Damen Stan Patrol 4207, Visarend Kustwacht

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Chrisoot, 15 sep 2018.

  1. Chrisoot

    Chrisoot

    Lid geworden:
    8 nov 2013
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Heerugowaard
    Hallo mede modelbouwers,

    Na 2 jaar niet aan de modelbouw te hebben gezeten ivm andere prioriteiten begon het toch echt weer te kriebelen. Na lang beraad heb ik besloten om de Visarend van de Kustwacht te bouwen.
    Het is schip is één van de 2 zuster patrouilleschepen varend voor de kustwacht.
    De schepen waren eerst onderdeel van de Douane maar zijn sinds enkele jaren volledig onderdeel van de kustwacht. De kleurstelling van het schip is toen ook veranderd.
    Voor mij een flinke uitdaging omdat ik tot nu toe alleen complete sets heb gebouwd.
    Ik heb dus weinig of geen ervaring met het zelf bouwen uit polystyreen. Ondanks dat zie ik de uitdaging wel zitten. Ik heb nu 3 varende modellen en verwacht met de opgedane ervaring een eind te komen.

    De romp heb ik met tekeningen gekocht bij S.M.B. rompen uit Belgie. De lengte is 107 cm en hiermee is de schaal van het model 1:40.
    De tekeningen zijn helaas niet in schaal. Misschien dat ik bij een copyshop ga informeren of ik de tekeningen tot de juiste schaal kan laten vergroten. Dit maakt het opmeten en namaken van tekening wel gemakkelijker
    [GALLERY=media,
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 15 sep 2018
  2. Chrisoot

    Chrisoot

    Lid geworden:
    8 nov 2013
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Heerugowaard
    De romp moet nog wel bijgewerkt worden. Van de bovenrand moet 0,5 tot 1 cm af.
    Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk functionaliteiten gaan werken in de boot. In ieder geval 2 motoren apart aangestuurd, boegschroef, blusmonitor, navigatie en binnenboord verlichting en draaiende radar.