Database electrovliegtuigen

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door PH_AJH, 18 dec 2007.

  1. fredrick

    fredrick

    Lid geworden:
    2 feb 2007
    Berichten:
    91
    Locatie:
    belgië
    Vliegtuig: bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper
    -merk: zelfbouw
    -type: /
    -span in mm: 1750 mm
    -AUW (vliegklaar, inclusief accu): 275 gram
    -categorie: trainer

    Motor
    -merk: AXI 2208
    -type: BLO/BLI/B outrunner
    -kV: 1820
    -gewicht motor: 45 gram
    -vertraging: nope

    Overig:
    -regelaar (merk, type, amp): Jeti ECO 12(Amp)
    -prop (merk, type, afmetingen): APC Slow Fly 8.38

    Accu
    merk: Flight Power
    type (Lipo, NiCd, NiMh, C-waarde): Lipo 20c-30c
    aantal cellen:3
    capaciteit:800mAH

    Power: A/B/C
    A=3D kan recht omhoog

    Endurance:A/B/C
    B= 12 tot 20 minuten hangt af of ik volgas of normaal vlieg
     
  2. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Hoi,
    Beide laatste bijdragen staan erin.
    Fredrick, graag even bevestiging; span is 1750 mm (=1 meter 75), weegt 275 gram? Lijkt me dat er iets niet helemaal klopt. Aangezien de prestaties als A worden beschreven kan ik me niet voorstellen dat hij 1750mm groot is. 750mm misschien?
    Verder: is het een Citabria, Super Decathlon of Piper (Cub?)? Of alledrie :)
     
  3. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Hoi,
    Beide laatste bijdragen staan erin.
    Skyhigh, even wegen dat apparaat. En je berekende prestaties moet je eigenlijk wel controleren (lees: een paar keer vliegen) voordat je je bijdrage doet...;)
    Fredrick, graag even bevestiging; span is 1750 mm (=1 meter 75), weegt 275 gram? Lijkt me dat er iets niet helemaal klopt. Aangezien de prestaties als A worden beschreven kan ik me niet voorstellen dat hij 1750mm groot is. 750mm misschien?
    Verder: is het een Citabria, Super Decathlon of Piper (Cub?)? Of alledrie :)
    En de prop: 8.38? Of 8x3.8? Of...?
     
  4. fredrick

    fredrick

    Lid geworden:
    2 feb 2007
    Berichten:
    91
    Locatie:
    belgië
    Sorry Het is 310 ong.
    De span klopt 1750 mm
    in zo'n axi motor zit er gewoon zoveel power ze zijn echt hun prijs waard
    (je motorschotje moet stevig genoeg zijn of anders is de motor alleen weg)
    Laten we het een Piper noemen ( wou het gewoon naukeurig zetten)
    de prop is een APC 8x3.8
     
  5. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Oke, is gecorrigeerd.
    In de zweefbase staan inmiddels 48 modellen, de "gewone jongens"blijven wel erg achter hoor. Slechts 20 kisten...dat moet toch beter kunnen :D

    Kom op met die Magisters, Piper Cubs, Easystarren, en wat je maar hebt!
     
  6. sanka

    sanka

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Veghel
    Typhoon 6/3D

    Prop accu(s) A Watt V belast V onbelast
    7x4,5 earonaut folder 1100 3S 10C 6,23 59,6 9,27 12,2
    " 1500 3S kokam 5,47 48 10,15 12,28
    " 1800 3S 10C 6,63 67,5 10,15 12,28
    " 1800 3S 12C 6,89 73 10,54 12,37
    8x4,5 earonaut folder 1800 3S 12C 8,8 92 10,34 12,3


    Dit is statisch getest, en heb ik nog van meerdere motoren in Exel. Interese?
     
  7. sanka

    sanka

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Veghel
    Graupner Kadet

    Vliegtuig:
    -merk, Graupner
    -type Kadet
    -spanwijdte in mm, 1600
    -AUW 1680g
    -categorie Trainer

    Motor:
    -HET-RC Typhoon 29/12/10
    -type BLO (outrunner) ,
    -kV 1040
    -gewicht motor, 120g
    -vertraging ------

    Overig:
    -regelaar 40A Himodel
    -prop APC 10x7 electro

    - accu:
    merk, Hextronic
    type lipo
    aantal cellen 3S2P
    capaciteit in mAh 4400

    Voor de prestaties van de setup twee "cijfers": één voor de kracht en één voor de vliegduur.
    Power:
    B= ruim vermogen, stevige klim mogelijk (Toestel niet geschikt voor Acro)

    Endurance (vliegduur):
    A= meer dan 20 minuten per accu;

    Aanvullingen, wensen, suggesties welkom.
    2P accu's waren alleen nodig om het zwaartepunt te halen.
    Deze setup trekt 29A met volgas. Dus 14 minuten volgas.... maar vliegtijden van 45 minuten zijn mogelijk.
     
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Database: 48 elektrozwevers, 21 elektrovliegtuigen.

    Staat genoteerd.
    Dank!

    Die motorgegevens zijn natuurlijk interessant maar past niet goed in de DB. Maar nu staan ze hier, dus als iemand er naar op zoek is....
     
  9. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Hier nog een aanvulling:
    Merk": Hauck
    Type: Piperle
    Spanwijdte: 1074 mm
    Lengte: 680 mm
    Gewicht: 710 gram
    Categorie: CNC Balsa, Semi schaal
    Motor: Mega AC n 16/15/6
    Type: BLI
    Kv: ??
    Gewicht: 76 gram
    Reductie: Geen
    Power: A
    ESC: Hacker-Jeti Master 30-3P
    Prop: Grapner Slimprop 20,5 x 10 (mm)
    Accu: Kokam
    Type: LiPo 3S1P
    Capaciteit: 1500 mAh
    Endurance: B
    Eigenaar: N.P.S.
     
  10. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Database: 48 elektrozwevers, 22 elektrovliegtuigen.

    Dank, N.P.S. Toegevoegd.
    kV van je motor is 1500 :D
     
  11. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Hier nog een aanvulling:
    Merk: Hauck
    Type: Tiger Moth DH 82
    Spanwijdte: 894 mm
    Lengte: 700 mm
    Gewicht: 840 gram
    Categorie: CNC Balsa, Semi schaal
    Motor: Speed 400 FG
    Type: B
    Kv: ??
    Gewicht: 91 gram, incl vertraging
    Reductie: 1:1.85
    Power: C
    ESC: Kontronik Rondo
    Prop: Grapner Slimprop 20,5 x 10 (mm)
    Accu: Kokam
    Type: LiPo 3S1P
    Capaciteit: 1500 mAh
    Endurance: C
    Eigenaar: N.P.S.
     
  12. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Hier nog een aanvulling:
    Merk: Eigen ontwikkeling
    Type: Piper Cub
    Spanwijdte: 765 mm
    Lengte: 570 mm
    Gewicht: 251 gram
    Categorie: Balsa
    Motor: Speed 300 6Volt
    Type: B
    Kv: ??
    Gewicht: 50 gram
    Reductie: 1:1.85
    Power: C
    ESC: Jamara LiPo-Fly 14
    Prop: Gunther 125x110 mm
    Accu: Kokam
    Type: LiPo 2S1P
    Capaciteit: 720 mAh
    Endurance: A
    Eigenaar: N.P.S.
     
  13. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Hier nog een aanvulling:
    Merk: Carl Goldberg
    Type: Piper Cub J3
    Spanwijdte: 1940 mm
    Lengte: 1220 mm
    Gewicht: 3350 gram
    Categorie: Balsa
    Motor: Keller 30/8 SL
    Type: C
    Kv: ??
    Gewicht: 300 gram
    Reductie: Power: C
    ESC: Multiplex Regler 40
    Prop: 10 x 6
    Accu: Sanyo
    Type: Ni-Cd 16 stuks
    Capaciteit: 2400 mAh
    Endurance: C
    Eigenaar: N.P.S.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2008
  14. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Database: 48 elektrozwevers, 25 elektrovliegtuigen.

    Dag NPS,
    De Speed 400 van die Moth is dat een 6- of 7,2V versie? Ik neem aan de 7,2 aangezien je er 3 cellen aan hangt, vraag het toch maar even.
    En die speed 300 van je Cub, is dat een Graupner motortje?
    En nog maar een vraag, die Keller motor is dat een borstelmotor?
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2008
  15. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Ben op het moment niet zo vaak op het forum maar leuk (tof, in dit deel van de wereld) om te zien dat het zo goed draait met de database. :D

    Binnenkort begin ik weer te knutselen en reken erop dat alles wat maar enigzins vliegt hier gepost wordt.
    (Nu nog even die kapotte Air-Aces vinden en mijn handtekening gaat weer terug naar de vorige ;) )
     
  16. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    De Speed 400 in de Tiger Moth is een 6 Volt uitvoering (Graupner bestelnr. 1705.18). De Moth vliegt nu met LiPo's. In het verleden met 8 cellen AR 500. Drie LiPo cellen geven wat veel spanning, maar er zit een regelaar op en die hoeft niet vol gas. Bovendien is het een vertraagde motor, die door het hogere motortoerental wat meer spanning aan kan

    De Speed 300 is een 6 Volt Graupner motortje.

    De Keller is een hele oude, zal intussen meer dan 30 jaar zijn, borstelmotor, uit de tijd dat de eeste Keller en Geist motoren beschikbaar kwamen. De motor was toen een openbaring. Ondanks de leeftijd voldoet de motor nog prima.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2008
  17. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Genoteerd.
    Mooi dat er ook inmiddels wat borstel-setups bij staan, zo heb je voor elk wat wils.
    Dank u!
     
  18. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Dan nog een setup met een borstelmotor:

    Merk: CHK
    Type: Thermiek Star (Electro thermiekzwever)
    Spanwijdte: 2300 mm
    Lengte: 1080 mm
    Gewicht: 1625 gram
    Categorie: ARF Balsa vleugels, Epoxy romp
    Motor: Robbe KE Pro 330-6
    Type: B
    Kv: ??
    Gewicht: 289 gram
    Reductie:
    Power: C
    ESC: Schulze MCF 43-75BO
    Prop: 10,5 x 6 Aeronaut klappropeller
    Accu: Sanyo
    Type: Ni-Cd 8 stuks
    Capaciteit: 2400 mAh
    Endurance: B
    Eigenaar: N.P.S.
     
  19. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Mijn Carl Coldberg Piper Cub met een gewicht van meer dam 3 kilo is geen shockflyer, zoals de tabel aangeeft maar een semi-schaalemodel!
     
  20. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Goed lezen (brilletje op...?) Sc is Scale, Sh is shock :p
     

Deel Deze Pagina