De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Kijk... voor jou werkt zo'n tijdklok.... Jij weet ongeveer wanneer je van nature uit je coma ontwaakt.
    En ben je wat later, dan zal madam pruttel zich helemaal alleen ook wel redden (klinkt alsof jullie een stelletje zijn overigens: meneer puf en mevrouw pruttel)
    Ik weet het tijdstip van vertrek nooit met enige zekerheid, en daarnaast is niet die knopdruk de reden voor mijn dringend gewenste aanwezigheid (al gebeurt zulks niet vanzelf) maar mijn ongeëvenaard verstand van zaken, voor het geval er iets niet geheel verloopt zoals de bedoeling is (wat met een ABC best nog wel eens voor pleegt te komen).

    En ja... je kunt hoogspringen of laagspringen, maar voor een koffiezet-apparaat is verstand van zaken bepaald geen vereiste (er is een reden waarom jij onbewust koffie kunt zetten, en dat is NIET "jarenlange intensieve training"... Iedereen die een deurbel kan bedienen, kan koffie zetten)
     
  2. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Na dit alles gelezen te hebben.
    De bonk schroot waar Duke Puff op mee heeft mogen varen, waar hij geen knopje op heeft kunnen vinden.
    Doet er ongeveer 4 a 5 dagen over om de 5000 liter water in de ketel op te warmen.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2017
  3. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Waar bevind dat,inmiddels, beruchte knopje zich eigenlijk?
    Moet je daarvoor je bed uit, eerst koffie zetten en na de koffie twaalf (zo maar een gok) trappen afdalen (ook een gok), of zit dat knopje gewoon naast de wekker?
    Zo niet, dan binnenkort wel lijkt me.
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Wat stoken ze daar dan? Waxinelichtjes? Ik had de ketels bij ons (12 ton waterinhoud) in ongeveer 6 uur op druk.... En dat was de snelst toegelaten opstook. Moest zo langzaam om de boel op langeduur heel te houden, want zelfs met de vlam op het laagste standje zou hij in ongeveer 1 uur op druk zijn....

    Ah... hij mocht "meevaren"....

    Het sierljke gestroomlijnde jacht waar ik op werk, mag de haven niet uit zonder mij of mijn aflosser aan boord...
     
  5. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Dus je bent redelijk belangrijk, zegt vooral wat over de rest....
     
  6. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Dat mocht, is mijn vrije interpretatie gezien de dagactiviteit, in de nacht is tie heel erg actief.
    Voor behoud van het oude schroot moet het langzamer dan langzaam opgewarmd worden.
     
  7. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Wees gerust; zonder de kok vertrekken ze ook niet.
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Valt mee hoor... slechts 2 van de tien opvarenden zijn "misbaar".... dus ik ben niet belangrijker dan de andere 7 "onmisbaren"....
     
  9. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Behoorlijk linke handel dus, als er minimaal 8 briljante geesten nodig zijn om de boel een beetje in de vaart te houden.
     
  10. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Leuk omschreven, dat baarde mij ook al zorgen...
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Je hebt mij niks horen zeggen over "briljant".... Ik ben het natuurlijk wel (dat spreekt vanzelf:rolleyes:),maar het schijnt wettelijk geen vereiste te zijn... Als die 4 diploma's (officieren) en 4 certificaten (kok en matrozen) maar aan boord zijn, vergezeld van iemand die op de pasfoto lijkt... :D

    Maar zonder dollen is chemie-vaart niet iets wat je aan een amateur over wilt laten.
     
  12. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Nu ben ik helemaal ongerust...
     
  13. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoe weet je nou dat je toch niets van de lading hebt gesnoven als je het al gesnoven hebt? Er moet toch een reden zijn..... Roel denk daar eens over....
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Waarom? JIJ zit toch niet op die boot? en we komen ook, geloof me, niet langs jouw tentje varen... dat zijn andere mensen (waar ik niet voor in kan staan...).

    Zolang ik mij niet ongerust maak, is er niets aan de hand....

    En aan lading snuiven doen we niet, of het moet potable ethanol zijn, maar dat vervoeren wij (helaas) vrijwel nooit....
     
  15. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Je weet het wel weer nog erger te maken, dat is dan wel weer knap.....
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Da's niet mijn verdienste... Bij ieder ander zou me dat niet lukken, bij jou gebeurt het gewoon vanzelf....
     
  17. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Tering, nu niet overdrijven hé, dat de rest het niet in de gaten heeft is al erg genoeg.
     
  18. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Tjonge jonge jonge, wat prijzen we onszelf weer een eind de hemel in.
    De boot waar jij diep onder het dek vertoeft, heet zeker ook "NO SMOKING" of zijn dat weer andere bakken?

    Dat er 4 diploma's aan boord moeten zijn, is eigenlijk niet meer dan logisch.
    De bedieningslessenaar in de stuurhut heeft een dusdanige waardeloze indeling bij een chemicaliën of nafta(planten)bak , dat één persoon net te korte armen heeft om bij alle knopjes en hendeltjes te komen voor een goede/veilige bediening.
     
  19. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Hobby, waar jij het over hebt, dat zijn brugpiepels. Daar staat Bert (figuurlijk gezien dan) ver boven.
    Bovendien heet het geen "stuurhut" maar "brug" .
    Waar die naam vandaar komt, mag trouwens Joost weten; een brug is een vaste verbinding tussen twee landdelen die anders gescheiden zouden zijn.
    Nu zijn er "scheepsbruggen" die dusdanig lang zijn dat je daar makkelijk het Maas-Waalkanaal mee kunt overspannen, maar daar kunnen weer geen auto's overheen. Uiterst onpraktisch dus.

    Overigens baart het me zorgen dat onze (sinds kort dictatoriale) interim manager niets van zich heeft laten horen. Hij zal toch niet plotseling overspoeld zijn door klanten en in zijn schuurtje aan het werk zijn?
     
  20. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Ga nou gauw hobby, d'r zullen in de stuurhut weinig meer knoppies zitten als in de machinekamer (volgens Roel kamermachine). Kijk als je beneden op één knoppie moet drukken en dan een uur de krant kunt gaan lezen zal dat op de brug wel net zo in z'n werk gaan. De haven in en uit roep je een loods aan boord, die het werk doet en als je eenmaal buitengaats bent zet je het gebakje op de gps en je gaat een dutje doen.

    Ik ben jaren geleden eens op de Rijkswaterstaatbootjes geweest, die in Scheveningen liggen. Mijn achterbuurman had het beheer over drie van de vier, zodat we overal konden kijken. Die boten doen onderzoek, waarbij het gaten boren in de Noordzeebodem de favoriete bezigheid is. De boten zijn van Boskalis, die ook de vaarbemanning aanlevert, de onderzoekbemanning is van Rijkswaterstaat, maar dat terzijde. Eenmaal aangekomen op de onderzoekplek hield de gps zo'n boot binnen een afstand van 5 meter op z'n plek, vooropgesteld dat het niet te hard waaide.

    Met zo'n anti-milieu bootje zal het niet veel anders zijn. Als 't ie naar Hamburg moet toets je 'Hamburg' in en tegen de tijd, dat je daar aankomt roep je de Pilotenboot op en klaar ben je weer.

    Merkwaardig, mijnheer is enkele dagen ijzervreter-af en heeft meteen moeite met het gezag. Kijk eens, als je die jongelui hier hun gang laat gaan, gaat het dagenlang over chemietransporten-te-water, alsof dat interessante gespreksstof is. Als ik daaraan probeer paal en perk te stellen omdat anders His Pufness zich zorgen gaat maken, wie spoedt zich dan als eerste naar het toetsenbord om zich te beklagen over 'dictatoriaal-dit-en-dat? Nounounou nou? Wie was dat?............een uitermate teleurstellende reactie voor een mede-gezagsdrager hier op de MBF-Berg of is dat opeens ook ex-mede-gezagsdrager geworden nu mijnheer een jaartje ouder is geworden?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina