cx500 of hk500

• Topicstarter Topicstarter <<hobbyist>>
  • Startdatum Startdatum
H

<<hobbyist>>

Guest
hallo,

ik ben aan het zoeken voor een iets groter model heli,

nu twijfel ik tussen 2 trex500 cloons

de copter x 500 se TT v2 CopterX CX 500SE-TT V2 Torque Tube Version Kit eHIROBO Store

of de hk 500 cmt HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK-500CMT 3D Electric Helicopter Kit (incl. GF blades and extras)
de hk500gt TT laat ik liggen want die heeft teveel plastic..

welke keus ik ook maak, ik vervang in iedergeval de schroefjes, de torque tube, en alle tandwielen voor align spul, dit gaf mijn copter x 450 in iedergeval veel betere en rustigere vliegeigenschappen.

alvast bedankt voor de info

groet

Ik heb zelf geen ervaring met beide heli's, maar je kunt ook overwegen om gewoon een complete Align T-Rex 500 te kopen, die is vast en zeker beter dan deze twee.

Deze kit heeft al een motor en regelaar en je hoeft dus niet niks te vervangen met align onderdelen:
Fast Lad Performance

Tim

die kit die jij aangeeft heeft toch geen tt? dat wil ik zowiezo, draait veel soepeler.

en dat is ook een ouder model, ik neem toch aan dat de nieuwere modelletjes allerlei kleine verbeteringetjes hebben?

als je de laatste versie trex 500 ernaast zet scheelt het nogal wat $tjes

groet

welke keus ik ook maak, ik vervang in iedergeval de schroefjes, de torque tube, en alle tandwielen voor align spul, dit gaf mijn copter x 450 in iedergeval veel betere en rustigere vliegeigenschappen.
Dus eigenlijk geef je al aan dat beide heli's brak zijn en je eigenlijk gewoon een Align moet kopen? (Heb zelf alleen ervaring met de Align versie overigens)

nee ik zeg niet dat beide cloon heli's brak zijn.

mijn ervaring is alleen dat bij de cx450 de snaar aandrijving naar de tail slecht is en dat de tandwielen niet soepeltjes draaien en of wobbelen.

met alle snaar aangedreven tails heb ik problemen, koud weer warm weer, telkens een andere riemspanning nodig.

en align schroefjes sleutelt gewoon veel fijner.

align is beter, dat weet ik ook wel. maar de prijs kwaliteit is waardeloos..

groet

align is beter, dat weet ik ook wel. maar de prijs kwaliteit is waardeloos..
Hmmmm, dus je verwacht voor de prijs van imitatiespul de kwaliteit van duur spul? Da's net zoiets als eten in een 3-sterren restaurant tegen de prijs van de lokale snackbar. Het is allebei warm en vult als je het zo wilt vergelijken. :?

Als je dan uit twee slechte moet kiezen, kies dan voor de CX. De HK's zijn nog minder van kwaliteit (da's mijn ervaring met de HK250GT vs. CX450v2).

als je de laatste versie trex 500 ernaast zet scheelt het nogal wat $tjes
groet

Ja, maar dan heb je ook wel meer dan alleen een heli, een setup kost ook geld...

align is beter, dat weet ik ook wel. maar de prijs kwaliteit is waardeloos...

In mijn mening is Align degene met de beste prijs kwaliteit verhouding.
Het klopt dat CX en HK goedkoper zijn, maar daarvan is de kwaliteit stukken lager, zodat die verhouding onderuit gehaalt wordt.
Zoals je zelf al zei, je wilt een hoop vervangen...

Tim

hoe bedoel je uit 2 slechte moet kiezen?? zo slecht zijn ze toch ook weer niet? voor een groot deel liggen de vliegeigenschappen aan de electronica die je erin propt.

maar noem eens een paar echt mindere dingen dan tov de trex??
ik zie bijvoorbeeld bij de trex 500 plastic tail blad houders en bij de cx500 zijn ze van alu

in mijn ogen betaal je voor trex gewoon meer omdat hun degene zijn die ook de ontwikkelingskosten terug moeten verdienen

en als je crashed zijn ze allemaal net zo kapot :D

ik vlieg nu met een cx450 v2 en sinds ik een align tt heb en align tandwielen vliegt ie als een zonnetje, ik ben er als beginner zeeer tevreden over.

en een vergelijking tussen een 250 plastic en een 450 alu of carbon vind ik niet echt een realistiche vergelijking...

groet

Laatst bewerkt door een moderator:
Aloha

ik heb hier nu persoonlijk 2 weken een hk500cmt gebouwd om gewoon mee te brielen en dingen te proberen...

de cmt w geleverd met belt...
ofwel was mijn belt wat te kort ofwel de staart iets te lang... 2-3mm) fijn hoor!

en dus ondertussen ene TT gekocht ook bij hk...
hierover het volgende.. De bearings zijn crap (zit nu al "zand' in 1) de TT tube op zich was krom! dus align geworden

Nu, van de kop kan ik niets zeggen, die heb ik direct FBL gemaakt (die rjx kop van HK)

De schroeven vd hk zijn ook minder, ze draaien redelijk snel door (in de schroefkop). (niet vervangen)
de zwarte ballinks suck bigtime. had zelfs een die gewoon gekraakt was.
dus gevolg: Align gestoken... en wat merk je dan?
dat de sommige pushrods alvast en andere diameter hebben dan de aligns.. fijn..

De main en auto gear heb ik ook vervangen, maar denk eerlijk gezegd niet dat dit echt moet!

Skidspipes... kan je evengoed een rietje insteken.. niet stevig... Align dus...

Gisteren eerste keer laten draaien ter plaatse.
Nu pas loopt alles vlot. eerst wat dit niet het geval...
Het verschil zit hem in kleine dingen die gewoon veel minder goed zijn...

wat die metal upgrades betreft.. vr e beginner is dat toch geen verschil... trouwens, kijk eens naar mikado... all plastic!
ik heb 1 ding geleerd... NOOIT NOG HK HELIS VOOR MIJ!

als je echt e 500 wilt, koop dat beter een 2de hands Rex dank ik dan... maar dan wel met iemand met kennis van zaken, om effe na te zien..

Laatst bewerkt:
Ooit ook overwogen een HK te importeren om wat te spelen.
Geen ervaring mee dus.
Maar met het lezen van alle verhalen vraag ik mij soms ook af
wat het nut er nog van is, buiten het maken van Extra kosten....

Ik ben het helemaal met Ketnet eens. Je kunt jezelf zoveel frustraties besparen door gewoon een A-merk te nemen. Dat past namelijk allemaal wel goed. De CopterX is kwalitatief wel iets beter dan de HK. Maar ook daarvoor geldt dat je al snel onderdelen kunt gaan vervangen door Align spul (je gaf dat al zelf aan met het hoofdtandwiel dat wobbelt - wat overigens ook kan komen door te strak aandraaien van het boutje!).

Om die reden gelijk heb ik gelijk een Trex 600ESP Combo gekocht. In één keer klaar en alles past gewoon goed. De combo's zijn best aantrekkelijk qua prijsstelling. Overigens heb je voor een paar tientjes meer een Align Trex 550, misschien ook interessant. In ieder geval gewoon even doorsparen en gelijk goed doen. Goedkoop is zeker duurkoop. :yes:

hm ja, nou ik vind mijn eigen cx 450 fijner vliegen als de trex450's op de club.
en als je de schroefjes vervangt dan sleutelt het ook prima.

de goedkoopste trex 500 vind ik voor 575 euro

daar kan ik denk ik 2 x een copter x 500 voor maken inclusief align tt/ tandwielen/ motor/ esc/ en servo's

en ik vlieg nog maar een jaar, en als een dure trex crash doet me dat denk ik meer pijn als een copterx :D

groet

the money is yours, so the choice is yours!

nu, ben er wel van overtuigd als je idd die upgrades naar Align doet dat je e prima helietje hebt!

morgen maiden hk500cmt btw!

Dat deel van die ontwikkelingskosten is onzin...

Align ontwikkeld, anderen jatten, dus hebben geen ontwikkelingskosten.
En dan nog krijgen ze het voor elkaar klonen te maken waarbij een groot deel van het draaiwerk door align vervangen moet worden.

Qc is zodanig dat de een een prachtig draaiend apparaat heeft, terwijl de volgende gewoon nooit luchtwaardig zal worden

Je kiest voor een kloon, met zijn gebreken
Je weet dat al

Align is gezien de prijs kwaliteit niet slecht, maar zeer zeker niet de duurste.
Voor beginners zijn het wel heli's die het verste met de vlieger mee kunnen komen.

Het is jouw geld
Maar als je zo'n geweldige kloon pakt, en de helft als eerste vervangt voor align onderdelen, zou je nog eens extra over je keuze na kunnen denken...

align ontwikkeld, dus die steken een berg geld in die ontwikkeling. dat moet terug verdiend worden..

clonen doen aan reversed engeneering. d.w.z. uit elkaar halen en namaken. dus geen ontwikkelings kosten.. dus een stuk goedkoper.

maargoed ik ben om, ik ga een trex 500 kopen,

maar tegelijkertijd ga ik een cx 500 bouwen om zelf de verschillen eens mee te maken. ik hoor nu alleen maar van anderen dat mijn cx450 net zo soepeltjes vliegt als een trex 450, maar eigenwijs als ik ben wil ik de verschillen zelf onder ogen zien..

@ketnet let me know how it flies...

groet

ik zal eens kijken of ik daar wat tijd voor vrij kan maken..

maar ik kan nergens een trex 500 kit versie vinden. of kijk ik er gewoon overheen?

want dan wil ik wel in beide heli's exact dezelfde electronica hebben. en eigenlijk ook allebei de heli's tegelijk bouwen.

groet

Persoonlijk als ik een grote heli zou kopen : Gaui X5 !!!

Simpelweg omdat ik niet geen Align elektronika zou willen kopen.
En die HK500GT word uiteindelijk net zo duur als een Align Kit, als je alle Align onderdelen los moet kopen,
nu heb wel de juiste elektronika, dus een pluspunt voor de HK500GT.

Ook al is het een budget heli, hij moet wel goed zijn, de prijs van een budget heli mag niet in de buurt van het origineel komen!

nou nou het word me wel weer makkelijk gemaakt zeg :D

heb je zelf ervaring met zo'n heli dan?? waarom raad je me die eigenlijk aan?? heb je zelf al eens ondervonden dat ie goed vliegt?? aangezien je zelf ook met hk vliegt..

maar als ik een CX 500 samenstel ben ik iets minder als 250 euro kwijt. incl align tt en align tandwielen.

ma idd ik hoef die align electronica er ook niet bij. vandaar ook dat ik naar de Copter X 500 zat te kijken.

zat ook al naar de trex 550 te kijken. maar nu komt er weer een keus bij.

EDIT: die gaui heb ik gaui bekeken maar die vind ik niks, zo'n grote heli, en zo weinig ruimte in het frame..

groet

HK500CMT vliegt prima, ik heb er zelf al vele vluchten mee gemaakt. Tandwielen direct vervangen is een goed idee, een "echte" Align is veel duurder in aanschaf maar als je al kunt vliegen misschien qua kwaliteit de beste keuze. Je hebt helemaal nergens een TT voor nodig.

Voordeel van een belt is dat die simpelweg breekt als je staartrotor iets mocht raken, een TT spat aan 1 van beide kanten uit elkaar en wordt daarmee duurder...

Back