De toekomst van de modelbouwwinkel in Nederland

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Hans Meij, 18 sep 2002.

  1. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Hoezo 200 euro? Volgens mij is het verschil tussen Hobby-in en Cyberheli 350 euro (700-349). Aangezien Cyberheli ook nog verdiend aan deze handel zit er dus ergens iets vreselijk mis in de distributie ketting naar Nederland.
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Is in Hong Kong elektronika sowieso niet veel goedkoper dan hier in Europa en de USA?
     
  3. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    200 euro is het verschil tussen nederlandse prijzen en wat je
    betaalt in Duitsland.

    Ik begrijp best dat mensen er wat huiverig voor zijn om iets
    uit Hong Kong te laten komen.
    Maar als je eenmaal een goed, betrouwbaar adres hebt, maakt
    het niets uit.
    Spullen uit Amerika of waar dan ook ter wereld worden vaak binnen
    10 dagen geleverd.

    Zelf heb ik een keer een graupner motor uit Amerika laten komen
    met verzendkosten was ie goedkoper dan in Duitsland.

    Geen idee hoe dit mogelijk is.

    Johan
     
  4. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Levering van Cyberheli gaat in een dag of vier van Hongkong naar Nederland. Behalve die keer dat daar een tyfoon heerste, toen duurde het wel zes dagen. Overigens wel keurig door Cyberheli via e-mail op de hoogte gebracht van de reden van vertraging.
     
  5. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    hoe zit je met invoerrechten en belasting?

    Hoe zit je met invoerrechten en belasting? Ik heb in het verleden ook wel eens computeronderdelen besteld in amerika, leek goedkoop, maar toen kwamen er hier nog invoerrechten en belasting kosten bovenop... was ik per saldo duurder uit dan het betreffende onderdeel hier kopen :(

    Robert
     
  6. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    @Robert: Dat is in het genoemde prijs verschil al meegenomen. We hebben het hier over de prijs aan je deur afgeleverd. De werkelijke prijsverschillen (zonder belasting, invoerrechten en transport kosten) zijn dus nog veel groter. (ongeveer 40% van de Nederlandse winkelprijs). Omdat de prijzen daar zo laag zijn vallen de toeslagen (in absolute zin) nogal mee.
     
  7. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ook wel eens geopperd [op dat andere forum] om pakje als geschenk of monster zonder waarde naar je toe te laten sturen, dus dat er geen rekening bijgaand zit. Rekening appart met brief toe laten sturen.
    Kunnen ze niets belasten.
     
  8. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Heel Simpel, Belastingen belastingen heffingen omzetbelasting milieuheffingen, brandstofkosten, personeelskosten(weer belastingen) en ga zo nog maar ff door, de inkoopprijs bij onze leveranciers ligt vaak hoger als in hong kong in de winkel........dus dont blaim us..... als er straks geen winkels meer zijn waar je je potje lijm en je balsa plankje kunt kopen, denk ook maar niet dat je vreselijk rijk wordt van een modelbouwwinkel, mensen die mij kennen weten in wat voor glimmende limousine ik me verplaats................. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: ..............Peet................ 8)
     
  9. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    Nou, PP .

    Als je zelf een zender uit het buitenland importeerd kun je
    toch een aardig zak (euro) centje in je zak houden.

    Mischien zijn de toeleverancier van je producten wel duur.

    Helaas is door de komst van internet de wereld wel erg klein
    geworden.
    Een website van een Nederlands bedrijf is even gemakkelijk
    te bereiken als die van een buitenlandse.

    En of je het nu leuk vindt of niet PP, zo staan de zaken.
    Als modelbouwzaak heb je te maken met een internationale
    concurrentie.

    De consument zal uiteindelijk beslissen. (waarschijnlijk voor de
    goedkoopste)

    Een zaak zonder goed opgezette interactieve website zal het
    sowieso moeilijk krijgen. De consument wordt lui.
    Wat is er nu gemakkelijker als even een arf te bestellen vanaf een
    website.

    En je mag alle argumenten in de strijd gooien waarom dit
    een slechte ontwikkeling is, uiteindelijk beslist de consument
    die zijn euro's zo economisch mogelijk wil besteden.

    Johan
     
  10. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    leuke thread

    Zelf koop ik eigenlijk alleen nog maar op internet. Alhoewel misschien terecht, ik vind het verschil in prijzen in vergelijk met internetshops vaak wel erg groot. Komt er nog eens bij dat ik gewoon helemaal geen tijd heb om eens uitgebreid naar een winkel te gaan.

    Grote "ergernis" naast de prijs is ook het feit dat nederlandse winkels een vaak beperkt assortiment hebben, en het nogal eens wat maanden duurt voordat nieuwe producten hier in de winkels liggen.

    Ik heb laatst twee speed 400 vertragingen gekocht, 18$ per twee. In de nerderlandse winkels kwam ik na veel bellen (nee... moet ze wel bestellen) niet lager als 20 euro pst. !

    De meeste internetshops kunnen je net zo goed of soms beter adviseren in wat voor spullen je moet hebben. Heb je twijfels, dan zijn forums als deze, maar helemaal een ezone, een grote uitkomst. (sprak de electrovlieger ;)

    Internet, YES !

    Franck

    (die net een MEGA 16/10/5 met regelaar heeft besteld)

    Overigens : wat soms jammer is dat ALS ik eens tijd heb om bijv de winkel van PP te bezoeken er altijd wel 2e hands dingen liggen waar ik wel interessen in heb(in de vitrine). Vaak ga ik dan ook naar de tacu in utrecht. Lekker dichtbij en genoeg spulletjes waar je wat mee kan.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    maar waar kopen jullie dan via internet? Ik heb al eens van cyberheli gehoord, maart er zullen er vast nog meer zijn...
     
  12. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Mijn favoriet

    http://www.aircraft-world.com

    Voordeel, alleen electro en goede , erg goede service/advies Tevens zijn de portokosten beperkt tot maar een paar dollar. Hobbylobby rekent soms tot 25 $ verzendkosten..ahum.

    Vergeet trouwens niet dat je vanaf 22,- EURO 2*19% invoertax betaald deze tax word ook over de verzendkosten berekend !!!!!!! (betaald 100 euro wordt dan al gauw 150 euro!!!!!)

    Franck
     
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  14. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
  15. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    voor dat kleine Indoor spul ga ik vaak naar deze site.www.aeromicro.com Goede prijzen en snel. mijn laatste aanwinst van hun een GWS EPS vertraging 1:6,6 met een speed 300 ($16,95) en een GWS intrekbaar landings gestel van 3,5 gram voor $ 5,95 en $5,00 portokosten, levertijd 10 dagen.
     
  16. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Het lijkt me nuttig om de berichten over online shops een eigen thread te geven:"online shops".
     
  18. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    idee...

    Jullie kunnen natuurlijk ook de links naar online shop's bovenin bij "links" toevoegen (de link-sectie van modelbouwforum).. :idea:

    Robert
     
  19. lo-el

    lo-el Guest

    Weet het ook wel, het doet de modelbouwwinkels hier geen goed. :? Maar als er zo veel prijsverschil in zit, kijk je al gauw naar wat je kunt of wilt besteden.
    daarom bestel ik regelmatig modelbouwitems via internet in Hong Kong, duitsland of Amerika.
    Zonder enige problemen krijg je de spullen opgestuurd.
    service geven, zeker in Hong Kong, is goed geregeld. :D
     

Deel Deze Pagina