De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.054
    Locatie:
    BLUB
    Ijsthee,bier.
    FAFFA4A1-240D-4372-A3D3-ED4799FCBAF5.jpeg
    Groet:Gelukkig nieuwjaar!
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Kijk je een beetje uit, Mig?
    Straks vergis je je nog. Qua uiterlijk lijkt het nogal op elkaar.
    Je kunt in plaats van ijsthee beter een watertje nemen.
    Dan is de kans op vergissing wat kleiner.
     
  3. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.054
    Locatie:
    BLUB
    Aaaah,,,,bedankt voor de tip.....
    97F1BBC5-E977-43D2-9DBD-EEADB2605E64.jpeg
    Ik dacht ook al,wat smaakt het zeewater toch apart.
    Ga er helemaal rare foto’s van maken.

    Groet:Nog ééntje.....
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dus je was om 3 uur 's middags alweer teut? Of gewoon een onderhoudsdosis?
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat zijn gewoon arbeidsvitaminen Bert. Die mag je gewoon nemen wanneer het uitkomt.
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nee, zeewater dat gaat nog wel.
    De kokhalsreflex komt vanzelf doordat het zgn. pilsner bier is. Dat de warenwet die rommel nog steeds niet verbiedt....
    Allesvernietigend bitter als malariamedicijn, met een afdronk van afwaswater.
    Als je bier zoekt dat wel heel lekker is:
    [​IMG]
     
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Duhhhh... maar dan moet je wel "arbeiden".
    Nu is het sowieso vrij moeilijk om meneer de interim-modelbouwforumBerg--manager daarop te betrappen, want hij laat het zware werk (inpakken, adresseren enz) door zijn Duifje doen, maar nu is meneer op vakantie.
    Dan ben je dus niet aan de arbeid, en heb je dus ook geen recht op de bijbehorende vitamienen.
    En nee, een beetje lamballen op een terrasje onderaan de piste is geen winter"sport'.
    Dat is gewoon exact wat het is: een beetje lamballen op een terrasje onderaan de piste.
     
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Bert doet dat heus wel, daar twijfel ik niet aan, Jan momenteel in mindere mate maar dat gun ik hem.
    Hij kiest er voor om de kou op te zoeken.
     
  9. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    En wat mankeert daaraan, mijnheer de MBFB-Hoofd-Beveiliger?

    Nounounou nou?

    In dit geval betreft het overigens een kruidendrankje, dat men Leibwächter noemt. Naar ik aanneem is de naam van het drankje bewijs genoeg, dat het uiterst gezond is en een vakantie een stuk aangenamer maakt.

    Een terrasje onderaan de piste heb ik trouwens nog niet bezocht. Om één of andere reden hebben m'n longetjes besloten daaraan deze vakantie geen medewerking te verlenen, dus ik bevond mij vanmiddag op het balkon van onze Ferienwohnung op een meter of vijf verwijderd van de koelkast. Daar vierde ik tamelijk uitbundig dat het leven waard is om geleefd te worden. Ondanks het niet nader te duiden commentaar van de familieleden voel ik daarover geen enkel schaamtegevoel, dus morgen is het plan dat nog eens dunnetjes over te doen. Je maakt tenslotte niet voor niets goede voornemens voor het nieuwe jaar.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2018
  10. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Vanuit het Brabantse land. Allemaal de beste wensen.
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat moet je inderdaad maar aannemen, en van die Duitsers en Oostenrijkers weet ik dat zo net nog niet....

    Maar DAT geloof ik dan weer voetsstoots....
     
  12. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ik was vorige week, niet geheel toevallig in Oostenrijk, maar het kruidendrankje of wat het ook wezen mag.
    Dat was in geen schap van de winkel te vinden.

    Nu stond er wel een ander kruidachtig bitters op een pallet, 2 flessen en de 3e gratis.
    Ik heb dat maar laten staan, 2,5 liter bocht, voor 15 euri, dat kan nooit goed zijn.

    Wat blijkt nu, Leibwächter is helemaal geen Oostenrijks drankje, het komt uit Duitsland.

    Dat verklaart meteen het één en heel veel het andere.
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Wat maakt het uit.. het gaat toch om de alkohol ?
     
  14. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Conclusie: verkeerde winkel.

    Hoezo niet? Of je nu 2 of 3 flessen achterover slaat, hoofdpijn krijg je toch...

    Das macht ja kein Flauss aus....
    Alle Leute in Deutschland und Östenreich sprechen Deutsch, sind dick, saufen und essen Bratwurst mit Kartoffeln.

    Nou, verklaar dan....
     
  15. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    AMATEUR!!!

    Een beetje goed geïnformeerde Oostenrijk-bezoeker weet, dat Leibwächter uit Duitsland KWAM en niet eens zo ver vanaf de Nederlandse grens werd gefabriceerd. Sinds al weer enige tijd komt het uit Oostenrijk en wordt het verkocht in elke zichzelf respecterende en fatsoenlijke Oostenrijkse slijterij, Sutterlüti en Spar.

    Het enige, dat hiermee verklaard wordt, is dat jij blijkbaar bent binnengelopen bij de Lidl of niet kunt zoeken.

    Overigens stormde het hier gisteren en kregen we afwisselend hagel, sneeuw en regen. Vandaag is de storm geluwd, maar is het nog steeds Nederlands weer. Resultaat: we gaan morgen terug, inclusief een voorraadje Leibwächter.
     
  16. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Zorg dan maar dat er onderweg goed over je "Leib" "gewacht" wordt...
    Eén voordeel: je hoeft na terugkomst in ieder geval niet te acclimatiseren m.b.t. het weer.
    M.b.t. tot andere zaken waarschijnlijk ook niet; tenslotte is er weinig verschil tussen lamballen op 5 meter afstand van de koelkast in den vreemde of lamballen met een kat op schoot in Slowcity.

    (Ik weet niet exact de afstand van jouw favoriete "lambalstoel" en de koelkast in huize van M., dus vandaar dat ik dat niet benoem Waarvan acte.)
     
  17. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Bespeur ik hier nu toch enige jaloezie t.a.v. de status van Cittaslow gemeente? Kijk, Okkenbroek behoort natuurlijk tot de gemeente Deventer, die met zo'n 100.000 inwoners veel te groot is om in aanmerking te komen. Zetten behoort echter tot de gemeente Overbetuwe, die om andere redenen niet is aangesloten bij de Cittaslow gemeenschap. Zoiets zou ik zelf ook kwalijk vinden, dus ik zou zo zeggen: doe er wat aan!

    In mijn woonhuis heb ik weliswaar een stoel, maar daarop zit ik zelden. Het is een elektrische, maar niet zo eentje waaraan je nu denkt. Het is er eentje, waarop je op je rug kunt zitten. Helemaal mijn stijl dus. Tot onze verbazing bleek het ook een sta-op stoel te zijn toen 't ie eenmaal was afgeleverd. Als je de verkeerde knop indrukt gaat-ie namelijk omhoog totdat je er óf afvalt (als je tegenwerkt) óf keurig rechtop wordt geplaatst teneinde de noodzakelijke sanitaire stop te kunt maken. Bij de herinrichting van de woonkamer staat-ie echter nogal oneconomisch geplaatst ten opzichte van de tv en de pc, ergo: ik zit er zelden op. De herinrichting van de woonkamer was een directiebeslissing, waarin ik geen inspraak had, dus begin daarover nu niet te miepen.
     
  18. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Slappehap..... de.... ik herhaal DE plaats van de zetel van de man des huizes (of yurt) wordt bepaald door de man des huizes...... punt! Hoe dat bij genderneutrale huishoudens gaat is me een raadsel maar dat terzijde....
     
  19. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Tja, als 't ie in z'n alleentje een huishouden voert klopt dat wel, maarre....je weet heus wel beter, dus je miept nu tegen beter weten in. Je hebt trouwens al mazzel, dat je een eigen zitplaats krijgt als er ook kinderen en huisdieren in huis aanwezig zijn.
     
  20. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja we zijn nu eenmaal niet allemaal zo professioneel om op een schuurdeurtje werkplaats te zetten en denken dat het daar een elektronica lab is.

    Ik ben bij twee Spar winkels binnen geweest, ééntje was in Neukirchen en de andere was in Wald Im Pinzgau.
    Nu ben ik ook nog wel in Königsleiten geweest en daar is ook een Spar.
    Ware het niet dat het verstand en de luiheid daar op één lijn zaten.

    M.a.w. de auto had nog grip in de sneeuw (tractie) en gleed niet ongecontroleerd ergens naar toe.
    Zou ik daar gestopt zijn om de Spar te betreden, dan was naast niet alleen de teleurstelling van geen Leibwächter.
    Dat voordat het gemechaniseerde vervoermiddel in beweging zou komen, eerst om alle aangedreven wielen een ketting gelegd zou moet zijn geworden.

    Als je morgen of vandaag dan toch naar huis gaat, neem, als je wilt nog wat meer van die Leibwächter mee, factuurtje en de Leibwächter kun je afgeven of opsturen. De adres gegevens voor zover ze nog niet bekend zijn, of het geheugen zijn ontvlucht. Bij de relatie geschenken zal ongetwijfeld nog wel wat aan n.a.w. gegevens staan.

    Alvast bedankt voor de genomen moeite.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina