Daf 95.380 Een toevoeging aan de projecten voorraad. Dit plan loop ik al een lange tijd mee. En nu het experiment met het kettingsysteem op de 2800 NAT ten einde loopt. en er een werkend concept ligt. Vind ik tijd om deze aan te pakken. De laatste nieuwe truck die mijn vader “kreeg” bij het bedrijf van mijn opa. Nadat bevriende bedrijven hun ongenoegen hadden geuit over het net nieuw uitgebrachte 95 chassis. Het was lichter dan het 3600 chassis. en daardoor minder stijf Was deze truck bijzonder opgebouwd. Het kale chassis kwam bij Ginaf vandaan, met een knik achter de vooras waardoor de chassishoogte werd vergroot. Dat chassis is in Eindhoven op de lopende band gelegd en verder standaard opgebouwd. Een onbedoeld gevolg hiervan was dat de truck voorover hing. Nadat er voor een extra veerblad en een vul blokwaren bijgeplaatst stond de truck recht. Eigenlijk is deze truck voorzien van en NCH kabelsysteem. Maar dat werkt niet in model. Daarom komt er een kettingsysteem op te liggen. Het zal ook wel weer een meer jarig project gaan worden. Een start met de cabine is gemaakt. en samen met de herbouw van de boom aan de 2800 NAT zal het systeem voor deze truck ook worden opgebouwd.
het chassis heeft de eerste vorm. met een hamertje het nog strak maken de eerder genoemde knik achter de vooras is hier al een beetje te zien
een kleine update van het ontwerpvlak. het kettingsysteem werken. ja heel leuk. dus tijd voor iets anders. met een varioband. heb ik het probleem van onder de bak aanhaken opgelost. dat is gelijk aan de haak van het kettingsysteem., maar het verdere karakter benaderd het kabelsysteem van het origineel beter. dus de ketting wordt hier uitgewisseld met een varioband. dat zal nog in de ontwerpfase dus geen grote consequenties