1. Catwoman

    Catwoman Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.427
    Locatie:
    Nijmegen
  2. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Rhenen
    tips genoeg zou ik zeggen ;-)
     
  3. Alex Visser

    Alex Visser

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Zierikzee
    Bijzonder bedankt! Ja voor de wielen gaat het wel lukken met deze sites... al is de prijs niet altijd even mals.

    Alex
     
  4. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Rhenen
    Om de truck niet tever af te maken en er dan achter te komen dan de kraan niet past.
    is niet handig, in de tekening heb ik diverse minimeters ruimte over.
    die moeten er in de praktijk ook maar zijn.
    het plan was ook om een koker van 30x30 mm te gebruiken als basis koker.
    deze was in de buurt niet te verkrijgen. dus heb ik die uit een 2 ongelijke hoekprofielen en een strip samen gesteld.
    alleen werd het dan weer belangrijk om de lijmnaden af te dekken met extra aluminium strips om het gelijmde oppervlak te vergroten.
    maar dat gaf ook weer de kans om wat details toe te voegen. en omdat ik hier geen exacte kopie maak. zal ik daar naast wat ik nu heb. nog een aantal zaken gaan toevoegen.
    kraan opgevouwen.jpg
    kraan uitgeschoven.jpg

    uitgeschoven is het vanuit het hart van de kraanvoet bijna 1 meter.
    de motoren waren eerst in de mast bedacht. maar dat werkt erg waarschijnlijk niet.
    als het al er in past. is het niet servicebaar. dus komen ze aan de buitenzijde echt als cilinders. daarmee kunnen de delen iets verder in elkaar schuiven. en daarmee ook een langere uitgeschoven lengte behalen.
    ik zal nog steeds iets van een jip nodig hebben als ik de bouwketen op tafel wil zetten.
    maar een zolang als in het originele plan hoeft niet.
    daarmee kan deze net zo lang worden als de breedte van de bak. en kan deze mee zonder de aanhanger nodig te hebben.
     
    Ro-tje, trialrolf, bvdh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Rhenen
    deze is ook weer van het "bijna vergeten" schap gehaald.
    de met een 3d printer zijn sommige onderdelen nu makkelijker te maken.
    de cabine. is een heel eind in karton. maar op het oog niet goed. inmiddels ook printbaar. en die van karton ligt al achter het schot op zolder.
    de koperen bullbar. zal uiteindelijk ook geparkeerd gaan worden.
    banden probleem. de legotech 62mm banden voor de truck. de suzuki cargo mini busje banden voor de aanhanger.
    de bakranden van aluminium gaan waarschijnlijk ook wijken voor geprinte randen.
    de wielen kunnen geprint worden.
    mijn inmiddels standaard jjrc achteras kan hier ook onder.
    de geplande hoogte verstelling van het chassis kan met een geprinte wielophanging gerealiseerd worden.
    niet alles kan geprint worden. het moet nog steeds vanaf de grond een container / keet op tafel kunnen zetten. er zal de nodige stevigheid in moeten zitten.
    wordt vervolgd
     

Deel Deze Pagina