De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Nee het gaat om de gehele entourage en het etiketje, zeg maar de bling bling.

    Uiteindelijk is er maar iets bekends van het schap gepakt, Jägermeister.
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Niet om 't een of ander hoor, maar de laatste keer dat ik mij aldaar vervoegde, was er achter die schuurdeur toch echt een heus, voor mij zeer herkenbaar elektronica lab.
    Nou, na jaren dapper proberen heb ik het toch niet zo op die alpiene alcoholica.
    "Laurierdropwater met een (stevige) tic" is altijd mijn eerste associatie bij het zoveelste kruidenbittertje.
    Verder zijn me uit de regio nog de 'bruingekleurde noodbrandstof voor de spiritusbrander" van de heer Sebastian Stroh uit Klagenfurt en de huisgemaakte obstler van de vakantieboerderij, net ten noorden van de Zellersee bijgebleven. Dat laatste ook nooit als iets drinkbaars herkend.
    De enige eervolle vermelding in de categorie non-alcoholica (voor als ik nog moet vliegen, en zo) gaat voor mij nog altijd naar het merkwaardige drankje Almdudler. Komt niet van de alm, maar rechtstreeks uit Wien. Doe mij maar meteen drie flesjes.... en een bierpul.
    [​IMG]
     
  3. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Achguttegut....
    Meneer van Hoek heeft zeker wat nodig?
    Zendertje gemold? Ontvangertje een beetje op tilt geslagen?
    Slijmjurk!!!
     
  4. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nou, uh :rolleyes:.... nee.
    En als ik al wat nodig had, dan regelde Jan dat, lang voordat hij wist wie ik eigenlijk was.
    Maar ik kan me voorstellen dat het zo overkomt. :weetnie:Moet kunnen. ;)
     
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Helaas, je was een dag te laat. Voordat we vanochtend vertrokken heb ik je bericht nog wel gelezen, maar toen zat boodschappen doen (in Egg, 10 km de verkeerde kant op) er niet meer in.

    Kijk, eindelijk een deskundige aan het woord.

    Ik zal de benaming van de deur in dit geval één keer door de vingers zien. De geïnteresseerde toeschouwer had het namelijk moeten opvallen, dat mijn lab is gevestigd in een voormalige garage. Een schuurtje heeft dit huis nooit gehad, daarvoor gebruiken we de bijkeuken en sinds circa 3 maanden een deel van de zolder. De garage is met veel vlijt en liefde door mijzelf omgebouwd tot een elektronica-walhalla-voor-de-kleine-beurs. Van de oprit hebben mijn Duifje en ik in een gezamenlijke inspanning m.b.v. sierbestrating een terrasje gemaakt.


    Zoooooo jammer dit! Het nieuwe jaar is nog uitermate pril en mijnheer Van Essen vindt het al nodig een bezoekende buitenBerger af te plassen omdat deze met een kennersoog mijn eldorado heeft aanschouwd en vervolgens hier op de MBFBerg heeft verwoord wat-ie er van vindt. Zeker geen goede voornemens voor 2018 gemaakt?.......dat dacht ik al.

    Trek het je maar niet aan hoor Bruno.
     
  6. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Bah wat een kleffe boel hier.
     
  7. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Och heden, nog zo'n positieveling...
     
  8. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    En dat was nog niet eens bewust gedaan.
     
  9. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Nee, dat zou een klein wonder zijn geweest...
     
  10. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Wat zit je nou te zanikpieren?
    ALLE bezoekende buitenBergers worden hier afgepl*st. Daar vragen ze om, daar hebben ze recht op en dat geeft dit forum tenminste nog wat sjeu. (Overigens worden Bergers ook afgepl*st, maar dat terzijde)
    Dat begon zo ongeveer bij post 266 in "De Berg is van Mij" met het volgende citaat van ene Corrien:
    "Slijmjurk!!!!! Reik mij even een spuugbakje aan. Denk nou maar niet, dat je dat hier extra berg-credits of een berg-medaille oplevert!" en ging op die manier van kwaad tot erger.
    Dus niet meteen zitten te miauwen.

    Zeer zeker niet over iemand die nodig eens naar de opticien moet voor een nieuwe bril.
    Of hij moet naar de huisarts om een middeltje te krijgen tegen waandenkbeelden.

    Want zeg nou zelf:
    als je jouw schuurdeur opendoet, zie je écht geen "elektronica-laboratorium" maar gewoon...
    een schuurtje met daarin een heleboel modelbouw-nostalgie.
    Leuk, maar raketwetenschap.
     
  11. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.837
    Locatie:
    Nootdorp
    Roel, heb je geen schoenen meer om te poetsen ? Ga es wieberen ! Kssjt !!!
     
  12. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Zit je zo je best te doen, vergeet je een woord.
     
  13. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Ik zal jou nog eens urenlang gastvrij te woord op het terrasje vóór mijn lab en je een fotoreportage laten maken van dit lab, waarbij ik heus wel die verblufte en niet-begrijpende blik in je ogen heb gezien. De beste benaming daarvoor was: DIEP ONDER DE INDRUK. Dit alles voor een interview voor 'Modelbouw Actueel', waarmee je jezelf uiteraard wereldberoemd hebt gemaakt bij de redactie en de abonnees van dit blad.

    En dan ga je nu ook nog oude koeien uit de sloot halen door iets uit "De Berg is van mij" te citeren (deel 1 van ons roemrijke epos). Nou, dat dacht ik ook even te doen door te zoeken waar ene Van Essen kwam solliciteren als MBFB-Beveiliger met een opschepperig verhaal over z'n cv (had iets met jagers en zwijnen te maken geloof ik). Dat was dus op bladzijde 15 van dit eerste deel. Die bladzijde is jaaaaren oud en wordt dus door niemand meer bezocht. Kan mijnheer de MBFB-Beveiliger mij dan uitleggen waarom er met die bladzijde is geknoeid? Staat daar iets, dat het daglicht niet kan velen? Nounounou nou?

    ERRUG VERDACHT !!!!!!

    Ik heb maar even een afbeelding gemaakt, zodat anderen die pagina niet hoeven op te zoeken. Tenslotte weet je maar nooit of elke virusscanner 'm als malware herkent.


    [​IMG]
     
  14. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Uhh Jan.... de niet begrijpende blik is bij Roel standaard, verandert alleen als er iets interessants verteld wordt, echter dat is nu hier ook een zeldzaamheid...
     
  15. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Inderdaad was ik diep onder de indruk van de pin-up van ene Patricia P. die daar gesigneerd en wel hing. Overigens een vrij vroege foto; tegenwoordig hangt er heel wat meer bij mevrouw P., maar dat terzijde.
    Vreemd dat je je trouwens redelijk getrouwe weergave van mijn bezoekje na een paar minuten veranderd hebt... Maar gelukkig had ik 'm opgeslagen, en kon ik 'm netjes plakken.

    Ja, dat kan mijnheer de MBFB-Beveiliger wel.
    Relevanter is de vraag of hij het wel wil... Nou, vooruit, ik ben de beroerdste niet...
    Laat ik het zó stellen: je bent vriendjes met het moderatorteam of niet...
    Verder nog vragen?
     
  16. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Staat zo'n moderator er dan voor of er achter?
     
  17. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Ik ben bang, dat je mijn duifje langs zag lopen. Ook als die volledig decent gekleed gaat raakt het 50+ deel van de mannen nogal eens in de war. Als ze een hernieuwd bezoek aan de opticien al te lang hebben uitgesteld verwarren ze haar nogal eens met een bekende Nederlandse, maar La Paay??? Hoe kom je op het walgelijke idee?
    Mijn werkplaats, zoals ik het in mijn bescheidenheid meestal noem, hangt volledig vol met modelbouw werkstukken, die overigens niet van mijn hand zijn. Geen werkstukken van bootjes, maar die zijn ook welkom. Graag geplaatst in een fotolijstje met ontspiegeld glas. Een losse foto trekt kromt en pleu... eeuh ...valt naar beneden als het plakbandje, waarmee ik 'm ophang het na een paar jaar begeeft. Zo heb ik er meerdere, zowel van vliegtuigen als van schepen en die liggen nu allemaal bovenop de caroussel met kleine onderdelen.

    Mij wordt zo af en toe wat kopij ter correctie aangeboden, dus dat corrigeer ik dan. Ik zet er dan ook altijd bij waar en wat ik heb gewijzigd. Wat de oorspronkelijke auteur er dan verder mee doet zal me een rotzorg zijn. Blijkbaar was jij het eens met die correcties, gezien het feit, dat je braaf bent gaan plakken en nu pas bezwaren oppert. Of was je ook van mijn persoontje onder de indruk? Het kan natuurlijk altijd gekker...

    Van die hechte band met Burpmans zijn we ons hier terdege bewust, maar dat vriendjespolitiek zó ver gaat wisten we nog niet. Daarvan akte. .
     
  18. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Slijterij is weer open, beperkt assortiment/voorraad
     
  19. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    En? Inmiddels is dat al weer 7 minuten, dus...............staat-ie al voor de deur?
     
  20. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Ja hij staart naar een bak water dat ik dit keer wegens back Office problemen laten we maar zeggen, heb neer gezet, maar ik maak me zorgen hij zit al uren zo....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina