De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.940
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Voor alle duidelijkheid (want ondertussen begin ik mij ernstig zorgen te maken over Jan zijn dementie): we eten op maandag geen was....
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Manmanman man, eerst krijgen we een drama-verhaal, dat de zondagse steak op is met als reden, dat deze in Duitsland te duur zou zijn. Nu weten wij allemaal, dat vlees in Duitsland veel goedkoper is dan in Nederland (en ook van betere kwaliteit), maar dat laten we dan maar zo. Als je in zulke goedkope rotsmoezen tuint geloof je natuurlijk alles. Vervolgens krijgt eerst de kok de schuld, die zelf zegt van niks te weten en daarna 'iemand, die over het budget gaat'. Over de doorloopsnelheid van de steaks wordt niet gerept. Kijk, als die dingen sneller worden opgevreten dan ze kunnen worden ingekocht is het logisch, dat ze op raken. Daar kan geen kok of 'iemand, die over het budget gaat' tegenop werken.

    Als ik wat opbeurende opmerkingen probeer te plaatsen gaat mijnheer opeens heel spitsvondig zitten doen over wat er 's maandags niet gegeten wordt. Boeje! Uiteraard komt straks ook nog de rest van de week aan de orde, dus laat maar horen wat er dinsdag wel/niet* wordt gegeten, dan kunnen we ons daar weer een paar bladzijden mee gaan bezig houden. Zo kan dan ook de rest van de week de revue passeren en dan beginnen we opnieuw met de zondag, maar dan nu met de drankjes, die wel/niet* beschikbaar zijn. Zo kunnen we het dan wel volhouden tot 2018.

    * doorhalen wat niet van toepassing is.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2017
  3. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Ik vindt het allemaal geen steakhoudende argumenten....

    De steak gisteravond was best lekker, morgen nog maar een keer....
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.940
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat is hier toch ook precies de bedoeling?
     
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Tja, als dan iedereen gaat vertellen wat-ie recent wel of niet aan vlees heeft genuttigd zal ik niet achterblijven. Ik begin met de zondag:

    - zo) steengrill (bij de zoon en a.s. schoondochter).
    - ma) karbonaadje.
    - di) schnitzel.
    - wo) steengrill (opnieuw bij de zoon + a.s. schoondochter; hadden te veel ingekocht).
    - do) broodje falafel met kaas.
    - vr) slavink.
    - za) vermoedelijk 'spul' (gehaktgerecht volgens familierecept).
     
  6. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Zóóó, Jan, heb jij glasvezel in je polyester broodmolen verwerkt? Steengrill is nogal moeilijk te kanen.
    Wat je erop legt is meestal wel te knagen, maar de grill zelf...
    Ik vind het dapper. En dat op jouw leeftijd!

    Als iemand mij iets voorzet met de naam "spul" gaan mijn wenkbrauwen opwaarts.
    Leuk dat het een gehaktgerecht is volgens familierecept, maar dat is geen garantie voor de verteerbaarheid, om over de smakelijkheid maar te zwijgen.

    Maar goed, even terug naar Bert z'n steakprobleem:
    Kokkie, of die "budgetmeneer" heeft duidelijk de wetten van vraag en aanbod niet goed bestudeerd.
    Of de levenslust van de bemanning onderschat.
    (Levenslust is recht evenredig aan eetlust)
     
  7. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Achgut, nog zo eentje, die bijdehand gaat doen. Als jij gaat BBQ-en* eet jij zeker ook de BBQ op i.p.v. van wat er op het rooster is gedeponeerd? Enne, geloof mij, als jou ooit 'spul' wordt voorgezet, tel dan na de maaltijd je vingers na. Als je niet oppast vreet je er die namelijk bij op.


    * Graag datum en locatie vermelden.
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.940
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Alweer een teken wat op dementie wijst (of op een extreem loszittend kunstgebit): gewone mensen gebruiken lepels, messen en vorken om voer naar hun laadklep te brengen....
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.940
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nee, scheepszwendelaars zijn gewoon hufters die durven te vragen wat ze willen: een schip heeft nu eenmaal proviand nodig, dus veel kapiteins betalen wat er gevraagd word.... De onze is er echter niet een die zich graag laat tillen.
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.833
    Locatie:
    Nootdorp
    Dus maken jullie gebruik van "scheepszwendelaars" Niks mis mee maar het geeft te denken.
    Vlees in Duitsland is ongeveer even duur als in NL. Heb ik gemerkt sinds mijn laatste bezoek
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.940
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als schip heb je weinig keus: Met wat wij verbruiken stuur je niet een matroos de wal op met een beurs vol geld, een boodschappenlijstje en een big shopper bag....
    Meestal is de proviand namelijk iets in de orde van grootte van 3 pallets vol....
     
  12. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Even visueel maken:

    Is dit wat je mist?
    BBAD174F-763C-4CF2-8539-065B9E7BDCB5.jpeg
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.940
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik heb daar niet zo'n last van als jij, Puf.... :p
     
  14. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Als jij denkt dat jij het alleenrecht hebt op "bijdehand doen", heb je het mis. D'r zijn meer hondjes die Fikkie heten.
    Maar dat terzijde; Ik ga nooit "BBQ'n"
    Ik knaag iets (meestal vlees) wat is gegaard (al dan niet low & slow) op het gebruiksvoorwerp Barbecue.
    Enne, geloof mij: als mij ooit "spul" wordt voorgezet, zal ik al tijdens het consumeren ervan mijn vingers natellen; zeker als jij in de buurt bent.
     
  15. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Zo komen we geen steak verder hé...
     
  16. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Nee, alleen "spul".
    Whatever it may be.
    En vingers, als Jan niet uitkijkt.
    Vingerspul dus.
    Visueel minder aantrekkelijk.
    Zeker met Jan z'n vingers.
     
  17. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Nou Roel, je schijnt nogal ontdaan te zijn over 'spul' maar wees gerust, het zal je niet worden voorgezet. Mij vanavond ook niet, want het werd rookworst, een Unox. Zuinig als mijn duifje is werd dat een halve, die in tweeën werd gedeeld.

    Het is gebruikelijk, dat ik inspraak krijg over wat er wordt gegeten. Ik mag dan zeggen wat er de volgende dag op het menu verschijnt. Meestal zeg ik dan haché, zelfgemaakte bami, een gerecht uit de Toko, 'spul', een broodje Falafel of iets anders, dat mij wel wat lijkt. Als regel wordt het dan iets heel anders, maar ik heb dan toch mooi mogen meedenken. Nu was dat vrijdag niet gevraagd en aangezien de zaterdag meestal uitermate geschikt is voor 'spul' had ik daarop ingezet. Een verkeerde aanname naar nu blijkt. Maar goed, ik zat niet net zoals Brutus afgelopen zondag overkwam opeens voor het voldongen feit, dat mijn bordje vleesloos bleef in de wetenschap, dat dit de komende zondagen ook zo zal zijn. Daarin zou ik toch echt de vinketering hebben, taalverloedering of niet. Nee, wat dat betreft heb ik geen klagen.
     
  18. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ik eet toch liever steak dan het vel van vale.
     
  19. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Alweer zo'n bijdehand figuur. Is dat besmettelijk of zo?

    Over het vel van Vale Ouwe weet ik trouwens niets. Mogelijk zit-ie er momenteel niet lekker in want we hebben 'm sinds 30 oktober al niet meer op de MBF-Berg gezien. Het kan natuurlijk ook zijn, dat-ie de weg kwijt is of dat één van de hekjes van His Pufness niet open wil.
     
  20. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Dat ie de weg kwijt is zou best kunnen, maar meestal komt hij niet verder dan de hekjes, die dicht horen te zijn..... dus als hij elders rond huppelt dan heeft iemand iets niet goed afgesloten...... foei!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina