Creality CR-10 draadje

Discussie in '3D Printen' gestart door Tadango, 19 jun 2017.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Lijmstick werkt niet goed voor HIPS. Hogere bed temp. droogt de lijm alleen maar verder uit waardoor de hechting minder wordt. Nu eens de Action Signum Ultra hold geprobeerd.... Super hechting met HIPS op 50 graden bed. Eerste laag en brim van 5mm zit nog super vast. HIPS op 245 graden hecht ook zeer goed al met een eerste laag op 235. De Z stappen heb ik iets aangepast omdat hij daar 19.61mm hoogt haalt waar het 20mm moet zijn. HIPS dus ook bijna ingeregeld :) Dat print strakker dan PLA en blijft mooi mat zwart. Mooi voor cockpit details.....
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    HIPS krimp nog best wel wat weer scheurtjes geeft. Dat moet met een afscherming beter worden. Fan uit helpt niets. Dat komt later dan wel als de printer op zijn plek staat.

    Nog wat kleine aanpassingen gedaan. Hairspray hecht echt heerlijk.
    [​IMG][​IMG][​IMG]
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  3. mig 3

    mig 3 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    835
    Mooi,ik zie dat het onderdeeltje van post 17 nu ook op haar plaats zit.

    Waar gaat u het HIPS filament voor gebruiken?
    Echt alleen maar voor de cockpit onderdelen?

    Groet:Robin
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Voor nu wel. Het print toch niet zo makkelijk als ABS, maar wel anders. Oogt strakker.
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Ik bedoel PLA :)
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Damn, 0% infill... En daar kom je na 5 uur printen pas achter... Opnieuw maar.
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Even een duur testje gedaan, zit nog wat ruimte voor verbetering in zeg maar....

    Esun PLA op 50mm/sec, 215g en 0.3mm

    Ook met ASA aan het klooien geweest maar dat hecht nog niet....[​IMG][​IMG]
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Mooi oventje :) Tempel gaat hard omhoog.... Eens kijken hoe ASA nu gaat.[​IMG]
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Mmh, bed upgrade is ook geen slecht idee....

    Hoe lang zou die PLA fan unit het volhouden zo? :)[​IMG]
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    ASA met het bed op 100, nozzle op 245 en snelheid op 50mm/s. Zit muurvast op het bed..... Trek de hele printer omhoog eraan. Hechting is dus best aardig ;) Erg hoge omgeving temperatuur is dus nodig. Ik weet wat me te doen staat zodra het winter project klaar is (ergens volgend jaar....): een mooie kast bouwen met regelbare lucht temperatuur, rond de 60 graden is voldoende. Ik schat dat het nu rond de 40 was binnen maximaal.[​IMG]
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Glasplaat onder de kraan en je pakt hem er zo af..... Prachtig.

    Eerste laag is spiegel glad (goh) en je voelt de lijnen zo goed als niet. Zijkanten lijken nog niet super....

    Krimp is wel erg minimaal. Alleen op de z as mis ik 0.1mm. X en Y zijn gelijk aan PLA.[​IMG][​IMG]
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Mmh, zonder kastje eromheen print ASA ook strak. Zo'n klein blokje gaat ook prima dan gezien de warmte van het bed nog prima verwarmd maar grotere dingen worden lastig denk ik.
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Nog eens bezig geweest met ESun PLA om de beste instellingen vinden qua hechting. Extrusie op 100% lijkt perfect dus naar te temperatuur gekeken. Onder de 200 graden redelijk slechte hechting. Tussen de 205 en 225 redelijke hechting maar 230 en 235 was echt veel sterker. Alles op 25mm/sec. Ik krijg een 0.3mm single layer wall op 230 graden niet kapot met de hand. Da's best netjes :) Eens kijken welke snelheden nog te doen zijn.
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Op de club bedachten we dat een clip voor de tank plug wel handig zou zijn.... Even later was deze klaar. Nog een kleine tweak en dan volgt een grote batch :)[​IMG][​IMG]
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  15. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    4.751
    Locatie:
    Hell
    Juist voor dat soort "knutsels" is een 3D-printer al ideaal.
    Waar je eerder de schuur in dook om iets te vinden waar je iets uit kon maken, teken je het nu "gewoon even" en laat de printer de rest doen.
     
  16. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Precies, en met 1 klik heb je er straks een hele doos vol. Ik ga zo ook kabel en slangen clips maken.
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Raspberry Pi Zero W ingebouwd met Octoprint. Werkt heerlijk :) Camera komt later nog.[​IMG]
     
  18. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Eens de ruimte op de printer aardig benut. Printje van 30 uur zonder hechtmiddel direct op de spiegel. Zat bij 60 graden muurvast maar bij 30 viel het om als je er naar keek. Super dus.

    Op mijn eigen fouten na is het resultaat super. Wat kleine verbeteringen zijn nog mogelijk.[​IMG][​IMG][​IMG]
     
    mig 3 en coen_l vinden dit leuk.
  19. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    191
    Locatie:
    Veldhoven
    Goed bezig!

    Ff een tip van een ervaringsdeskundige...... Let op met de ☀️ daar kan het spul niet tegen.

    De V-stelling was weg bij mijn P47
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.825
    Locatie:
    Groningen
    Ha ja, dan wordt het wat zwabberig vliegen ;)
     

Deel Deze Pagina