Corne's multirotors...builds, pics and more

Gezien het slechte weer niet echt haast, maar toch maar eens begonnen aan het HT-FLIP Frame.

Setup:

HT-FLIP FRAME
Naze32 controller
Sunnysky 980 Kv motoren
RCTimer 30A SimonK flashed
HT Power Distribution Board
HK 12V Ubec voor voeden van FPV-Cam en Tx
Sony 600 TVL Cam voor fpv
1.3 GHz zender en ontvanger voor video met cloverleaf antennes
Gopro Hero2 voor opnames
Layerlens voor Gopro Hero2
RCTimer carbon props 9x5 (evt te vervangen door graupner 9x5)
4S3000 LIPo accu
HK LiPo voltage alarm
HK Lost and Find beeper

IMAG0570_zps97a4aa64.jpg

Laatst bewerkt:
Een monster setup, waarbij er niks aan op te merken valt!

Heb je de acro of de gewone naze?

Een monster setup, waarbij er niks aan op te merken valt!

Heb je de acro of de gewone naze?

Ik heb de gewone met baro erop.....en volgens mij kun je daar net zo goed acro mee vliegen....althans daar ben ik vanuit gegaan......

Dacht dat de baro wel leuk zou zijn(mits nauwkeurig) voor als je op 1 hoogte wil vliegen.....

Zijn inderdaad allebei hetzelfde met prijsverschil voor extra sensoren. Mocht je vragen hebben over de naze dan hoor ik het wel.
Op 4s is het een beetje schrikken hoe heftig throttle reageert op multiwii, daarvoor kun je met throttle mid en throttle expo aardig wat versoepelen. Heb zelf 30% throttle expo op throttle mid voor een zeer strakke hover

Oja , de baro van de Naze32 heb ik vandaag getest , werkt voor geen meter!
De rest is gewoon ok ,vliegt stabiel met de nodige tuning..

Heb nooit niks getuned behalve de rates wat aangepast. Maak eens screenshot van je settings. Ben benieuwd hoe jij vliegt?

Baro is eigenlijk niet nodig. Gebruikte ik bij naza ook alleen in noodgevallen.

Settings van de 450 frame met 1200kv's en 9inch props op3s.
Is een lichte quad , anders kon ik de waardes nog hoger zetten.
knipselsl.png

Laatst bewerkt:
Is niet veel anders als mijn frames. P is ietsjes hoger bij me op roll en pitch en ik heb rc rate op 1 en normale rate op 0.

4s is wel overkill voor zo'n licht quadje of je moet echt gaan racen en stunten.
Die zal wel hard gaan Corné...
Op 3s is die al sneller dan de Tbs.
Ben ook benieuwd naar het vliegklaar gewicht incl gopro.

Gewoon 4S erop en raggen. Zelfs op mijn 450 vliegt het lekker zonder gear en alles. Het is wel even wennen met hover, maar dat heb je snel door.

@ben
Die motoren kunnen makkelijk 4S aan. De specificaties zijn de ratings....deze is nooit officieel op 4S gerate. Het gaat er alleen om dat je binnen de juiste Watts blijft voor iedere motor.

Prachtige setup Corné! Zou met stock settings beginnen en naar smaak de rate opschroeven.

Hoe dik/ hoog zijn die G10 armen?

Oja , de baro van de Naze32 heb ik vandaag getest , werkt voor geen meter!
De rest is gewoon ok ,vliegt stabiel met de nodige tuning..
Wat bij mij al veel scheelde (bij een crius met een MPU6050 baro) was het geheel bedekken met een simpel stukje spons. Dat zorgde al meteen voor mindere variatie in de waarden die de barometer waarneemt.

in de nieuwste versie van multiwii (MultiWii version r1360 (20130306) - pre2.2) schijnt ook het barometer gedoe behoorlijk verbeterd te zijn;

"ALT HOLD is greatly improved thanks to the code of Mahowik, a little bit optimized since
improved baro hold (PID) algorithm that includes the accelerometer z-axis
its a real major improvement for multiwii

Aan je gebruikte configuratiesoftware te zien gebruik ej al de nieuwste firmware, of gebruik je multiwii 2.1 met de nieuwste windows software? Schijnt iig behoorlijk te moeten schelen, zelf nog niet getest!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back