De Rc Zwaan

Ik weet niet onder welk topic ik dit zal plaatsen, daarom denk ik dat hier het beste zal zijn.

Een tijdje terug had ik het idee om een zogenaamde "lokeend", zo'n kunststof drijvende eend radiografisch bestuurbaar te maken.

Ik vertelde dat aan mijn schoonvader, en die kwam een week later met dit exemplaar aandragen:

qq6328.jpg

Dus ik maak het aparaat open, zit het vol met elektronica :mrgreen:

igj234.jpg

2zgesnp.jpg

10ftfgz.jpg

2lllhn7.jpg

63ufwy.jpg

ajq7b7.jpg

29w5yf4.jpg

257dlb8.jpg

Best geinig toch?? :-D

Na een aantal maanden stof gehapt te hebben (correct nederlands??)
had ik dit weekend de zin gemaakt om wat aanpassingen en wijzigingen uit te voeren.
Tijdens zijn eerste proefvaart, nadat ik hem net gekregen had, maakte de motor zo'n herrie, dat het net leek of er een Harley Davidson door de straat reed!

Dus, de zwaan moest de werf op.

Motor nagekeken en gesmeerd, schroefas en roertje gesmeerd, een groter schroefje geplaatst (van 30 naar 40 mm)

De bediening van zijn kop zt gecombineerd met de stuurservo, dat moest natuurlijk anders, dus een aparte stuurservo geplaatst.

De motorophanging werd aangepast, want dat leek nergens op.
En de schakelservo voor de waterpomp werd verplaatst.

Verder een nieuwe 12 volt accu gekocht, de oude was helaas niet meer te redden :(

Na een weekendje hobbyen en prutsen in ons te kleine kelderboxje, is dan dit het resultaat:

2psn0gi.jpg

6o253p.jpg

2m79slt.jpg

246064w.jpg

2uzf635.jpg

hwmwc2.jpg

En numaar wachten tot het droog weer is, zodat we kunnen gaan proefvaren :mrgreen:

Groetjes, Mark

Haha prachtig!! je moet er maar opkomen..

Leuk project hoor!!

Misschien nog een soundboard erin, gesis van de zwaan nabootsen :)

hahahah meesterlijk :) vind dat soundboard idee ook wel leuk :P

Ben benieuwd naar het filmpje!

waarom zit er eigenlijk een pomp in ?

ik had de foto's niet allemaal bekeken.

een toeschouwer verrassing dus

Laatst bewerkt:
Lol echt super lachen:D
Mooi gemaakt en die nek die beweegt ook :)):))
Nu nog een Filmpje op het water,en het liefst dat er 1tje staat te kijken naar de zwaan,
En dan het knopje voor het water gebruiken looooooooooooooool
On video pls:D

Dat ziet er fantastisch uit. Wat een lol !!!
Ik had trouwens de voederende dame wel even onder 'schot' genomen. :mrgreen:

Groet, Cees

Echt prachtig gedaan!! :mrgreen:

Persoonlijk zou ik de waterstraal uit de bek laten komen i.p.v. boven op de kop. ;)

Ik vind het in ieder geval zéér geslaagd.

Droop

Super gemaakt hoor:thumbsup:
Die nek die zo mooi beweegt,(op een afstand zal het net een echte zijn)

Maarre was wel cruuuu ,dat water tegen die eendjes he:mad:had je beter bij die vrouw kunnen doen:mrgreen:

Nah grapje ..... of mischien toch niet:rolleyes:

Heel leuk project, daar ga ik ook is over denken.

Je weet dat de 35 Mhz alleen voor onze [echt] vliegende vrienden is ?

Laatst bewerkt:
Mooi gedaan Mark! Voor de Ornithologen onder ons:
Dit is duidelijk een "knobbelzwaan", gezien de puist op z'n kop.;)

Wel een tip:
Laat dit RC-beest nooit varen in een vijver waar al zwanen zitten! Een paar jaar geleden, op een open dag bij een vaargroep, was er ook een zwanenpaar met jonkies in dezelfde (vrij grote) vijver aan het zwemmen. Geen probleem, ze trokken zich van de RC-schepen niets aan, zolang die maar niet al te dicht in de buurt kwamen.

Totdat... er een RC-zwaan te water werd gelaten. (echte) Pa zwaan zag condurrentie en ging in de frontale aanval. Eén klap met een vleugel en de RC-zwaan werd onthoofd. De kop er compleet af. De RC-zwaan is nog wel geborgen overigens... de kop niet meer.

Moraal van dit verhaal:
Zwanen hebben geen gevoel voor humor.

Back