De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    En nog eens nee!
     
  2. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    6 woorden...
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.935
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou... je kunt in elk geval al met 2 posts antwoorden....

    Nu nog beleefd met twee woorden....
     
  4. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Gaat niet lukken (3).
     
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Krijg nou wat. Heb ik 'topic niet meer volgen' aangeklikt met daarna 'topic volgen', krijg ik liefst 8 mailtjes. Niet, dat daar iets in stond, dat interessant is, maar toch...

    Maar goed, verder met het zomer reces. Pomptiedomptie pom.

    Het zonnetje schijnt, ons zwanenkroost (6 stuks) ligt met ma-zwaan aan de overkant, pa-zwaan is op patrouille (we hebben 'm Roel gedoopt), onze huisdieren verkeren in diepe rust, de zoon heeft de BBQ gevuld met nieuwe houtskooltjes, de bijlage van het AD heeft weer wat nieuwe puzzeltjes opgeleverd, op de MBF-Berg loopt iemand hardop 'nee' te typen, dus niets nieuws onder de zon, die overigens uitbundig schijnt. Nu eerst een HJ en dan nog eentje en verder zien we dan wel weer.
     
  6. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Als jij een zomerrecessie doormaakt, is je verminderde belangstelling voor de Berg natuurlijk te begrijpen.
    Al kun je, als interim, natuurlijk niet zomaar onaangekondigd je virtuele snor drukken.

    Kunnen we eventueel nog iets bijdragen aan een (tijdelijke) opleving?
     
  7. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Tja, als de conversatie van één der Bergbewoners momenteel stokt bij "nee, nee en nog eens nee" (6 woorden) is er geen sprake van een recessie, maar van een depressie.
     
  8. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Tja Puff gebruikt heel vaak heel weinig woorden. (het moet je maar gegeven zijn meer te zeggen te hebben)
    Burp, daar en tegen, gebruikt juist weer veel woorden maar laat zelden van zich horen. (het moet je maar gegeven zijn dat je vaker iets hebt te melden)
    Als er dan ook nog lieden zijn die, al of niet virtueel, hun snor drukken (omdat ze in hun periodieke recessie zitten) zijn binnenkort de laatste woorden gezegt.

    De missie van Brutus is ook al om zo min mogelijk brandstof toe te voegen.
    Hobbyist doet zijn best eens wat (relatief veilige) lampenolie op het vuur gooien. Vanuit Hell wil (en probeer) ik ook altijd het beste te bieden.
    (dan hebben we het nog niet eens over die loodzware stookolie van Bagger)

    We zullen de Berg toch wat nieuw leven in moeten blazen.
     
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    En om een of andere reden zijn er tegenwoordig weinig "nieuwelingen" die nog het lef hebben om hier een functie te ambiëren. Vroeger was dat wel anders, kan ik me nog herinneren. Een aantal ongeleide projectielen hebben we hier, door links of rechts een beetje bij te sturen en op z'n tijd een digitale oorvijg, kunnen opvoeden tot degelijke burgers in de maatschappij.
    De jeugd van tegenwoordig heeft daar blijkbaar weinig behoefte aan, of zit (laf!!) voor hun beeldscherm te "lurken".
    Kortom: komkommertijd. 't Is toch wat...
     
  10. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja nieuw, niet wat ze met de 3e berg hebben gedaan.
    Hoewel, voor Bruno is het ideaal, een vlak stuk berg van 50x50 meter.
     
  11. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    [Serieuze modus aan:]

    Tja, nieuw leven inblazen. Roept u maar wat daarover de gedachten zijn.

    In vroeger tijden ging het op de MBF-Berg over het wel en wee van het Bergleven, zoals *rca's in de vaarvijver, *lifanten op Davy's Queens Grass, de BigBah business van Botter en de vergaderingen aan Tafel 4 om maar wat dingen te noemen.

    Tegenwoordig gaat de gespreksstof in de meeste gevallen over de gevaren van het th**drinken en bij wie wel wel of niet gaan BBQ-en en wanneer dat dan - al dan niet - gaat plaatsvinden.

    Kortom, we hebben momenteel niet alleen gebrek aan nieuwe deelnemers, maar ook aan variëteit in de gespreksstof. Er zijn wel nieuwe elementen bijgekomen, zoals een slijterij, een kuiperij, een strandtent, een adellijk persoon in ons midden, loslopende struisvogels (dankzij de 'inzet' van Niek) en zo te zien hebben we er kortelings ook een F2B-afdeling bij gekregen, maar met die nieuwigheden wordt weinig tot niets gedaan.
     
  12. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Ik denk er over na.
    En dat zal mij vast minder moeite/tijd kosten dan degene wiens naam ik nu niet zal noemen.

    De huidige rollen lijken wel een beetje uitgespeeld en/of de deelnmers zijn verdwenen.
    Wat voor wending we ook kiezen, dit draadje valt en staat met "het op de hak nemen" van wat (of wie) er ook te nemen is.

    In plaats van enkel "de Berg" zouden we kunnen kiezen voor het "Huis Bergh".
    Invloedrijk met een lange geschiedenis.

    Of kiezen voor een versie van Dune.
    Da's geen Berg, maar duinen kunnen best heel hoog en lastig zijn.
    De rol voor Corrien ligt dan al wel vast.
    Roel zal dan wel aanschuiven bij Atreides.
    Ik ben dan, denk ik, al wel veroordeeld tot Harkonnen.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2017
  13. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ach gut, moet je iets van hem hebben? (te vriend houden is ook wel een goede reden, maar dit dan wel gehele terzijde).
     
  14. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.382
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Serieus??? Om een of andere reden?
    Op het moment dat een vreemdeling een beetje rond de berg loopt en zijn of haar eerste stapjes op de berg zet en dan het hoofd voorbij het hekje steekt om er eens rond te kijken, wordt deze vakkundig door de portier weer terug gemept.
    En dan verbaast zijn dat 'de laffe jeugd' daar niet op zit te wachten.
    Nee jullie Bergbeleid werkt goed hoor.
    Het blijft op deze manier netjes een besloten groep die het druk heeft met verhaaltjes over thee.
     
  15. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Sinds wanneer hebben we een portier? Roel? lijkt me sterk....

    Roelof, hoe zijn je BBQ skills? Dat gezeik van/over/is thee ben ik op voorhand al SPUUGzat.
     
  16. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Besloten groep?
    Ik ben ooit gewoon naar binnen kunnen glippen.
    Een van de weinige Berg bezoekers die geen functie opgedrongen is.
     
  17. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Tja Roelof_l, als je de kunst van het afplassen niet kunt waarderen moet je niet op de MBF-Berg zijn. Daarnaast is het voor je eigen bestwil beter als je geen lange tenen hebt als je hier verschijnt. Elke nieuweling wordt hier uitvoerig bekeken en gevraagd wat-ie komt doen. Klaploperij wordt hier niet gewaardeerd en over lieden, die in het voorbijgaan alleen even komen zwaaien, hebben wij zo onze eigen gedachten. Daarnaast ondergaat iedereen een strenge selectieprocedure tenzij 't ie over speciale vaardigheden beschikt, zoals bijvoorbeeld het organiseren van een BBQ. Dat is namelijk de laatste tijd nogal een problematisch iets.

    Neem bijvoorbeeld Puffin. Dat is een van de moderatoren uit het buitenBergse en die worden hier altijd argwanend bekeken. Met het grootste gemak en volledig onverwacht kunnen ze de MBF-Berg sluiten om een lullige reden, zoals lawinegevaar. Dat willen we hier natuurlijk niet hebben. Nu bleek het joch echter in eigen beheer gedestilleerd van 40% te kunnen maken. Het resultaat is dan ook, dat-ie onmiddellijk slaagde voor het inburgeringsexamen, tot Stoker-3e-klas werd benoemd en met behulp van het management een slijterij kon beginnen. Inmiddels speelt-ie hier de hoofdrol en dient-ie te worden aangesproken met His Puffness.

    Het omgekeerde kan ook als je bijvoorbeeld kijkt naar Burp, de administrator van het buitenBergse. Die werd na ampele overwegingen aangesteld tot papierprikker-3e klas, nam meteen ongepast zelf-initiatief en werd uiteraard meteen op staande voet ontslagen.
     
  18. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell

    Roelof legt de duim precies op kritische plek.

    Een nieuweling op de Berg krijgt nauwelijks een kans om zich eens lekker in te burgeren.
    Dat is niet goed natuurlijk. We zijn zeker geen clubje wat er op uit is om nieuwkomers gelijk de kop af te maaien.

    We zijn wel een clubje wat, zo ongeveer, alles onder de korrel neemt (vooral elkaar) met woord- en taalspelletjes.
    Je moet dat leuk vinden natuurlijk.
    Je moet kunnen uitdelen, maar ook incasseren,
    Eigenlijk heel politiek.
     
    Roelof_l vindt dit leuk.
  19. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Wat heb je nu weer van Roelof nodig? Gaat het wel goed? Begint op te vallen....
     
  20. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Tja, ik vaar nu eenmaal mijn eigen koers.
    Had je iets anders verwacht dan?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina