Creality CR-10 draadje

Discussie in '3D Printen' gestart door Tadango, 19 jun 2017.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Klopt, het levelen is erg eenvoudig. Zeker door de veren en de spiegelende werking kan je erg snel het bed precies tegen de nozzle aan plaatsen. Normaal is 1 x afstellen voor alle 4 de punten voldoende :) De prints zitten overal vast en de eerste laag is overal gelijk. Een automatische level zie ik eerder als nadeel omdat je afhankelijk bent van de zuiverheid van je X-as, en dat is het grootste minpunt op de CR-10. Aangezien ik alleen 1x hoef te levelen bij het vervangen van de nozzle wat nog geen 5 min duurt zal ik nooit upgraden naar een auto level systeem :)
     
  2. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Tot welke temperatuur kun je een spiegelglas verwarmen op het printbed ?
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    100 graden is het maximum wat ik haalde. Dat duurde al erg lang. Ik had er een simpele behuizing omheen en het was 25 graden in de omgeving.
     
  4. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    977
    Hoe is bij jullie de kwaliteit van de print, zodra je gebruik hebt gemaakt van een "support".
    De prints gaan steeds beter. Maar "overhang" en "support" zijn nog de 2 waaraan gewerkt moet worden.

    Bij "overhang" zien de lagen er wat ruw uit.
    Ze zitten wel netjes in lijn, dus niet dat de printer in de lucht print waardoor het allemaal lusjes worden.
    Maar alles wat goed geprint is heeft een lichte glans, de "overhang" is dof.
    Hoe is dit bij jullie?

    Bij een "support" heb ik nog het meeste werk te verzetten.
    De "support" wordt netjes geprint. Maar als de printer weer een product laag boven op de support moet printen, dan zijn de eerste 2 รก 3 lagen een rommeltje. De producten die ik tot nu toe gedaan heb, daar heb ik deze lagen weggesneden met een mes, dat was niet erg. Maar ben nieuwsgierig hoe het bij jullie eruit ziet.

    Als het kan, ben ik altijd op zoek naar plaatjes. Dat zegt meer dan 1000 woorden.

    Ik gebruik overigens cura als slicer
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ja, bij supports blijft het erg lelijk, kan je niet veel aan doen behalve nabewerken. Overhangs trekken bij mij vaak krom / omhoog... dat is een ramp.
     
  6. Kn@pestaart

    Kn@pestaart

    Lid geworden:
    21 dec 2017
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Krommenie
    Ik heb geen last van 'een rommeltje'. Wel dat je lichtjes de hechting aan de support terug ziet. Die is makkelijk weg te snijden/schuren. De supports zelf breken altijd redelijk goed en makkelijk weg.
     
  7. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    977
    Kan je een foto plaatsen van iets wat je gemaakt hebt met een support?
    Ben nieuwsgierig hoe het er bij jouw uit ziet.

    Wat je omschrijft dat heb ik aan de zijde waar daar de support op geprint wordt.
    Maar het deel wat bovenop de support geprint wordt blijft bij mij een rommeltje
     
  8. Kn@pestaart

    Kn@pestaart

    Lid geworden:
    21 dec 2017
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Krommenie
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En een groter oppervlak. Hier zat onder de hele onderkant support. De kleine stukjes krab je er zo af:

    [​IMG]
     
  9. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    977
    Vandaag nog een print gedaan, ook met support.
    Een paar foto's hoe het er bij mij uitziet. Ik haal echt niet die kwaliteit die Kn@pestaart haalt.

    Enkele foto's, het product op de foto is niet bewerkt. Dus zoals het vanaf de printer komt (alleen supports verwijdert)

    Bovenste deel de support verwijdert.
    Onderste deel is de support nog zoals geprint. Het product is spiegelbeeld, de verwijderde support was dus identiek.
    [​IMG]

    Beide supports verwijdert
    [​IMG]

    De andere zijde
    [​IMG]

    Ik had al een aangepaste koeling gedaan.
    Maar wilde deze ook doen om te kijken wat het verschil is als er 1 koeler blaast op het product, of 2 koelers In beide gevallen gaat het om 40mm koeler
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Gisteren eens een heat tower geprint...... tja, valt ook weinig aan te verbeteren.
    [​IMG]
     
  11. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Ik heb een vraag hoe kan ik het startpunt veranderen van de crealety 10.
    Ik gebruik Simplify en de gaat op de rand van de glasplaat naar de helft van het printbed en dan naar de printplaats.
    Nu wil ik de printrand verleggen verder de glasplaat op dit omdat ik een ander heatend er op gezet heb en deze zit verder van x as af zodat ik deze op een andere plaats kan laten starten, dus de y as verplaatsen
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Je moet hiervoor custom start gcode toevoegen welke na het homen de kop verplaatst. Dit doe ik ook om de clips te vermijden:

    G28 X Y; home X Y
    G1 X0 Y10 F1500 ; avoid binder clips
    G28 Z; home Y
    G1 Z10 F3000 ; lift
    G1 Z0.2 X10 F3000 ; get ready to prime
    G92 E0 ; reset extrusion distance
    G1 X120 E10 F600 ; prime nozzle
    G1 X150 F5000 ; quick wipe

    Zo kan je wat spelen totdat hij doet wat je wilt.
     
    Kn@pestaart vindt dit leuk.
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
  14. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Krijg de link niet geopend
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Wat lukt niet? Het is een simplify3d profiel. Deze kan je importeren.
     
  16. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Het werkt bedankt
     
  17. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Veldhoven
    De positie van de nozzle ten opzichte bed kun je ook in Simplify3D aanpassen. Daar kun je het printbed veschuiven. Dan hoeft je niet al je profielen te voorzien van een aangepaste G-code. Als je met meerdere profielen werkt is dat misschien wel handig.
     
  18. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Ben vanavond aan het testen met simplify3d. Krijg met 0,2 laaghoogte al mooier prints dan met 0,1 in Cura.
    De test doe ik met PETG in Cura is het resultaat goed, maar met veel spinnenweb. Met simplify3d nagenoeg geen spinnenweb.
    Ben nu al van mening dat mijn printer van een goede naar een super printer is gegaan door simplify3d.
    Minder schudden en rustiger bij dezelfde snelheid, en dan heb ik alleen maar wat basis instellingen gebruikt.
    Denk dat simplify3d een blijvertje is. Nog wel even verdiepen in de werking. (YouTube kijken :))
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Er zijn wat dingen die Cura wel kan, en makkelijker zijn in Cura, maar het resultaat is na veel tunen gewoon minder met Cura. Retraction is gewoon een stuk beter maar ook de extrusie bij erg lage snelheden en dunne layers is een groot verschil. Het kost wat, maar Simplify 3D is het waard.
     
    onno10 vindt dit leuk.
  20. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    977
    Dat geeft me een goed gevoel.
    Heb net ook simplify aangeschaft, alvorens ik het bericht van Onno las.
    Als je eerst met Cura gewerkt hebt, dan is het even zoeken waar het e.e.a. te vinden is. Maar wat me opvalt is dat je veel meer settings kan doen.
    Bij Cura zijn deze voor jouw gedaan, bij simplify kan je fine-tunen.

    Ik heb nog geen print gedaan. Maar ben benieuwd naar de eerste print.
    Hopelijk denk ik er daarna hetzelfde over als Onno
     

Deel Deze Pagina