WV
verslagschrijvers
Voor mijn laatste project, de Bugatti 100 P, ben ik op zoek naar een passende aandrijving, dwz twee contra roterende propellors.
Op het forum kwam ik al een link naar deze motoren tegen.

Hier een diagram van de betreffende motor:

Nu lijkt mij deze motor (het bijbehorende filmpje gezien hebbend) een beetje te licht voor mijn toepassing.
Zijn er nog andere merken bij jullie bekend die dit soort motoren leveren, of kan je 'eenvoudig' zoiets zelf maken met bv twee Typhoon motoren volgens onderstaand principe? En welke motoren zou ik dan moeten kiezen?

Ik denk dat het met een speciale meenemer die op het motorhuis van de voorste motor geschroefd wordt en de as voor de voorste prop lagert het zou moeten kunnen, maar graag jullie mening/advies.
Specs van mijn Bugatti:
spanwijdte 1,49
gewicht ca. 2350 gr
vleugelbelasting ca. 61 gr/dm2
geadviseerde motor EM Twister 40 met 9x8 APC
Op het forum kwam ik al een link naar deze motoren tegen.

Hier een diagram van de betreffende motor:

Nu lijkt mij deze motor (het bijbehorende filmpje gezien hebbend) een beetje te licht voor mijn toepassing.
Zijn er nog andere merken bij jullie bekend die dit soort motoren leveren, of kan je 'eenvoudig' zoiets zelf maken met bv twee Typhoon motoren volgens onderstaand principe? En welke motoren zou ik dan moeten kiezen?

Ik denk dat het met een speciale meenemer die op het motorhuis van de voorste motor geschroefd wordt en de as voor de voorste prop lagert het zou moeten kunnen, maar graag jullie mening/advies.
Specs van mijn Bugatti:
spanwijdte 1,49
gewicht ca. 2350 gr
vleugelbelasting ca. 61 gr/dm2
geadviseerde motor EM Twister 40 met 9x8 APC