Computerzenders?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door PeterL, 29 sep 2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Let wel op, want als je veel vliegt op een dag ben snel door je accu's heen
    Ik gebruik nu sanyo twicell 1600 mAh en heb nu zes uur gebruikstijd.
     
  2. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Nieuwe cocpits worden standaard met 1700 accu geleverd, wel ff opletten of je de nieuwe versie krijgt, staat met een plakkertje op de doos en in de zender......................Peet..................8)
     
  3. PeterL

    PeterL Guest

    bij zwaluwmodelbouw.com staat bij nieuwe producten de cockpit mm 309 euro ik blader nog ff verderr of het net dankje
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Bij die zaak moet je vooral als beginner iets kopen!
    Dit is voor mij een zaak waar ik alleen in noodgevallen kom. Te duur en geen kennis van zaken.

    Kijk eens bij www.hobby-land.de Deze zaak zit in Heinsberg net over de grens bij Sittard. Of www.w-w-modelbau.de deze zaak zit ook in de omgeving van Heinsberg. Vele Limburgse en Brabantse vliegers gaan naar deze zaken in Duitsland. In veel gevallen zijn zij al een stuk goedkoper dan in nederland.
     
  5. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    Peter en ik wonen toevallig in het zelfde gehucht (hellevoetsluis) en dat bevind zich net aan de totaal andere kant van nederland op ongeveer 10 minuten fietsen van de Noordzee...

    Voor mij met rijbewijs en auto is duitsland al bijna geen optie aangezien Peter nog nit in bezit van beide is wordt dat wel heel erg lang ov reizen.....

    beste is een paar zaken afbellen in de regio of bij brabant ... kom er wekelijks ..dus als zelf reizen een probleem wordt
    je zou een keer mee kunnen rijden..dus als zelf reizen een probleem wordt

    groet,

    vincent
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De Zwaluw ligt in Montfort ( de geboorte plaats van Jos Verstappen) die winkel is zelfs dichter bij voor mij dan die duitse zaken, en toch ga ik daar heen. Voor zover ik weet doen zij ook aan postorder.
     
  7. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Nog wielrenner ook...??? 10Km in 10 minuten da 60k/h das pittig...
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    een stukje uit de prijslijst van Hobbyland.

    2015114 Cockpit MM Vario-Set 35/40 175.95
    2015117 Cockpit MM Intern. 35/40 305.50
    2015117 Cockpit MM Senderset, ausgebaut mit Schieber+Schaltern 169.95
    2015199 Senderpult Cockpit MM / Picco 26.95

    hun telefoon nr : +49/0-2452-88810
     
  9. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    nou dat valt wel mee hoor. 10 km is een beetje overdreven.. is een stukie minder.

    maar goed duitsland is in iedergeval een stuk verder weg...(als je die bouwvallen langs de kust niet mee rekent die ze er 60 jaar geleden hebben achter gelaten) hoewel je in het zomerseizoen toch anders zou denken.

    wat was trouwens ook al weer het verschil tussen de vario en de international set?? international was toch inclusief ontvangerpack en 3 servo'a ? als dat zo is dan is 130 euro verschil best wel wat

    vinze
     
  10. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Ik heb dit jaar mijn Cockpit MM varioset gekocht bij HobbyHouse in Dorsten voor 169 euro. Veel mensen kijken wat minachtend tegen deze zender aan omdat hij er niet echt sensationeel uitziet, en dat doet hij eerlijk gezegd ook niet maar ik ben er meer dan tevreden over. Lekker licht in de hand en het grootste voordeel is het supermakkelijke menu. Geen geblader in de handleiding waar alles ook alweer zat. Na een avondje "spelen" heb je nog maar zeer zelden de handleiding nodig om de juiste instelling te vinden.
    Toch een klein nadeeltje........ ik vind de bevestiging van de antenne wat goedkoop.
     
  11. Roy

    Roy Guest

    Mijn favoriete zender is de JR X3810S, Ik vlieg hier nu al een jaartje mee en hij bevalt me zeeeeeeeer goed. Hiervoor heb ik 5jaar met een multiplex 2010 gevlogen (ook een computerzender)

    Roy

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina