Creality CR-10 draadje

Discussie in '3D Printen' gestart door Tadango, 19 jun 2017.

  1. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
  2. Kn@pestaart

    Kn@pestaart

    Lid geworden:
    21 dec 2017
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Krommenie
    Ik heb net een paar dagen de CR-10S binnen. 2 december besteld. Geweldig apparaat! Het duurt wel lang voor het bed is opgewarmd, vooral voor ABS.
    Ik heb er €390 voor betaald. Toen ik €80 filament uit China kocht, kwamen er €33 DHL-kosten bij. Bij Reprap had ik goedkoper uit geweest voor hetzelfde materiaal.
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  3. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    690
    Locatie:
    Veldhoven
    Bedankt voor de link Robin. Op het forum van 3Dlabprint ook een setting gevonden voor de Cr10 die goed zou moeten werken. Maar bracht toch niet het gehoopte resultaat.
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Nee dus? Het origineel is qua ontwerp gelijk. De heatsink is alleen wat kleiner waardoor hogere temperaturen sneller een probleem geven.
     
  5. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    Veel succes toegewenst met het ABS printen op de CR-10S Kn@pestaart.:)

    Als u ooit nog eens een ABS vleugel deel uitprint op de CR dan hoop ik dat u de settings hiervoor kan reproduceren?(Cura?)

    Ik ben nogal geïnteresseerd in ABS,(dunne wand)vandaar mijn vraag.

    Groet:Robin
     
  6. Kn@pestaart

    Kn@pestaart

    Lid geworden:
    21 dec 2017
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Krommenie
    @Robin:

    Wat is precies je probleem dan? In bovenstaand filmpje heeft ie met de eerste prints last van stringing. Dit verhelp je door de retraction aan te zetten. 5-7mm retraction bij 30-40mm/s.
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb de retraction op 5.5mm en 100mm/s staan en dat werkt super. Ja het stringt hier en daar nog iets maar met Cura werkt retraction verre van optimaal. Dat was voor mij ook de reden om S3D te kopen. Met Cura en een CR-10 kan je gewoon geen vleugels printen. Overal under extrusion, blobs en ander gezeur. Je moet dan niet de printer de schuld geven...... :) S3D maakt een wereld van verschil. Na vele uren / dagen met Cura tunen en enorm veel frustratie was het met S3D de eerste print meteen goed. Alles met een stock hotend. Ik denk wel dat een betere nozzle een hoop uit maakt.
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  8. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    Geen problemen hoor Kn@pestaart:)

    Ik ben op dit moment info aan het verzamelen voor de CR-10S of de CR-10S5........
    WEL nog steeds met de achterliggende gedachte om uiteindelijk met de CR printer ABS te printen:eek:

    Omdat ik op dit moment met twee Up mini’s 2 print(ABS)ben ik aan het kijken naar een groter bouwvolume om mijn toekomstige zelf ontworpen vliegtuigjes
    op een CR printer groter uit te printen dan ik nu kan........eerst in PLA denk ik maar zoooooo.

    Groet:Robin
     
  9. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    690
    Locatie:
    Veldhoven
    Hij kan dan volgens jou qua ontwerp wel gelijk zijn, maar toch is hij anders zoals je zelf al aangeeft. Dit blijkt ook uit de resultaten die vliegman heeft behaald na het ombouwen naar de E3D v6.

    De clone (die vliegman gebruikt en ik ook heb gebruikt) die je koopt bij bijvoorbeeld Aliexpress, voldoet mijn inziens ook niet direct voor dunne-wand prints zoals ik in een voorgaande post al aangaf, maar met een All-metal heatbreak wel. Dit heb ik zelf mogen ervaren.

    Mocht iemand het willen proberen? De kosten zijn best te overzien:
    E3D v6 clone $4,99
    All-metal heatbreak $1,14

    Onderstaande ontwerp is gebruikt om de E3D v6 te monteren op de Cr10
    https://www.thingiverse.com/thing:2494642


    P.s Vliegman en ik gebruiken beide Simplify3D als slicer. Ik heb dan ook geen ervaring met andere slicers en bovenstaande combinatie, maar verwacht dat dat ook goed kan werken.


    Groet,
    Coen
     
  10. Btje

    Btje

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    409
    Locatie:
    Weert
    mig 3 vindt dit leuk.
  11. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    979
    Zoek eens bij Ali op "Nieuwste V6 Versie Alle metalen J-head Hotend Wade of Bowden Extruder met Heater & Thermistor voor 1.75/3.0mm 3D Printer Onderdelen".

    Ik heb die eergisteren bestelt. Kost 4,19 dollar met de wade aansluiting en 4,69dollar met de bowden aansluiting.
    Als ik het goed heb, dan is dat gelijk de volledig metalen uitvoering en is aanpassen niet meer nodig.
     
    coen_l vindt dit leuk.
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Die heb ik ook. De heatbreak zit toch een buisje in....
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Eens kijken hoe dit wordt. De 0.2mm nozzle zit er nog in.... te lui om deze te wisselen voor een 0.4mm. Vannacht maakt de tijd toch niet zoveel uit :)
    [​IMG]
     
  14. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    690
    Locatie:
    Veldhoven
    Foto van de romp. Deel nummer 4 van de me109 om precies te zijn. Geeft een idee van de print kwaliteit. Let ook op het start punt van de laag. Dit is vaak het gedeelte wat problemen geeft door under extrusion. En het gewicht is perfect.

    Chapeau Vliegman! Goed bezig.

    IMG-20180119-WA0001.jpg .
     
  15. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    690
    Locatie:
    Veldhoven
  16. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.713
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Geen problemen met het printen van de romp
     
  17. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    Gaaf:thumbsup:

    Hierbij een foto van een paar ABS printstukjes van de Starfighter:https://www.thingiverse.com/thing:2614017
    3C34C438-DDB7-4AC8-B3DA-26FF850FBFE6.jpeg
    Ik wil hierbij vragen of iemand de neus van de Starfighter met de CR-10 in ABS wil uitprinten?

    Als iemand dan de moeite wil nemen om daarvan een foto bij dit CR-10 draadje wil plaatsen?

    Het zal mij helpen(als ABS Fanboy)om te beslissen ook de CR-10 aan te schaffen......

    Groet:Robin
     
  18. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    979
    zouden jullie plaatjes kunnen delen van de koeling die jullie op de printer hebben, welke de plastic moet koelen.

    ik heb geen cr-10, maar de e-10.
    Als ik iets print. dan is het geprinte deel dat aan de zijde van de koeling netjes. maar de andere zijde niet. het lijkt dat de plastic te warm blijft en weg geduwd wordt door de volgende laag. ben nieuwsgierig hoe jullie koel installatie eruit ziet. hoop er wat van te leren en te kunnen gebruiken op mij printer
     
  19. Kn@pestaart

    Kn@pestaart

    Lid geworden:
    21 dec 2017
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Krommenie
    Hoi, er zijn op Thingiverse en Yeggi genoeg mods te vinden om de koeling van je printer te verbeteren. Sommige met gebruik van de standaard fan, bij andere zijn weer andere types, of dubbele fans nodig. Kijk daar eens op. Als ik het ontwerp van de E10 bekijk, komt er inderdaad heel gericht vanaf een kant de koellucht op je print. Bij de CR10 is dit al een veel breder vlak. Veel upgrades gebruiken een cooling "fang". Een klauwvorm die om de printkop heen zit, om zo vanaf alle kanten te koelen. Of een ring met gaatjes die om de nozzle heen valt. Dan heb je echt een gelijkmatige koeling. Abs heeft trouwens veel minder koeling nodig.
     
  20. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    979
    als ik de juiste info gevonden heb. snap ik niet helemaal wat je bedoelt dat het bij de cr-10 al een breder vlak is.

    Dit is de standaard koeling van de cr-10?
    [​IMG]

    de koeling uitlaat van de E10 is standaard veel breder dan de cr-10. Heb dit juist aangepast dat hij lokaler onder de nozzles koelt. daarmee was het resultaat al beter. maar nog niet zoals gewenst. heb gisteren een upgrade geprint waarbij van 2 zijden gekoeld wordt. deze moet ik nog monteren maar daarbij moet een andere type dan gemonteerd worden dan standaard op de machine zit.

    ik was gewoon nieuwsgierig wat jullie gebruiken om goede resultaten te halen. dat er upgrades zijn ben ik me van bewust.
     

Deel Deze Pagina