cx500 of hk500

• Topicstarter Topicstarter <<hobbyist>>
  • Startdatum Startdatum
H

<<hobbyist>>

Guest
hallo,

ik ben aan het zoeken voor een iets groter model heli,

nu twijfel ik tussen 2 trex500 cloons

de copter x 500 se TT v2 CopterX CX 500SE-TT V2 Torque Tube Version Kit eHIROBO Store

of de hk 500 cmt HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK-500CMT 3D Electric Helicopter Kit (incl. GF blades and extras)
de hk500gt TT laat ik liggen want die heeft teveel plastic..

welke keus ik ook maak, ik vervang in iedergeval de schroefjes, de torque tube, en alle tandwielen voor align spul, dit gaf mijn copter x 450 in iedergeval veel betere en rustigere vliegeigenschappen.

alvast bedankt voor de info

groet

Ik heb zelf geen ervaring met beide heli's, maar je kunt ook overwegen om gewoon een complete Align T-Rex 500 te kopen, die is vast en zeker beter dan deze twee.

Deze kit heeft al een motor en regelaar en je hoeft dus niet niks te vervangen met align onderdelen:
Fast Lad Performance

Tim

die kit die jij aangeeft heeft toch geen tt? dat wil ik zowiezo, draait veel soepeler.

en dat is ook een ouder model, ik neem toch aan dat de nieuwere modelletjes allerlei kleine verbeteringetjes hebben?

als je de laatste versie trex 500 ernaast zet scheelt het nogal wat $tjes

groet

welke keus ik ook maak, ik vervang in iedergeval de schroefjes, de torque tube, en alle tandwielen voor align spul, dit gaf mijn copter x 450 in iedergeval veel betere en rustigere vliegeigenschappen.
Dus eigenlijk geef je al aan dat beide heli's brak zijn en je eigenlijk gewoon een Align moet kopen? (Heb zelf alleen ervaring met de Align versie overigens)

nee ik zeg niet dat beide cloon heli's brak zijn.

mijn ervaring is alleen dat bij de cx450 de snaar aandrijving naar de tail slecht is en dat de tandwielen niet soepeltjes draaien en of wobbelen.

met alle snaar aangedreven tails heb ik problemen, koud weer warm weer, telkens een andere riemspanning nodig.