De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik zie het niet als werk, maar als een manier van leven (je doet wat je doet omdat het nu eenmaal gedaan moet worden). Dat doe ik 7 weken, en dan schakel ik over op "die andere manier van leven"... :D.... Waarin ik doe waar ik zin in heb.
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Correct! Ik had de illusie dat jij, net als Bagger gekleed in een vuile overall die betere tijd had gekend als een vlo door de machinekamer sprong, van keerkoppeling naar brandstofpomp en van sludgepomp naar stookplaat om daar met een machige halen en een grote schop weer wat kolen op het gulzige vuur te fl*kkeren...
    Maar nee hoor. Meneer drukt af en toe eens op een knopje (daar mag hij een uur over doen!) en doet wat bestellingen. ("Drie keer nummer 24! Nee, geen sambal bij!")
    Tot zover mijn hoogachting voor "het Zwarte Koor".
    Weer een illusie armer..
     
  3. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hallo, niet weten wat het inhoud? Are you nuts? Weliswaar een stoommachine en ketel maar geen knopje gezien, laat staan een uur er over doen.
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ach... het zal niet een veel groter verschil zijn dan dat tussen jouw dagelijkse bezigheden en de rambo-film die wij denken dat het is....
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    kijk... daar heb je het al....

    Als je denkt appels met peren te vergelijken terwijl je niet door hebt dat het eigenlijk erwten zijn....
     
  6. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Een machinekamer is een machinekamer, ongeacht de zooi die er in staat. Dat jouw versie langdurige knopjes heeft kan ik niet helpen...
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat modelstoommachientje van je, wáár dat ook in staat, maakt van die ruimte geen machinekamer....
     
  8. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Uhh gevaren op de Volharding 1.... is geen machientje......
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    En moet ik nu onder de indruk zijn?
    Ik heb gevaren op de TI Europe.... DAT is geen machientje....
     
  10. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Nou vooruit, toegegeven, jij hebt de langste. Blij?

    Een machine is een machine. Of 't ie nou groot is of klein. Als ze 'm in een vetput zetten is dat een machinevetput. Als ze 'm in een park zetten is dat een machinepark en als ze 'm in een kamer zetten (geen idee waarom iemand dat zou willen doen) dan is dat een machinekamer. Einde discussie, het management heeft gesproken.
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nee....

    Geloof dat de discussie over drukknopjes ging, en "iemand" zei dat er op zijn machine géén knopjes zaten (met als subtiele suggestie dat machines met knopjes blijkbaar geen machines zijn?).

    Wat het management zegt, tsja.... Volgens mij ziet het management méér "dingen met knopjes" dan wie dan ook hier....
     
  12. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Niks subtiel, machines met knopjes zijn apparaten, koffiezetter, RC zender etc. maar dat terzijde, waarom je een uur nodig hebt om een knopje in te drukken, dat is de vraag, de koffiezetter kost me incl. 4 meter lopen en ja ook in de ochtend (mijn ochtend/middag) nog geen 5 seconden en dat is nog een relaxed tempo. Een machinekamer heeft hendels, kranen, metertjes en klokjes, enige knopje is de lichtschakelaar en vaak is dat ook een hendeltje, klein, maar een hendeltje. Okay wellicht een startknopje bij z'n dieselpruttelbak maar meer lijkt me niet nodig. Kan me niet voorstellen dat je je knuisjes aan het schrobben bent een uur lang om dat te bedienen.
     
  13. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Ehhh... Nee. Even de zin ontleden, meneer de voormalig schoolmeester!

    "Ze" is het onderwerp. "Ze zetten..."
    " 'm" is in deze zin lijdend voorwerp. (Een soort Hobby, maar dat terzijde)
    Het gaat dus over " 'm". De machine dus. En niet over de vetput. De redenatie zou dus moeten zijn:
    "Als ze 'm in een vetput zetten, is dat dus een vetputmachine." (Zou zo maar eens de machine van een bekend forumlid kunnen zijn...)

    Hetzelfde geld voor de combinatie met "park":
    "Als ze 'm in een park zetten is dat een parkmachine." (Heb ik geen beeld bij... Een soort grasmaaier wellicht?

    "en als ze 'm in een kamer zetten (geen idee waarom iemand dat zou willen doen) dan is dat een kamermachine."
    (Zal wel iets in de richting van een stofzuiger zijn of zo.)

    Dus geen "Einde discussie, het management heeft gesproken." en dat soort dictatoriale ongein.
    We zijn hier niet in Venezuela, noch in Noord-Korea, noch in Maasland, Kim jong Jan!
     
  14. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    En zelfs dat kun je nog bekorten door het koffiezetijzer te voorzien van een tijdmechanisme, zodat je 's ochtends (Nou ja, in jouw geval meestal 's middags) gewekt wordt door de geur van een vers bakje gemalen-koffiebonen-met-water.
    Tenzij dat je 's nachts dusdanig in de lorum bent dat je die tijdklok niet meer goed kunt aflezen, alsmede de juiste hoeveelheid koffie niet kunt bepalen. Dan moét je het wel 's doen op dát tijdstip waarop je uit je nest komt.
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Begrijpend lezen is écht een vak he? Dat toon je dagelijks aan door er blijk van te geven het niet te beheersen....
    Ik ben niet een uur bezig dat knopje in te drukken.... Ik druk dat knopje een uur voor het vertrek in. Die machine doet er een uur over om warm te draaien, maar dat doet ie min of meer geheel zelf. 14 ton staal, 1,5 ton water en 1 ton olie warmen nu eenmaal niet zo snel op als jouw koffiezet-apparaat.
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Al geloof ik in dit uitzonderlijke geval dan weer wel dat Kim Jong Jan zijn hersenen zoveel energie verbruiken dat hij nooit hoeft te poepen (maar het kon wel eens dichter bij de waarheid zitten dat hij gewoon vergeten is waar de plee ook alweer is, of dat hij niet meer weet waar hij zijn rollator moet parkeren...).
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Vermoedelijk nog minstens een half uur later: er zal toch eerst nog enige vorm van bewustzijn terug moeten keren....
     
  18. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Dictator Jan Jong.. Mocht ie willen.
    Valt me nog mee dat jullie je niet hebben aangemeld voor de opnames van 'benidorm bastads' ;-)
     
  19. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Tuurlijk aangemeld, helaas afgewezen, te snel format hé. Maar er dient zich vast een nieuwe generatie aan die we kunnen aanmelden, kan niet lang meer duren.
     
  20. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Koffie kan ik onbewust zetten, kwestie van jaren lange intensieve training. Tijdklok gaat toch niet werken Madam Pruttel moet eerst opwarmen, beetje voor spoelen en dan pas klaar voor gebruik, duurt inderdaad geen uren.

    Misschien is de tijdklok wat voor in de machinekamer, kun je toch een uurtje langer maffen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina