.
November 2011 heb ik dit verslag gestart.
Het begon met de wens een 1/5 Messerschmitt Bf-109 F/G te bouwen.
Als basis had ik de tekeningen van Brian Taylor zijn Bf-109 F ontwerp gescand.
Deze in m`n tekenprogramma geladen en begonnen met het CAD model opgeschaald naar schaal 1/5:
Voor de aandrijving van dat ontwerp wilde ik een viertakt motor met vertraging proberen.
Hieronder het ontwerp voor de aandrijving van de Bf-109:
Maar... toen kreeg alles een andere wending...
Ik kreeg een Dave Platt schaal 1/5 Messerschmitt Bf-109 F/G door Hans aangeboden:
Deze bleek met veel aandacht en precisie gebouwd en er zaten vele extra accessoires bij!
Stabilo mooi strak en zuiver in het kielvlak, retracts ingebouwd onder de juiste hoeken, alles klopt en is zuiver!
.
Er waren zeven pagina`s met reacties in dit verslag...
Allemaal over het CAD tekenwerk van de Bf-109, het ontwerp van de viertakt met vertraging en het meerdere malen wisselen van eigendom tussen Femmo en mij van deze Dave Platt Messerschmitt daarna.
Ik heb aan Roelof gevraagd om alles te wissen voor een nieuwe start van dit verslag.
Ik ga het ontwerp van de CAD Bf-109 niet afmaken want bouw nu dus de Platt versie.
Er ís in de tussentijd een viertakt met vertraging gemaakt welke goed draait.
Die vertraging komt in een andere kist en verslag aan de orde.
Nieuwe openingspost dus en na 9 jaar start van de afbouw van de Platt Bf-109!
.
Gegevens van de Dave Platt Messerschmitt:
Scale 1/5 full size (2.4” = 1’)
Wing span 79”
Area 1,000 sq. ins
Weight 13-15 lbs. fully equipped
Power needed .90 2-cycle glo
Flying speed 75-85 m.p.h.
Groeten, Ramses
.
November 2011 heb ik dit verslag gestart.
Het begon met de wens een 1/5 Messerschmitt Bf-109 F/G te bouwen.
Als basis had ik de tekeningen van Brian Taylor zijn Bf-109 F ontwerp gescand.
Deze in m`n tekenprogramma geladen en begonnen met het CAD model opgeschaald naar schaal 1/5:
Voor de aandrijving van dat ontwerp wilde ik een viertakt motor met vertraging proberen.
Hieronder het ontwerp voor de aandrijving van de Bf-109:
Maar... toen kreeg alles een andere wending...
Ik kreeg een Dave Platt schaal 1/5 Messerschmitt Bf-109 F/G door Hans aangeboden:
Deze bleek met veel aandacht en precisie gebouwd en er zaten vele extra accessoires bij!
Stabilo mooi strak en zuiver in het kielvlak, retracts ingebouwd onder de juiste hoeken, alles klopt en is zuiver!
.
Er waren zeven pagina`s met reacties in dit verslag...
Allemaal over het CAD tekenwerk van de Bf-109, het ontwerp van de viertakt met vertraging en het meerdere malen wisselen van eigendom tussen Femmo en mij van deze Dave Platt Messerschmitt daarna.
Ik heb aan Roelof gevraagd om alles te wissen voor een nieuwe start van dit verslag.
Ik ga het ontwerp van de CAD Bf-109 niet afmaken want bouw nu dus de Platt versie.
Er ís in de tussentijd een viertakt met vertraging gemaakt welke goed draait.
Die vertraging komt in een andere kist en verslag aan de orde.
Nieuwe openingspost dus en na 9 jaar start van de afbouw van de Platt Bf-109!
.
Gegevens van de Dave Platt Messerschmitt:
Scale 1/5 full size (2.4” = 1’)
Wing span 79”
Area 1,000 sq. ins
Weight 13-15 lbs. fully equipped
Power needed .90 2-cycle glo
Flying speed 75-85 m.p.h.
Groeten, Ramses
.
Laatst bewerkt: