Collectief bouw- en Vliegavontuur verslag VV en VRA

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door Ton van Munsteren, 4 mrt 2018.

  1. Frans Bal

    Frans Bal

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    1.914
    Locatie:
    Vlaardingen
    Of een duik test werkt weet ik niet.
    Ik had ooit een Amigo die met een goed liggend ZWP bij aanduiken zomaar een buitenwaardse looping maakte.
    Het dragende stabilo genereerde waarschijnlijk iets te veel lift bij hogere snelheden en tilde de Amigo in de loop.
     
  2. Énke Blériot

    Énke Blériot verslagschrijvers

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.205
    Locatie:
    Zwolle
    jongens...zwp op 60 of verder naar achter..2 tot 3 graden domping...eventueel mix gas en down...doe het maar...neem het maar aan van een oude VV rot..

    Hoe verder het zwp naar voren gaat hoe meer instelhoek verschil je moet inbouwen/geven. Bij snelheids verschil ( motor aan of zweef) reageert het model sterk met de standhoek..dwz stijgt sterk met gas er op en de neus zakt bij gas dicht cq in de zweef...dus invloed van lift bij snelheids verschil verminderen door minder instelhoek verschil en daar hoort een achterlijk zwp bij...
     
    Bruno van Hoek en Rick NL vinden dit leuk.
  3. Énke Blériot

    Énke Blériot verslagschrijvers

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.205
    Locatie:
    Zwolle
    Bij de keuring van de 2/3 Blériot (das al weer heel wat jaartjes geleden) zij de Duitse keurmeester..

    Und jetzt eine Stall..

    Wieso...een overtrek?? De Blériot is niet voor kunstvlucht bedoeld...

    Nein ich meine nur eine Stall...

    Ja ja...wist hij veel...Een stall met een Blériot is levensgevaarlijk...net als die Amigo hier boven zal de kist in de duik volgend op de stall zoveel lift op het stabilo genereren dat een buitenwaartse looping het gevolg kan zijn....kijk...en dan praten we toch echt over kunstvlucht...:p:p

    De eerste vrouw die Het Kanaal overstak (dus met een Blériot) ...wereldberoemd was in de USA en daar buiten... was Harriet Quimby. Ze heeft van haar roem niet lang kunnen genieten...bij een vliegshow ...lees hier maar eens verder:

    http://www.celebrateboston.com/disasters/harriet-quimby-crash.htm

    https://www.theatlantic.com/nationa...enaline-fueled-life-of-harriet-quimby/256355/
     
  4. Énke Blériot

    Énke Blériot verslagschrijvers

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.205
    Locatie:
    Zwolle
    Vandaag er tussendoor ook 2 vlieguren gemaakt....mijn "vliegveld" zit op 2 minuten lopen...en van 2 tot 3 met de Super Slicker gevlogen...ondanks niet al te veel wind was het me toch een partij turbulent...

    Toen weer even naar de hangaar en de Amigo opgehaald en weer ruim een uur gevlogen (op totaal 5 minuten motorloop volgens de zender stopwatch)...diverse malen samen met grote roofvogels van bel naar bel...weinig sturen en de kist zijn gang laten gaan tussen de vogels...geen ruzie gehad..mogelijk zijn ze het gewend want het is niet hun...het is niet mijn ...maar het is ons territorium...toch?
     
    HBZWEEF vindt dit leuk.
  5. Rick NL

    Rick NL

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    2.690
    Locatie:
    Gouda
    Op hemelvaartsdag weer gevlogen op de maasvlakte, het territorium van de meeuwen.
    Wanneer ik snel vlieg (trainen) laten ze me links liggen, geen aandacht. Wanneer ik rustig ga zweven komen ze er aan en blijven (wanneer er lekkere lift is) in de buurt. De glijhoek van een F3F is echter beter dan die van hun, en dat vinden ze dan weer minder leuk.
    De keren dat ik met de Alula vlieg, een schuimpje met ongeveer de afmetingen én de vliegsnelheid én de glijhoek van de meeuwen vliegen ze regelmatig echt een flink aantal rakken met me mee. Ze lijken er lol in te hebben.
     
    crins en Énke Blériot vinden dit leuk.
  6. onno10

    onno10

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.369
    Locatie:
    Rosmalen
  7. janhein

    janhein

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.562
    Locatie:
    Leiden
    mag ik mijn naam dan maar gelijk op de rubber modelltjes zetten
    inclusief de graupner
     
  8. onno10

    onno10

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.369
    Locatie:
    Rosmalen
    Ze staan nog niet in het te koop topic....
     
  9. onno10

    onno10

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.369
    Locatie:
    Rosmalen
    En daar komen ze ook niet.... Helaas lege dozen.
    Het enige wat er bruikbaar bij zat is een Cessna VRA met een Co2 motor.
    Die ga ik opknappen. Is net te zien op de foto rechts.
     
  10. JHvdK

    JHvdK

    Lid geworden:
    15 okt 2006
    Berichten:
    1.001
    Locatie:
    Haarlem
    Laatst bewerkt: 18 mei 2018
  11. stunthenk

    stunthenk

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    484
    Locatie:
    Amersfoort
    Een LB vriend van me kwam in de jaren '80 voor zijn werk in Afrika terecht. Is daar gaan RB zweven, en kwam dan regelmatig in een bel samen met gieren terecht. Hij vertelt dat zolang je braaf met ze in de zelfde bel bleef vliegen, ze niets deden, maar als je ging sturen, bijvoorbeeld in de andere richting cirkelen of dalen, dan vielen ze aan en was het een kwestie van snel duiken en landen want anders probeerden ze stukken uit je model te bijten!
     
  12. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Boskoop
    Eerste vlucht met mijn PP is een feit. Zwaartepunt op 44%, vloog zonder noemenswaardige correcties. Stijgvlucht met motor, zweven met motor uit, alles zonder handjes....:):). Het enige wat ik hoefde te doen was af en toe een beetje bijsturen om niet te ver weg te geraken. En een beetje hoogteroer om 'm af te vangen, zonder gaat ook maar dan komt het vrij ruw tot stilstand. Starten op dat ene neuswieltje gaat niet, zo gauw er beweging in komt valt 'ie om. Alles bij elkaar zeer tevreden.

     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2018

Deel Deze Pagina