1. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    ik ga het dingetje toch maar zijn eigen topic geven.
    even kort samen gevat op mijn verzamel topic.
    een LF met portaalarm systeem. op basis van de onlangs geintroduceerde electrische variant.
    met wel of geen raam in de deur.
    het is omdat deze met raam op de stand staat. toch ook maar met een raam in het model.
    lf4.jpg

    lf3.jpg

    wordt vervolgt, zeg maar
     
    ahop, Tjalldeboer, bvdh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. LuukTrucker

    LuukTrucker

    Lid geworden:
    13 jan 2018
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Utrecht
    Mooi project! Heeft deze truck een werkend portaalarmsysteem?
     
  3. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    voor zover mogelijk. zal hier een functionerend portaal systeem op gaan komen.
    het ligt er nog even aan of ik een vergelijkbaar triangel systeem als leimbach ga maken, of met kettingen. eigenlijk heb ik niet de behoefte om tijdens een demo naar het wagentje te lopen om de kettingen vast te maken.
    maar met losse kettingen kan je de armen individueel laten bewegen. met het triangel systeem moeten ze eigenlijk bovenaan gekoppeld zijn. Daar gaat de concessie zitten.
    het zal in ieder geval een met uitschuiven de armen zijn, en niet met de knikkende armen, als het eerder genoemde systeem.
     
  4. blackduck

    blackduck

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    235
    Locatie:
    weert
    goede middag Peter
    je maakt heel mooie daf modellen zeg mag ik vragen uit welk matriaal deze vervaardigd worden
     
  5. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    ik bouw de cabine's uit karton. en dan de matige kwaliteit. het eenmalige verpakkingsmateriaal.
    dit karton is wat een kennis tussen de diepvriesmaaltijden van de maaltijdservice heeft zitten. en daar krijg ik eens in de zoveel tijd een stapeltje van. eerst gebruikte ik de pizzadozen van dr oetker. maar daar zit een kunststof laagje over. en dar wil nog wel eens in de weg zitten.
    als de cabine van karton klaar is, wordt deze verzadigd met pu-giethars. als dat is uitgehard, gaat er autoplamuur over. en als dat netjes is motip autolak.
    maar zover is deze nog lang niet.
     
  6. bvdh

    bvdh

    Lid geworden:
    17 jan 2009
    Berichten:
    854
    Locatie:
    montfoort
    knap hor een cabine zo op bouwen:worship:
     
  7. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    weer een kleine update
    lfe1011018.jpg

    lfe2011018.jpg
    een net zo belangrijke, maar minder zichtbare keuze is gemaakt, of eigenlijk een onzichtbare keuze.
    in het projectplan toen het nog een diesel LF was, was er forse aanhanger gepland.
    Na de switch naar de electrische LF is er nog gedacht aan een kleine aanhanger. Maar eigenlijk gezien het veronderstelde bereik van de "1 op 1".
    Waar ik met het "hydraulische systeem", ook nog aan ga snoepen, dan kan ik het extra belasten met een aanhanger eigenlijk niet doen.
    voor het model zal het weinig uitmaken of er wel of niet een aanhanger achter hangt. dus ga ik er geen koppeling achterop maken. anders komt er toch wat aan te hangen in de loop van de tijd. een belangrijke keuze, maar wat ik al zei hier zal niets van te zien zijn ;-)
     
    Vonk, ahop, bvdh en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    weer een kleine update.
    het protaal systeem wordt niet nagebouwd van een bestaand systeem. ik heb diverse foto's van diverse merken en type's
    vooral uit de 2e hands handel haal ik bruikbare foto's. samen met wat ik weet van techniek, worden al deze foto's verwerkt tot "mijn systeem"
    lfe3091025018.jpg lfe209102018.jpg





    lfe109102018.jpg

    De cabine is ook weer een beetje verder, niet alles is is aan de binnenkant, de lijnen op de grill zijn uitgezet, het dashboard heeft een aanvang gekregen. het dak is eens goed geschuurd. en alle hobbels en kuilen in kaart gebracht.
    wordt vervolgt
     
    bvdh vindt dit leuk.
  9. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    weer een kleine update.
    de twee "test bandjes" die ik voor deze LF en de 3600 wil gaan gebruiken zijn uit het verre oosten binnen gekomen.
    en bij de LF gehouden.
    lfe kleinwiel.jpg

    de normale wielen in mijn schaal zijn 72mm hoog. deze bandjes zijn 62mm hoog.
    dus ik had het al wel aan zien komen, maar het spatbord heeft een randje extra gekregen om het gat boven het wiel een beetje te sluiten.

    het plan was om het hart uit de "lego" velg te draaien en het hart van de robbe velg over te zetten.
    lfe robbe en lego.jpg

    maar dan zou ik mijn draaibank(tafel) weer bruikbaar moeten maken. en de juiste lijm zoeken. nog best een operatie.
    maar met de aandacht die ik nu aan het model geef, kan ik niet met een lego velg gaan rijden.
    alleen toen ik het fotootje maakte. heb ik ze maar eens gewisseld.
    lfe robevelg en legoband.jpg
    voor het mooi moet en een groefje in de kunststof velg gemaakt worden.
    maar het lijkt prima te passen.
    de band ik een holle band. net als die van robbe. alleen minder stijf. het om de robbe velg trekken helpt iets.
    en de grip lijkt prima.
    mogelijk dat dit bandje op meer projectjes terug gaat komen.
     
    Catwoman, bvdh en MarlinNavigator vinden dit leuk.
  10. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    weer een kleine update.
    de cabine staat al voor een groot deel in de hars. deze keer polyester om dat eens uit te proberen. maar dat blijft dagen meuren.
    met een laagje plamuur erover ruikt het weer al iets minder.
    met het chassis op een bolkje en een pallet lijkt de chassis hoogte goed uit te komen voor het bandje
    en een van de protaalarmen is al in grotendeels elkaar gelijmd die is er ook al aan gehangen. voor het totaal plaatje van de stand van nu. daf lfe 1-11.jpg
     
    ahop, Vonk, bvdh en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina