Compressor slaat af

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Jasper, 30 dec 2004.

  1. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Hallo,

    gister was het eindelijk zo ver. De airbrush (evolution) was binnen en alle andere toebehoren had ik ook in huis. Het komt allemaal van airbrush-service-almere. Een perfecte winkel met een aardige man die alles uitlegd. Echt een aanrader!

    Maar goed. Ik ging spuiten. Na een 1 uur/ 1.30 uur gespoten te hebben, stopte mijn compressor. Hij ging steeds zachter draaien en kwam helemaal stil te liggen, bij ongeveer 3 bar.

    Filmpje

    Toen heb ik hem maar is opengehaald en het koelblok/motor? was erg heet.

    [​IMG]

    Eerst even laten afkoelen en daarna weer geprobeerd. Nog steeds sloeg die af. Toen heb ik er een ventilator ingebouwd. Daarna ging het wel goed.

    [​IMG]

    Maar toch voelt dit niet helemaal lekker. Kan ik hier verder nog wat aan doen dan goed te ventileren of is het gewoon een slechte compressor? Hij is 2de hands...

    En moet de druk onder het spuiten minimaal 2 bar zijn? Of als je niet spuit. Want als ik aan het spuiten ben staat die op 1,5 bar.
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    met alleen dat plastic flesje als buffertank mag ie nooit tot 3 bar gaan

    ps als je zo bezig gaat als op je filmpje is je ding zo kapot.
     
  3. Hannibal

    Hannibal Guest

    Het klinkt als een warmloper, ik zou toch even contact opnemen met de airbrush shop als ik jouw was. Dit gaat niet lang goed.
     
  4. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ik weet niet of dat nog lukt,het terug brengen.De kap is al verfrommeld door er een ventilator er op te bouwen.
    Het is inderdaad een warmloper.Wat je dan wel kan doen is een losse ventilator er voor zetten.
    Zit er wel voldoede compressor olie in?Dat werkt ook verkoelend.
    succes ermee.........
    gr Marcel.
     
  5. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Bedankt voor de snelle reacties.

    Maar wat houd een warmloper precies in? Ik snap dat die dan te warm word. Maar als je een tijdje wacht werkt die gewoon weer en met de ventilator gaat het nog langer.

    Ik heb er zelf geen compressor olie in gedaan. En de vorige eigenaar denk ik ook niet. Dus dat is een nog optie. Maar waar moet ik dat precies in doen?
     
  6. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Misschien zit er wel een thermische beveiliging op?
    Wat de olie betreft,ik kon inderdaad ff geen oliepeilstok vinden op je foto.Dan zou de verkoper even moeten bellen of er olie in moet.
    Zelf heb ik een zwaardere compressor met een 28 liter tank.Deze heb ik gebruikt bij het glaszetten(ben schilder).Ook mijn compressor heeft wel eens kuren.Ik geloof dat dat een 2-takt compressor is.
    Deze gebruik ik ook voor mijn airbrusch,werkt perfekt.
     
  7. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Misschien kan je hierop zien waar de olie in moet.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zou ik de tank niet kunnen vervangen voor een grotere?
     
  8. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dat is een membraampomp, volgens mij kan daar nergens olie in
     
  9. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Tja, die dingen zijn leuk als je snel ff iets wilt spuiten... Wanneer je langdurig aan het spuiten bent, is een compressor met een redelijke druktank wel een vereiste.

    Dit compressortje staat vrijwel continu te lopen, daardoor wordt ie ook vrij snel warm.

    Ikzelf heb een compressor met een tank van 25 liter, die wordt volgepompt tot zo'n 8 bar... alle gereedschappen die er aan komen te hangen gaan via een reduceer-ventiel, zodat ze niet kapot gaan en op de ideale druk kunnen werken... Tja dit kost natuurlijk wel iets meer, maar je hebt ook meer plezier....

    Je had natuurlijk de kap ff heel kunnen laten, zonder kap er op had je d'r ook ff een ventilator bij kunnen zetten om te kijken of het helpt... ben bang dat er nu geen garantie zal zijn...
     
  10. Forrest

    Forrest Guest

    Volgens mij is dat gewoon een beveiliging. Ik heb ook een compressor van Airbrush Almere (membraam) en die slaat ook zo rond de 3 Bar af, want met airbrushen heb je nooit 3 bar nodig. Als ik hem dan aanzet loopt die tot rond de 3 bar, slaat af, dan pak ik lucht en dan begint hij weer herrie te maken.

    Ik weet niet of die van jou hetzelfde werkt.....

    Die van mij word trouwens ook warm,maar zolang spuit ik nooit (duurt half uur voordat ie warm is)

    Groeten Niek
     
  11. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    @ Mari

    Het is een 2de hands compressor. Dus er zit geen garantie op. Daarom heb ik er ook een ventilator ingebouwd. Ik moet het zelf maar oplossen.

    @ Forrest

    Zoiets herken ik wel ja.
     
  12. Forrest

    Forrest Guest

    Bij Airbrush Almere zitten op 2e Handse compressors wel garantie.. :wink: , ik dacht iets van 3 maanden.
     
  13. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Ook als je hem van markplaats hebt gehaald?
     
  14. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    nee natuurlijk niet
     
  15. Stijn S

    Stijn S Guest

    ik zie dat het probleem is opgelost teminste daar ga ik vanuit als hij te koop staat. wat was het probleem?
     
  16. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    @ Stijn S,

    het probleem is inderdaad opgelost. Ik heb de compressor eerst goed schoongemaakt. Daarbij kwam ik een losse inbus tegen, die heb ik vast gedraaid. Daarna heb ik een ventilator ingebouwd. Dat helpt erg goed, hij blijft nu veel koeler en slaat niet meer af.
     
  17. Hannibal

    Hannibal Guest

    Waarom heb je hem te koop staan dan?
     
  18. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    omdat hij er van af wil denk ik zo
    Is de ellende weer voor een ander he
     
  19. lthmofo

    lthmofo Guest

    volgens de wet moet er op 2e handsartikelen garantie verleend worden (3maanden)
     
  20. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Dat geld alleen voor winkels
     

Deel Deze Pagina