niet van Hendrik, hij had mij gevraagd waar die vandaan komen.
    Die kan je vinden op ebay.de of ebay.co.uk, er bestaan twee versies van die stickers.,ik heb ze van een engelse website.

groet, marceline

7. marcelinets

marcelinets

Lid geworden:
    25 aug 2012
    even aanvulling op boven staand bericht.....Hendrik was ook die truck aan het bouwen,daarom vroeg hij mij waar ik die stickers vandaan had.

misschien heeft Hendrik het web adres nog.

8. vwforum

vwforum

Lid geworden:
    8 jan 2009
    Oké marcelinets bedankt voor de info.

Koos succes met de bouw van de trekker.

9. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    komen gelijk in kerstsfeer hier
    ben benieuwd naar fotoos truck

10. marcelinets

marcelinets

Lid geworden:
    25 aug 2012
    Mijn foto,s van de knight hauler en stickers versie 2 $T2eC16hHJGkFFm0Q27+8BSe(hGueOQ~~60_57.jpg !cid_E1BEEFE646BD407B83ECAE1CE09D196E@marcelinePC.png !cid_A0B5A691AFB14C4BB15F8A8324DE445C@marcelinePC.png

11. luchard

luchard

Lid geworden:
    8 jan 2015
    Gaaf Koos, :worship: respect voor het monniken werk om alle lampjes te monteren en aan te sluiten.
    Staat de truck al in de coca cola kleuren en heb je al foto's van de hele combinatie ?

peter 55 vindt dit leuk.
  12. Koos82

Koos82 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 dec 2007
    Hallo Allemaal,

allereerst bedankt voor de complimenten! altijd leuk om te horen!
    Vanmiddag de Cabine in de primer gezet, morgen even goed kijken of alles strak is en anders gaan we weer schuren en plamuren.
    Hier een paar foto's van de cabine in de primer, van de rest van de trekker zal ik binnenkort even wat foto's nemen.
    Zoals jullie zien, zit hier ook nog het nodige soldeerwerk in betreft de ledjes, ik heb ze nog niet geteld, maar het zijn er weer genoeg.

@marcelinets, jouw coca cola truck is ook mooi hoor! (al zijn de foto's niet al te groot :) )

groet,
    Koos

13. marcelinets

marcelinets

Lid geworden:
    25 aug 2012
    Koos gewoon op de foto,s klikken dan zie je ze groter.moest ze verkleinen ivm het mb om ze te plaatsen.

14. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
  15. Koos82

Koos82 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 dec 2007
    Hallo Allemaal,

Hierbij weer een kleine update, de cabine staat inmiddels in de "goede" kleur!
    De eerste keer nadat hij gespoten was, vond ik de kleur niet mooi genoeg, hij droogde donkerder op dat ik had gewild.
    maar na een remolie bad was de cabine weer mooi kaal, en is hij opnieuw in de primer gegaan en vervolgens weer gespoten.
    heb nu spuitbussen op kleur laten maken.

inmiddels zitten ook de eerste ledjes in het dak van de cabine, was een lekker prigel werk maar het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf.
    het chassis ben ik nog niet verder mee gegaan. de versnellingsbak heb ik eruit gehaald en hiervoor in de plaats gaat een servonautvertragings motor komen.
    Verder hebben de oerlelijke achterlichten van de knight hauler plaats moeten maken voor de achterbrug van de Cascadia, met de verlichting tussen het chassis, aan gezien dit echt amerikaans.
    en ook omdat het er stukken beter uitziet dan de andere lompe achterlichten

tot zover weer

groet,
    Koos

16. Cor

Cor Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Je gaat lekker Koos :)

17. Koos82

Koos82 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 dec 2007
    Hallo Allemaal,

Afgelopen zondag, heb ik gereden in Den Bosch bij het mega trucks festival. dat was eigenlijk de eerste duur test voor de oplegger, dit is allemaal goed gegaan, zonder gekke dingen.

Ik ben inmiddels ook weer wat verder met de cabine, de ledjes zitten er allemaal in, nu moet alles nog netjes afgewerkt gaan worden, zodat je de ledjes en bedrading niet ziet in de cabine door het raam heen.

groet,
    Koos

Rakthi, arm1948, ruitje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. volvo/ben

volvo/ben

Lid geworden:
    12 jan 2013
    gaaf hoor:)

19. Martijn1990

Martijn1990

Lid geworden:
    28 apr 2015
    Echt super gaaf dit!! Ben benieuwd naar het totaal plaatje straks

20. luchard

luchard

Lid geworden:
    8 jan 2015
    Ben het helemaal eens met de vorige reacties.
    Wel een beetje foute planning, inspiratie krijgen om verder te bouwen aan de kersttruck na de kerst.:rofl::rofl::rofl::rofl:
    Grapje hoor, deze truck zal supergaaf worden in elk jaargetijde.:worship:

peter 55 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina