De AXN Clouds Fly (Floater-Jet ) heeft een groter broertje, een werkelijke kloon , hij heet Arrow van BMI .
Ik vlieg de AXN Clouds Fly al een paar maanden en laatst zag ik deze vogel Arrow op de Dortmund Germany INTER MODELLBAU beurs
Arrow vergeleken met de AXN Clouds-Fly :
- beide gemaakt van EPO
- Arrow is 10% groter , vleugelwijdte 140cm , lengte 92cm, het in elkaar zetten is 100% gelijk.
- Arrow heeft een grotere cockpit ( beter voor FPV)
- Arrow heeft dezelfde motor houder maar gebruikt een andere hoek van de trekkracht lijn .(de verwachting hiermee is dat de neus niet naar beneden duikt wanneer je gas geeft , bij de AXN Clouds Fly duikt die)
- Beide 20A ESC and 2200Kv borsteloze motor , Arrow gebruikt een Spitz CF2812/7 motor
waarvan ik geprobeerd heb de specificaties te bemachtigen, echter geen succes door de slechte service van BMI die na enkele pogingen mijn mails niet meer eens beantwoorden.
-AXN Clouds Fly heeft 5x5 prop , bij Arrow zit een 4,5x4,5 prop terwijl op de leveringslijst een 5x5 staat, BMI zegt dat 4,5x4,5 prop een betere prestatie geeft, nou dat zullen we wel zien dan.
- In de Arrow cockpit past gemakkelijk een Zippy flightmax 3S 2200Mah, maar minimaal ong. 1-2mm foam te verwijderen
- Arrow reserve onderdelen zijn makkelijk te verkrijgen zoals de vleugels , kielvlak , motor(inclusief motor houder), de AXN heeft geen reserveonderdelen behalve de motor.
- Arrow heeft een goede handleiding in verschillende talen.
Arrow is alleen in Europe te verkrijgen zover ik weet.
Ik heb de Arrow ARTF version for € 88 Arrow ARF, ( zeer goede service, Arrow is goed ingepakt , beter als de Clouds fly van HobbyKing)
In de kit zit alle hardware (zelfs lood) , props , en al geinstalleerd is de borsteloze motor en 20Amp slechte BMI ESC
Dus nog aan te schaffen 4 servo’s b.v HXT900 of CS929MG van HobbyKing, lipo , ontvanger.
Er is ook een RTF versie beschikbaar.
Nu moet ik hem nog bouwen , maar eerst wat modificaties toepassen zoals ik ook gedaan heb bij de AXN Clouds Fly ,versterken van de horizontale stabilo en de romp en alle roeren voorzien van scharniertape.
Maar helaas weinig tijd op dit moment om te bouwen.
Wanneer ik hem af heb zal ik hier op terugkomen hoe die vliegt t.o.v de AXN Clouds Fly , ofschoon ik niet veel verschil verwacht (??).
hieronder enkele foto’s van de Arrow vergeleken met de AXN Clouds Fly ( Note: mijn clouds Fly heeft neus schade , en ziet er niet meer zo mooi uit ,ik wilde eerst een nieuwe AXN Clouds Fly kopen maar door de grote problemen met de motor en ESC van de AXN , heb ik voor de Arrow gekozen!! )
Goed verpakt
links de Arrow , rechts de AXN Clouds Fly
het verschil van spanwijdte
De romp
De cockpit (ps: de servo's zitten nog niet gelijmd)
De Arrow motor Spirz CF2812/7 , zie motor heeft andere hoek dan de AXN
Ik vlieg de AXN Clouds Fly al een paar maanden en laatst zag ik deze vogel Arrow op de Dortmund Germany INTER MODELLBAU beurs
Arrow vergeleken met de AXN Clouds-Fly :
- beide gemaakt van EPO
- Arrow is 10% groter , vleugelwijdte 140cm , lengte 92cm, het in elkaar zetten is 100% gelijk.
- Arrow heeft een grotere cockpit ( beter voor FPV)
- Arrow heeft dezelfde motor houder maar gebruikt een andere hoek van de trekkracht lijn .(de verwachting hiermee is dat de neus niet naar beneden duikt wanneer je gas geeft , bij de AXN Clouds Fly duikt die)
- Beide 20A ESC and 2200Kv borsteloze motor , Arrow gebruikt een Spitz CF2812/7 motor
waarvan ik geprobeerd heb de specificaties te bemachtigen, echter geen succes door de slechte service van BMI die na enkele pogingen mijn mails niet meer eens beantwoorden.
-AXN Clouds Fly heeft 5x5 prop , bij Arrow zit een 4,5x4,5 prop terwijl op de leveringslijst een 5x5 staat, BMI zegt dat 4,5x4,5 prop een betere prestatie geeft, nou dat zullen we wel zien dan.
- In de Arrow cockpit past gemakkelijk een Zippy flightmax 3S 2200Mah, maar minimaal ong. 1-2mm foam te verwijderen
- Arrow reserve onderdelen zijn makkelijk te verkrijgen zoals de vleugels , kielvlak , motor(inclusief motor houder), de AXN heeft geen reserveonderdelen behalve de motor.
- Arrow heeft een goede handleiding in verschillende talen.
Arrow is alleen in Europe te verkrijgen zover ik weet.
Ik heb de Arrow ARTF version for € 88 Arrow ARF, ( zeer goede service, Arrow is goed ingepakt , beter als de Clouds fly van HobbyKing)
In de kit zit alle hardware (zelfs lood) , props , en al geinstalleerd is de borsteloze motor en 20Amp slechte BMI ESC
Dus nog aan te schaffen 4 servo’s b.v HXT900 of CS929MG van HobbyKing, lipo , ontvanger.
Er is ook een RTF versie beschikbaar.
Nu moet ik hem nog bouwen , maar eerst wat modificaties toepassen zoals ik ook gedaan heb bij de AXN Clouds Fly ,versterken van de horizontale stabilo en de romp en alle roeren voorzien van scharniertape.
Maar helaas weinig tijd op dit moment om te bouwen.
Wanneer ik hem af heb zal ik hier op terugkomen hoe die vliegt t.o.v de AXN Clouds Fly , ofschoon ik niet veel verschil verwacht (??).
hieronder enkele foto’s van de Arrow vergeleken met de AXN Clouds Fly ( Note: mijn clouds Fly heeft neus schade , en ziet er niet meer zo mooi uit ,ik wilde eerst een nieuwe AXN Clouds Fly kopen maar door de grote problemen met de motor en ESC van de AXN , heb ik voor de Arrow gekozen!! )
Goed verpakt
links de Arrow , rechts de AXN Clouds Fly
het verschil van spanwijdte
De romp
De cockpit (ps: de servo's zitten nog niet gelijmd)
De Arrow motor Spirz CF2812/7 , zie motor heeft andere hoek dan de AXN
Laatst bewerkt door een moderator: