Enige tijd geleden heb ik besloten dat er deze zomer met iets grotere zwevers gevlogen moet worden. Tot nog toe heb ik mi altijd vermaakt met 2-assig bestuurde modellen tot ca. 2,80 meter span. Op marktplaats liep ik een maand of wat geleden tegen een ASH-25 van Robbe aan met een spanwijdte van 3,60 meter die niet al te duur was.
Romp:
Vleugels (verschillende opsteektips):
Een himodel 2826/05 met een regelaar en klapprop die ik nog had:
Romp binnenzijde:
Enorme homp lood (320 gram oid)
Ik heb de motoras omgedraait, heb je dan nog deze borging nodig (ligt nu naats de motor):
Wat lijntjes gezet om de motordomp te kunnen bepalen en dan zagen:
En na wat passen en meten het motorschot erin gelijmt met epoxy:
De spinner vindt ik spuuglelijk, daar moet ik een alternatief voor zoeken. Helaas loopt de lijn van de romp ook niet helemaal mooi mee met de ronding van de romp. Ter plaatse van het motorschot is de diameter van de romp horizontaal niet gelijk aan de diameter verticaal. Ik heb er voor gekozen dat de lijnen 'en face' (van de zijkant dus) doorlopen. Van de bovenkant ziet dat er wat minder fraai uit:
Er zijn nog een aantal hobbeltjes te nemen. De servo's zitten standaard vrij ver naar voren waardoor de accu niet direct achter de motor kan worden geplaatst. Het opschuiven van de servo's is echter lastig; het gebruikte type stuurkabel heeft een kwiklink die is vastgeknepen op de binnenkabel. Die kun je dus niet zomaar even inkorten als je de servo's naar achteren schuift. Ik ga kijken of ik met een kleine aanpassing van het servoplankje de accu tussen de servo's kwijt kan.
Daarnaast heb ik gisteravond ontdekt dat 1 van de remkleppen plotseling vast is gaan zitten. Het is mij een raadsel waarom, deze gingen een tijdje terug prima open en dicht. Ik heb hem open kunnen peuteren maar kom er niet achter waardoor hij wordt geblokkeerd. Iemand een lumineus idee?
Romp:

Vleugels (verschillende opsteektips):

Een himodel 2826/05 met een regelaar en klapprop die ik nog had:

Romp binnenzijde:


Enorme homp lood (320 gram oid)

Ik heb de motoras omgedraait, heb je dan nog deze borging nodig (ligt nu naats de motor):

Wat lijntjes gezet om de motordomp te kunnen bepalen en dan zagen:


En na wat passen en meten het motorschot erin gelijmt met epoxy:

De spinner vindt ik spuuglelijk, daar moet ik een alternatief voor zoeken. Helaas loopt de lijn van de romp ook niet helemaal mooi mee met de ronding van de romp. Ter plaatse van het motorschot is de diameter van de romp horizontaal niet gelijk aan de diameter verticaal. Ik heb er voor gekozen dat de lijnen 'en face' (van de zijkant dus) doorlopen. Van de bovenkant ziet dat er wat minder fraai uit:


Er zijn nog een aantal hobbeltjes te nemen. De servo's zitten standaard vrij ver naar voren waardoor de accu niet direct achter de motor kan worden geplaatst. Het opschuiven van de servo's is echter lastig; het gebruikte type stuurkabel heeft een kwiklink die is vastgeknepen op de binnenkabel. Die kun je dus niet zomaar even inkorten als je de servo's naar achteren schuift. Ik ga kijken of ik met een kleine aanpassing van het servoplankje de accu tussen de servo's kwijt kan.
Daarnaast heb ik gisteravond ontdekt dat 1 van de remkleppen plotseling vast is gaan zitten. Het is mij een raadsel waarom, deze gingen een tijdje terug prima open en dicht. Ik heb hem open kunnen peuteren maar kom er niet achter waardoor hij wordt geblokkeerd. Iemand een lumineus idee?
Laatst bewerkt door een moderator: