Cozy F1 Tunnel houtbouw

Discussie in 'Speedboten' gestart door Dirk Jan, 30 aug 2013.

  1. Majestic

    Majestic

    Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Huissen
    Ziet er niks meer van! :thumbsup:
     
  2. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Bedankt!

    @ Lex, hij moet ook mee naar de 152VO Dutch training day, dus het werd eens tijd om de klus af te ronden :)
     
  3. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Setup van elektro of van een brandstof motor?
     
  4. Joop de Cat

    Joop de Cat

    Lid geworden:
    14 okt 2004
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Millingen a/d Rijn
    Elektro, Dollar Hobby.
     
  5. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Neem de nieuwe series van hobbywing. Erg goeie combo's geworden.
     
  6. Joop de Cat

    Joop de Cat

    Lid geworden:
    14 okt 2004
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Millingen a/d Rijn
    Je bedoeld nu motor en esc ?
     
  7. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Haha ja. Zoek er maar eens tussen op hun site.
     
  8. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Het zwarte lijntje afgeplakt om te spuiten:

    [​IMG]

    Na het zwarte lijntje heb ik de sponsonpunten met blanke lak afgewerkt. Vervolgens de buitenboordmotor er weer achter en op naar de waterkant!

    [​IMG]

    Er stond gisteren veel wind, wat niet ideaal is voor dit kleine rompje. Met een extra voorzichtige 'gas vinger' varen dus :) Toch twee keer omgeslagen, waarbij de 1e keer de romp weer terug op zijn drijvers rolde en de tweede keer moest ik de romp redden met een tennisbal aan een koord. De topsnelheid was 54,4km/u. Binnenkort probeer ik een andere motor en prop setup.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Blijft toch een mooie romp de F1 , en mooie bouw skill's ...

    Ben benieuwd naar de nieuwe setup en misschien een flimpje in aktie !
     
  10. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Bedankt :) Ik was dit keer alleen met mijn zoontje van 3, dus filmen werd moeilijk.

    Ik ben ook benieuwd naar de 2800kV motor met 35mm prop. Ik zal proberen een filmpje te delen.
     
  11. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Afgelopen weekend heb ik weer 2 keer met de Cozy F1 gevaren. De 3200kV motor zat op de outboard en de topsnelheid was met 54,5km/u nagenoeg gelijk aan de vorige vaart.

    Zojuist heb ik de 2800kV motor gemonteerd. Dit motortje is flink zwaarder dan de kortere outrunnertjes die ik tot nu toe probeerde.

    [​IMG]

    Deze motor ga ik in combinatie met een aluminium 35mm propje proberen, hieronder ligt deze naast de messing 33mm prop die standaard bij de outboard zit.

    [​IMG]

    Eerlijk gezegd vind ik het er niet echt fraai uitzien dat deze motor boven het kapje uitsteekt. Wie weet nog eens een verhoogd kapje maken, maar dan moet deze setup zich eerst bewijzen :) Met goed weer ga ik deze setup deze week proberen. Ik ben benieuwd!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Vanmorgen gevaren met bovenstaande setup. Ik had er van de week al mee gevaren met redelijke resultaten. Een topsnelheid van 54.7km/u en een mooi loslopende romp. De prop caviteerde alleen behoorlijk, omdat deze nog niet scherp was.

    Vanmorgen de prop geslepen en nog eens geprobeerd. Ook mijn nieuwe 3S 3000mAh lipo mee, want mijn huidige lipo's beginnen oud te worden. De eerste run was met een oude lipo, om het effect van de geslepen prop te zien. Dat was al een verbetering met een stuk minder caviteren en een topsnelheid van 56.0 km/u.

    De tweede run met de nieuwe lipo was weer beter. Merkbaar meer pit en een topsnelheid van 59.2km/u. Ik ben tevreden!

    [​IMG]

    [​IMG]

    En een filmpje van de laatste vaart, helaas wat schokkerig, want mijn telefoon zat bovenop mijn zender :)

     
    Joop de Cat, motorsports en eric_laermans vinden dit leuk.
  13. R. Maas

    R. Maas

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Omg. Arnhem
    Dat doe je goed Dirk Jan
     
  14. Roy Van De Sande

    Roy Van De Sande

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Kampenhout(Belgiƫ)
    Vaart heel mooi en een knappe boot! Proficiat!
     
  15. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Erg mooi en vaart ook prima, lekker vlot. Wat kan een modelbouwer zich nog meer wensen. Hmmm... vloedkanaaltje misschien, dan kun je 'm wat meer op 't randje varen. Wellicht iets voor volgend projectje:

     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2016
  16. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Erg mooi, ik vindt de F1 wel 1 van de mooiere boten , en petje af voor de bouwskills, ik heb ze niet ,maar respect :feli::worship:

    Vaart ook mooi , op het vlakke water :yes:
     
  17. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Bedankt mannen :)

    @ Eric, de romp is inderdaad al een paar keer gerold. Een werphengeltje met een rubber bandje van een rc auto eraan en je hebt de romp zo weer aan de kant. In het geval van de plas aan het eind van mijn straat dan... daar kan je omheen lopen namelijk :)

    Wat het toekomstige project betreft.. plannen genoeg! Ik heb de nog een eigen ontwerp mono (90cm) en een canard (85cm) op mijn pc staan. Ik wil mijn Sea Jet Evo nabouwen, maar dan echt goed.. Ik heb nog een Jet Sprint rompje liggen, een grotere Cozy F1 is ook leuk... enz :D
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  18. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    whoo , das is wel weer genoeg projekten zo :hammer:, als je besluit om de cozy f1 in productie te nemen , ben ik graag nr1 :yes::D, of je moet nr2 willen bouwen in opdracht :cool::p
     
  19. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    De tekeningen zijn vrij beschikbaar. Een setje ribben laten frezen kan je wellicht bij RBC kits laten doen, of anders zijn er via het forum ook hobbyisten te vinden die dat tegen vergoeding kunnen..

    Een kapje kan ik van mijn mal maken, geen probleem. Als er maar geen 10 andere enthousiastelingen zich melden ;)
     
  20. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Okee, maar de bouw skills zijn niet super hierro , maar igg bedankt voor de tips en medewerking :koud:

    (misschien een leuk jaren projektje voor mij )
     

Deel Deze Pagina