Ik volg je project met bewondering en vind de bouw methode geweldig, volgens mij heb ik ergens ook een electro jet met dezelfde bouwwijze langs zien komen.
Ik heb misschien een domme vraag.
Op 1 van je foto's zie ik dat je het profiel van de vleugel uit je romp snijd.
Dat doe je als de romp al in elkaar zit als ik het goed begrijp.
Heb je met snijden geen last van de lijm die tussen de stukken zit?
Inderdaad, bij de Puma werd de vleugel uitgesneden als de romp al verlijmd was, en ja de lijmnaad houd de snijdraad wel wat tegen maar ik zorg ervoor dat er op die plaats zo weinig mogelijk lijm zit dan valt dat wel best mee.
Ondertussen doe ik het anders dat kan je zien op de onderstaande foto van mijn X-24,

Ik voorzie dat de segmenten waar de vleugel komt inspringen. Achteraf kan je daar dan makkelijk de romp doorsnijden, natuurlijk volgt de lijn dan niet 100% het profiel maar toch bij benadering, met wat plamuur is dat gauw opgelost.

Die jets die je bedoelt ken ik, ik vind ze best indrukwekkend. Hier is de site waar je ze vindt is wel niet zo makkelijk te lezen met al die rare lettertjes maar de foto's zeggen genoeg.
F-104G STARFIGHTER
Het lijkt een beetje op elkaar maar het is eigenlijk toch wel een andere manier van bouwen.
Als je die stukjes allemaal op zijn plaats hebt dan het je enkel een schaal in de vorm van het model, alle versterkingen en ingewanden moet je dan zelf een plaats geven en inwerken. Bij onze Duitse vrienden vind je een bouwbeschrijving van deze F104 en ik meen me te herinneren dat er nog wel andere modellen beschreven staan.
F-104 Starfighter "Tetris" für 90er - 120er
Ik werk de binnenkant uit zoals ik bij de Dynam Skybus, Laser Arrow en andere EPP modellen gedaan heb. Natuurlijk kan ik niet zo ver gaan als bij een model dat in een mal gevormd wordt maar ik probeer het zo ver mogelijk uit te werken zodat de versterkingen, servoplaat ea. gewoon op hun plaats moeten worden ingelijmd. Met andere woorden het tekenen vergt wat meer werk maar hoe meer ik het uitwerkt hoe meer mijn CNC snijder achteraf het werk voor mij doet.
Ik heb verschillende Puma's gesneden voor mijn kameraden maar moest steeds de romp verlijmen en dan de vleugel uitsnijden, zoals ik het nu doe kan ik hun gewoon de stukken meegeven en kunnen ze verder zonder mij ;-)
Dirk