Gevraagd Curare of vergelijkbaar

Discussie in 'Gevraagd' gestart door brutus, 2 nov 2018.

1. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Hallo allemaal,

Voor het volgende plannetje (je moet toch iets met je vrije tijd), vroeg ik me af of er nog iemand een in goede staat verkerende Curare 60 (of een vergelijkbaar toestel, jaren '80 RC-1 kist) heeft liggen waar hij wel vanaf wil...

Qua uiterlijk stel ik weinig eisen (hij mag kaal zijn), en het liefst eentje zonder motor. Vermeldenswaard: ik kan niks met een electro-kist, het moet wel een brandstoffer zijn.

Wat ik wel belangrijk vind: wel graag in goede structurele conditie, en indien voorzien van intrekbaar landingsgestel zou het uiteraard wel erg prettig zijn als dit nog 100% OK is.

Ik ben pas midden December weer thuis, dus je hebt nog genoeg tijd om je zolder af te struinen....

Groet, Bert

2. easy

easy

Lid geworden:
    15 sep 2011
    Heb nog wel wat.. Bvb deze
    Screenshot_2018-11-02-22-51-04.png
    maar 250km afstand uit elkaar gaat iets teveel zijn denk ik ;)

Succes met de verdere zoektocht :)

Laatst bewerkt: 2 nov 2018
    H.B.Busking vindt dit leuk.
  3. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Heb je wat meer info over dat model ?

4. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Als de prijs en het toestel beide goed zijn, maakt me de afstand niet veel uit. ik ben wel voor minder plezante dingen naar Antwerpen gereden, en de big Lift was ok plm 220 km enkele reis... Maar ik wacht toch even af, want het is wel inderdaad een behoorlijk stukkie tuffen met mijn trapautootje....

Laatst bewerkt: 3 nov 2018
  5. easy

easy

Lid geworden:
    15 sep 2011
    De Atlas F3A

In 1975 heeft wolfgang Matt er de wereldkampioenschappen f3a mee gewonnen.

Toestel is in de originele kleuren en is volledig leeg.

Heb ook nog een complete curare 60 maar deze is van een mal getrokken met geen houten romp dus. En er is een (klein) probleem met de staart. ( heeft volgens mij ergens een breukje, hij voelt niet 100 procent meer stevin aan.)

En een curare 40 / minare heb ik ook nog. Deze is volledig compleet in goede staat maar de os motor heeft geen compressie meer..
    Toestel is wel origineel houtbouw en ik denk bijna 40 jaar oud.

Mvg

6. easy

easy

Lid geworden:
    15 sep 2011
    Oh ja bijna vergeten, heb nog een dirty birdy ook..

deze heeft zeker aandacht nodig en is door de vorige eigenaar veeeeel mee gevlogen.

Staat dacht ik een super tigre op die goed draait en start maar een (hoorbaar ) lager probleem heeft.

Mvg

7. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Het gaat mij om een airframe in goede staat, voor een .60 motor. Motor zelf heb ik nul en generlei belang bij, i.v.m dat daar weer een eigengefabriekt benzinegeval op moet komen.

Liefst een kist die geen reparaties behoeft, materiaal maakt niet uit. Dingen als landinggestel (indien intrekbaar) in goede staat, is wel een pré, nogmaals, dit keer niet uit op een restauratieproject o.i.d...

Wat wil je eventueel voor die Atlas hebben? (en heb je de belangrijkste documentatie, zoals exact zwaartepunt, roeruitslagen etc etc er nog bij?).

Ik kan hem pas vlak voor de kerst ophalen als de deal doorgaat.

8. easy

easy

Lid geworden:
    15 sep 2011
    Mail verzonden.

9. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Heb ze binnen.... Is een mooie kist, en ik hou hem zeker in het achterhoofd. Ik zit een beetje met de toegankelijkheid van het neuscompartiment.

Dus voor overige lezers: de keus is nog niet gevallen en ik ben nog steeds open voor alternatieven.

easy vindt dit leuk.
  10. The Powerboat Drifter

The Powerboat Drifter

Lid geworden:
    19 mei 2006
    Wega Sunschine in Duitsland maakt ze nog steeds nieuw Curare en Blue Angle

11. The Powerboat Drifter

The Powerboat Drifter

Lid geworden:
    19 mei 2006
  12. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Dat ziet er uit als een mooie kit, maar ik zit niet te wachten op een bouwproject (en ondanks de heel redelijke prijs van de kit, ben je zo 500 tot 1000 euro verder voor het vliegt....).

Dus liever toch een "tweedehandsje".

13. H.B.Busking

H.B.Busking Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    RC1... is het een nieuw virus onder modelbouwers? Zeer besmettelijk... dat blijkt.
    Een besmetting die je moet koesteren overigens...

14. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Nee hoor.... zoals min of meer alles bij mij de laatste tijd, volledig ondergeschikt aan de ontwikkeling in "Brutificatie-technologie" (iets wat de laatste tijd ook redelijk besmettelijk lijkt te zijn).

Mijn motoren draaien voor mijn toepassing volledig probleemloos, maar ik krijg vanuit de USA vrij veel "vijandelijk vuur" over de toepasbaarheid in "sportievere kisten". Voornamelijk het bij voorbaat uitgaan van de noodzaak van een drukgeregelde carburateur is een heikel punt voor sommigen.
    Dus wil ik kijken wat een Curare, of aanverwante kist (het hoeft dus niet per sé een Curare te zijn) doet met een 15 cc tweetakt op benzine.

Was verder niet echt van plan aerobatics te gaan vliegen (is mijn ding niet), en als het project slaagt, denk ik dat hij gewoon weer de verkoop in gaat.

15. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Zo`n kist is wel een genot om mee te vliegen, daar zou je zomaar verslaafd aan kunnen raken.

16. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ik sluit niks uit :D :D :D

17. easy

easy

Lid geworden:
    15 sep 2011
    Bert,

Ik snap ongeveer waar je naartoe wilt maar die oudere f3a modellen hebben toch allemaal vrij weinig plek in de neus voor eventuele alternatieve brandstof aandrijving..
    Curare heeft ook een smalle fijne neus..
    Ze zijn uiteraard ook specifiek als wedstrijd .60 f3a model ontworpen uiteindelijk..

Of zie ik dat verkeerd..

Vliegen doen ze zeker goed maar heeft niet iedereen die al lang model vliegt ooit met een curare gevlogen? ;)

18. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Het gaat niet om de ruimte. Die is er genoeg... Want de tank kan gehalveerd worden, en dat maakt voldoende ruimte voor de ontsteking. Maar ik moet het spul er ook nog in zien te friemelen, en dat doe ik liever zonder te moeten breken, zagen, of anderszins slopen.

En nee :D ik vlieg nu 36 jaar, maar heb nog nooit met een Curare (of vergelijkbaar) gevlogen... :jan:

19. H.B.Busking

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Dan heb je met een epoxyromp juist weer veel voordeel... door de binnenin slankere bouw.
    Met een intrekbaar wordt wordt de neus weer iets krapper.
    Geknetter op RC-Groups. Whoeha! .. (Da's trumpgekte... hor en dol zijn ze daar aan het worden)
    Als ik daar schrijf dat de Tower Hobbies KOAS 60 beunhazerij is (het is gewoon rotzooi), schrijft er 1 doodleuk dat ik em maar zelf had moeten bouwen. Met zo een mentaliteit win je geen WOII meer...
    Ohwkay... Kijk ik bij mijn RC1 Sultan, dan is er ruimte voor een vonkendoos. Bij de Mach1 wordt het weer lastiger... wegens intrekbare neuspoot... Maar helaas is het ABS te slecht nu. Romp moet over... of afgegoten worden... nu geen 'prio' op het moment.

Hier een Curare PDFje... niet al te hoge resolutie en in bitmap... om te bekoekeloeren...
    Heb daar meer details van, hoe en wat...
    Gr Bas

PS: Afstanden rijden om een kist op te halen... Mijn Calmato komt uit Bolzano in de Sud-Tirol... Mijn zender uit de Algaü... en een stapel WIK bouwdozen uit België. Zo heb ik er nog wel een paar...
    Een Schnellboot Wiesel met een lengte van 2.3 meter... waarachtig een kano... die komt uit Münster...Ding is te mooi om er een geraniumbak van te maken... wat mot je ermee... melig is het wel zo een totempaal.
    Dus zo een Vlaamse RC1 mits prijs realistisch is voor de gevorderde leeftijd (ik heb wel wat miskopen staan, mooi op de foto...) is zo vreemd is zo een afstand nog niet.

Ik ga nog even iets nuttigs doen... scharnieren inlijmen... gebeurt er nog eens wat...

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 4 nov 2018
    PHTB vindt dit leuk.
  20. H.B.Busking

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Nee... nooit met een Curare... gaat ook niet gebeuren in dit leven! "P40"! :D

Deel Deze Pagina