Conversie Skyhunter Apache naar RNLAF AH-64D

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Bonechopper, 19 jul 2011.

  1. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    A ja Jan, tis allemaal een kwestie van tijd. Bestel meteen wat schaal heckblaadjes mee en als er een goeie 4-blads kop op de plank ligt dan bestel ik die maar meteen mee. Alsof de duvel er mee speelt trouwens, vandaag mijn CC 120 HV regelaar binnengekregen.
     
  2. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Nieuwe site voor Vario- en schaalbouwers

    Er is een nieuwe site de lucht in gegaan voor liefhebbers van Vario en andere schaalprojecten: www.vario-rcheli.nl

    Ik ga dur eens snuffelen.

    Grz. Bone
     
  3. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Dag allen,

    Bone, ik had je nog wat foto's beloofd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hier de richt middelen etc,

    [​IMG]

    Ik ben wel van plan er ook een 4 bladskop op te zetten en dan waarschijnlijk deze,

    [​IMG]

    Het is een X copter kop maar je vind weinig over deze kop maar wat ik er van hoor klinkt wel goed.

    Ik heb een Skookum 360 maar ook 2 Helicommand s waarvan ik 1 wil upgraden naar Rigid want de bail out functie werkt echt wel perfect van die Helicommand's en dat heeft de 360 niet..want ik wil wel met stabilisatie op een meer blads kop vliegen.

    :offtopic:
    Toen ik hem (HC 3A) monteerde en er mee ging vliegen (stabilisatie uit) anders vlieg je bijna met een Lama:D en daar leer je echt geen helivliegen van, maar zins dat ding er tussen zit vlieg ik veel vrijer, durf en doe ik meer en heb al in geen maanden die helicommand aan hoeven doen uit nood.
    Gevalletje tussen de oren.:D
    Maar voor mij werkt het..

    :eek:ntopic:

    Aan welke kop zit jij te denken en welk systeem wil jij gaan gebruiken?


    Groeten,

    Jan,
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2011
  4. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Kop

    Heej Jan,

    Dat ziet er weer keurig uit.Begrijp ik nou dat je de bestaande roosters eruit heb gezaagd en er gaas in het geplakt? Ik begrijp dat er verschillende blocks van de kit zijn uitgegeven. Ik weet nog niet goed welke kop ik erop ga zetten. Had al een keuze gemaakt tot ik hoorde dat Align met een 4-blads kop gaat komen.

    Het gaat trouwens goed in Apacheland. De grote AH-64D kit die eerder in mijn bezit was is terug in West-Brabant bij een die er grote plannen mee heeft.
    Ga deze week hopelijk weer verder met de kit.

    Grz Bone
     
  5. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi Bone,

    Dat er een mooie 500 size kop van Align was wist ik en ik kon alleen maar hopen op een 600 maar ik heb daar nog niets van gezien.:(

    Gr,

    Jan,
     
  6. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Heej Jan,

    Het blijft idd stil rond de 600 kop van Align. ik ga er ook niet op zitten wachten. De bouw aan de Apache heeft een tijdje stil gelegen door 2 banen maar langzaam maar zeker krijgen de nieuwe avionicsbakken vorm. Valt niet mee om ze aan de romp te plakken maar dat is de uitdaging. De grotere broer vergt ook nogal wat voorbereidingstijd. Mijn tail drive is ondertussen onderweg vanuit HK maar die wordt gereserveerd voor de D-versie. Hier blijft de belt dus gewoon in. Ondertussen heb je op rcgroups kunnen zien dat het maken van de cascade heckrotor van 2 standaard 600 heckrotors een fluitje van een cent is.

    Meer info over de grotere AH-64 kun je vinden op:

    Vario Forum • Forumoverzicht

    Grz. Bone
     
  7. RBRCH

    RBRCH

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    780
    Locatie:
    Hardenberg(OV)
    Al het goede komt langzaam Bone, het gaat om het resultaat :cool:
    Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, we zien je voortgang met belangstelling tegemoed.

    Gr, Roy
     
  8. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Dank je Roy,

    Ik ben ondertussen zo ver dat niks me meer op kan jagen en geniet van de vorderingen.
     
  9. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Prettige kerstdagen en een gelukkig 2012

    Bonechopper wenst alle mede-schaalbouwers en -vliegers hele fijne kerstdagen en het allerbeste voor 2012.

    De bouwverslagen zijn voortaan ook te volgen op:

    Vario Forum • Forumoverzicht
     
  10. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    CoperX rotorkop en Smartmodel Taildrive

    Omdat de meerblads Align 4-blads kop zich nog steeds niet laat zien vandaag deze kop binnengekregen van CopterX. Ziet er erg degelijk uit en kan kennelijk zonder stabilisatie gevlogen worden. De berichten op de diverse forums zijn erg positief en voor het geld hoef je het niet te laten. Komt met een swashplate en een 600-as. Het is wel zaak om de borging goed na te lopen en de balllinks te vervangen.

    [​IMG]


    Floating blade grip design eliminate the need for complex 3 axis gyro system
    3D ready and great for scale appearance
    Full ball raced with thrust bearings
    Machined from high grade aluminum alloy and anodized
    Flybarless design for ultra quick response
    Fit all popular 600 size helicopters

    Even later stond de post aan de deur met de langverwachte Tail drive van Smartmodel. Jan heeft al wat ervaring met de installatie van deze custom oplossing. Het concept is in ieder geval OK. Deze staartaandrijving zal in de grotere AH-64D geplaatst worden mits hij de testen doorstaat.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. PoweRotoR

    PoweRotoR

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    309
    Rob,

    Ziet er goed uit. Ik zal ook eens voor de 3-blads kop kijken voor mijn Alouette III.

    Waar heb jij die kop besteld?

    Grt Han
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2012
  12. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Heej Han,

    Ik heb deze via ebay maar bij ehirobo.com kun je ze goedkoop bestellen. 99 dollar.

    Grz. Bone
     
  13. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Dag Bone,

    Ben even benieuwd of je al wat verder bent?

    Ik piel stiekem verder, even plagen met wat foto's :D:D

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groeten,

    Jan,
     
  14. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.053
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    Hey,

    Ziet er leuk uit, zijn dat rotorbladen van scaleflying.de? zo ja,wat zijn de bevindingen?

    thx,

    Didier
     
  15. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Dag Dieter,

    Ik heb nu een paar uur ervaring met deze bladen en mij bevallen ze prima.
    Ze zijn binnen bepaalde grenzen wat flexibel maar ze zijn prima uit te lijnen en zo de bladspoor er uit te krijgen want daar was ik wat bezorgd over.
    Er zijn natuurlijk ook nadelen te vinden:

    1:per blad wegen ze 163 gram en dat hoeft geen probleem te zijn voor het vliegen maar als je totale heli al wat zwaar is dan is het wel jammer.
    Voordeel is dat deze bladen echt tegen een stootje kunnen, vraag mijn heg maar:D:D en nergens iets te zien of the vinden aan de bladen.

    Spinblades van dezelfde afmetingen wegen 73gram per stuk zullen vast een beter rendement hebben maar kosten nogal wat meer:( en zijn sneller stuk.

    Note: Het maximum toerental is ergens bij de 1300 rpm want met sneller draaien beginnen de bladen te resoneren dit is dan wel met mijn flapping 4 blads head dus dat zal zeker niet helpen:(

    Bladen zien er wat ruw en onafgewerkt uit terwijl ze glad zijn.
    Daarbij ze zijn totaal dof zwart en geen opzichtige reclame van de maker:D.

    Maar met de setup die ik nu heb ondervind ik er geen hinder van en dat de bladen wat doorhangen vind ik eigenlijk wel erg vet.

    Er komen binnenkort ook swapt wing blades van Smartmodel via scaleflying.com en dat is natuurlijk ook wel aantrekkelijk.

    Ik mag haast wel een eigen bouw draadje beginnen want anders begin ik te veel Bone zijn bouwdraad te storen en dat is niet mijn bedoeling:oops:.

    Groeten,

    Jan,
     
  16. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Vet

    Heej Jan,

    Leuk van je te horen. Nee hoor, ik ben niet ondergedoken maar wel een stuk minder actief op dit forum. De Apache staat even in de koelkast hoewel de onderdelen nog wel binnenkomen. Ik heb ondertussen dezelfde staartaandrijving, dezelfde 4-blads kop en beraad me nog over de bladen.

    De reden voor de pauze is drukte met andere projecten. De TRex 600 die er in moet vliegt ondertussen wel op 6 cellen. De Bo moest nog af, er is een Skyfox volledig in de makeover gegaan en omgebouwd naar electrisch aangedreven half benzinetrainer en half Skyfox. Ik noem hem E-Trainer, aangedreven door een PoweRotor conversiekit. Deze moet in een Bell UH-1N gebouwd worden.

    Vario Forum • Toon onderwerp - Vario UH-1N met Skyfox PoweRotor

    Ondertussen raakte ik per ongeluk expres betrokken bij de schaalbouw van een Vario EC-135 en ben daar helemaal in ingegraven.

    Vario Forum • Toon onderwerp - KLPD PH-PXC EC-135 Vario X-Treme met PoweRotor E-drive

    En wat de Apache betreft, dat komt helemaal goed en ik volg je nog steeds op het andere forum. Er zit nog een grotere D in de lijn en ben nu bezig met de aankoop van een 2e-hands Indyheli Apache, voor een schappelijke prijs met E-mechaniek. Dan gaan de avionicsbakken er zowieso af hoor.

    Hopelijk kom je naar de meeting en kunnen we je pracht Apache bewonderen.

    Grz. Bone
     
  17. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.053
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    Hey,

    Thx voor de info over de bladen, best goede informatie..
    Ikzelf heb de spinblades op mijn ecureuil, en ben eigenlijk niet 100% gelukkig, voornamelijk vanwege het lage gewicht denk ik.. Een beast x stabiliseerd alles, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het geheel stabieler zou vliegen met wat zwaardere bladen..
    Hopelijk treffen we mekeer eens op een meeting..

    groeten,

    Didier
     
  18. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Zie je aanstaande Zondag,

    Gr,

    Jan,
     
  19. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Heej Jan,

    Awesome machine man! Ik had nog ff het idee om mijn D op te bouwen maar ik ben weer een stapje verder met de aanpassing van de avionicsbakken en het ziet er op dit moment niet uit. Volg ondertussen ook het andere draadje op rcgroups, al net zo indrukwekkend. Kijk morgen maar eens goed in de Apache-hoek in de tent want daar zou best je volgende project wel eens kunnen staan te wachten...

    Tot morgen,

    Grz. Bone
     
  20. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi Rob,

    Bedankt voor de link :D het is hem inderdaad precies en wat opvalt is dat alles is in het Engels is geschreven. en dan nog erg spaarzaam ook.

    Mvg,

    Jan,
     

Deel Deze Pagina