Dit zijn idd 2 lack tafeltjes op elkaar en twee keer een rizer geprint van 10 cm. Dan kom je nog 2 cm te kort voor het frame en dat heb ik opgelost door een sleuf uit de tafel te halen. Dat gaat vrij gemakkelijk.
Ik ga binnenkort ook een kast ontwerpen. Nu het vorige project klaar is is de printer aan de beurt. Ik denk openslaande plexiglas deuren aan 2 kanten en triplex aan de andere 2. Zal eens wat gaan bedenken en af en toe wat bouwen....
En terwijl Sjinkie Knegt vandaag lekker bezig is...... Ben ik ook een beetje aan het kijken naar de CR-10. Ben tevreden over de prestaties van mijn Up mini 3D printer. Alleen het bouwvolume van die Up printer begint af en toe ietswat te irriteren. Hierbij mijn vraag.(en) Bestaat er een hardstalen nozzle voor deze CR-10? Zo ja,waar is deze te bestellen? Is er al iemand die ervaring heeft met het ABS printen met de CR-10? Ik stel deze vragen omdat ik in de toekomst met Solidworks een 90/110 mm ducted fan wil ontwerpen met ABS en ABS/PLA Carbon. Groet:Robin
Elke nozzle past. Het hotend is E3D v6 compatible. Ik heb er nu een stalen 0.2mm in. Ik heb ook nog een E3D v6 liggen maar die heeft nog een andere mount / koel oplossing nodig. De originele met stalen nozzle werkt ook prima
Bedankt Tadango. Waar,bij wie bestelt u de onderdelen voor de CR-10? Zijn deze onderdelen ook in de toekomst nog steeds makkelijk te verkrijgen? Groet:Robin
Het is het meest gebruikte systeem, zal nog wel even verkrijgbaar blijven. Ik haal alles van Bangood.
Bedankt voor de snelle reactie Tadangooooo. Was ik nog vergeten.......https://protopro.uk/online-store/3d-printer-cases/creality-3d-printer-case Groet:Robin
Die bouw ik zelf wel Moet ook regelbare verwarming in. Wellicht kan dat via Octoprint zodat het instelbaar is per profiel.
Mooi opgelost zo. Hoe heb je de boel precies aangesloten? Is dat wel handig zo helemaal ingebouwd, voor als je er nog weer bij moet. En heb je inmiddels een camera? Ik twijfel nog over een Raspberry Pi Zero W of een Raspberry 3. Weet niet of het camera-gedeelte te zwaar is voor de Zero W. Als Octoprint spaak loopt dan stopt de printer ook met printen, daarom moet ik ook niet te krap gaan zitten. Merk je ook positief verschil? Ik zie veel mensen deze upgrade 'blind' kopen, maar lees weinig over daadwerkelijke verbetering in dingen?
Tja, handig is het niet als je er bij moet. Tot nu toe niet nodig geweest. Updates en alles gaan allemaal via wifi. Camera zit erop maar de Zero heeft het wel zwaar ermee. Ik heb nu 1 fps op full hd resolutie. Op een lagere resolutie kan je meer fps maar ik heb liever een scherper beeld. 1 fps merk je niet in performance. Bij meer merk je dat bij erg veel korte instructies (bochten enzo) hij iets hapert, en dat zie je in de print. De camera moet wel een native mjpeg stream ondersteunen anders kan je het helemaal vergeten. Een 3 is zeker een betere keus, maar ik had deze al gekocht. Ik ga hem niet vervangen want het werkt verder super. Ook wifi bereik is geen enkel probleem in de metalen behuizing. Octoprint is tot nu toe perfect stabiel en betrouwbaar gebleken. Ik heb de interne uart poort van de Zero gebruikt (ik kan de configuratie daarvoor opzoeken) en deze verbonden achter de USB chip op het printer bord. Op het printer bord zit gewoon een usb naar serieel chip en ik heb de draden van de seriële chip opgezocht en van draden voorzien. Dit was irritant klein soldeerwerk..... maar daardoor is de usb poort van de Zero nog beschikbaar en loopt er geen kabel buiten langs. Ik zie dat er een plugin is voor een case heating systeem. Daar gaan we eens naar kijken als er een kast gebouwd is. Daar ben ik in gedachten al mee bezig.... weet nog niet exact hoe het eruit gaat zien.
Maar ben nu vliegtuig aan het printen en mag zeggen gaat goed maar wel met ander hot end clone E3Dv6 originele was daar niet geschikt voor
Ik had iets duidelijker moeten zijn. Het is dus mogelijk om de CNC bestanden aan te kopen. Heb je nog een linkje naar de website van die clone Vliegman? Groet:Robin
Ik heb Vliegman geadviseerd om een E3Dv6 te proberen. Bij een aantal proef prints die waren gemaakt zag ik de zelfde verschijnselen die ik bij mijn vorige printer ook had. Nadat ik die had "geüpgraded" met een (cloon) E3Dv6 en een fullmetal heatbreak waren de oneffenheden direct verleden tijd. De standaard heatbreak met het teflon buisje heeft het bij mij niet lang vol gehouden Heb je een Cr10 en wil je dunnewand prints gaan maken zoals de vliegtuigen, zou ik hem upgraden naar een E3dv6 met full metal heatbreak. Krijg je echt geen spijt van. Wel de houder printen in ABS Groet, Coen
Wat voor oneffenheden dan? Het originele hotend werkt voor mij nog steeds prima. Ik snap dat een betere Heat break strakker moet printen, maar dat ga ik later wel proberen. Qua hechting, ook dunne wanden, is het origineel meer dan voldoende.
Het werkt ook prima. Al vond ik dat het beter kon vandaar mijn advies aan vliegman. Met oneffenheden bedoel ik; -Onder extrusie bij de start van een laag door de vele retractions bij het maken van de vleugel. Extra restant distance gaf wat "bultjes" bij de startpunten van de ribben en lagen. -Stringing, met als gevolg onder extrusie bij de start van een laag. Al kregen we de stringing wel minder maar niet perfect in een avondje tunen. Nu, na de upgrade, was het wat ik begrepen heb van vliegman vrijwel direct goed. Groet, Coen