DC Wh of Ah metertjes

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door ARG, 25 apr 2018.

  1. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Als je bedoelt dat deze constanten alle ongelijk zijn en een waarde hebben tussen 2 en 4, dan ben ik het met je eens.
    Anders niet.:D
     
  2. Boris100

    Boris100

    Lid geworden:
    17 mei 2012
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Nederland
    De genoemde metertjes geven niet aan hoeveel er nog in je accu's zit, maar hoeveel je verbruikt op het moment van inschakelen.
    Persoonlijk zou ik eens naar solar laad regelaars kijken, die geven aan hoeveel je uit de accu haalt en hoeveel er nog in zit.
    Je hoeft echt geen zonnepaneel op het wagentje te zetten, je kan natuurlijk ook gewoon de acculader eraan hangen.
    LET OP, ze zijn niet geschikt voor Li-ion enz accu typen.

    En wat ze zeggen van de door jou type voorgestelde accu's, ik had ze in mijn fiets zitten en als er één stuk is is mijn trapondersteuning ook weg.
    Ook kan ik meegaan met de aangehaalde noodstrooninstallatie, wij hadden ruim 2 huiskamers tot het plafond vol staan met (jawel) loodaccu's.
    Van die glazen bakken van 1x0,5x0,5 meter en die konden de installatie een dag voeden en dat was heel veel stroom.
    Geen firma zal ander typen accu's installeren omdat de installatie niet betrouwbaar is als er "storing" optreed in één van de accu's.

    Prijs technisch is een normale loodaccu vele malen goedkoper (~15 euro - 12 Volt/7Ah) tov de door jou genoemde typen accu's.
    Ik heb ze net na ~10 jaar gebruik vervangen voor nieuwe in mijn UPS en ze staan constant onder de laadt want de UPS voedt de installatie en niet de 240 VAC uit het stopcontact.
     

Deel Deze Pagina