Depron Cessna 172 Skyhawk "Trainer"

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door RegionRC, 7 mrt 2007.

  1. RegionRC

    RegionRC Guest

    Hoi,

    Ik ben nieuw op dit forum maar ik wilde met jullie mijn nieuw projectje delen. Ik ben momenteel een depron Cessna 172 aan het bouwen. Ik heb zelf hiervoor de plannen gemaakt die ik in de toekomst ga delen. De plannen zal ik tzt in deze thread zetten. Alvast een sneak previeuw.
    Spanwijdte is iets meer dan 85 cm.

    Groeten

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. RegionRC

    RegionRC Guest

  3. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Leuk bezig!
    Misschien ook handig om ribbetjes erin te maken?
    Kijk maar eens naar deze canadair die ik aan het bouwen ben. Zo krijg je een heeeele lichte doosconstructie die echt belachelijk sterk is!
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=54510

    Laagjes lamineren werkt ook wel een beetje, maar zo'n doos werkt echt helemaal tof :). Bij mij is het allemaal 3mm
    Ben je uit je hoofd aan het snijden? of heb je wel een tekening?
     
  4. RegionRC

    RegionRC Guest

    Hey Sietse,

    Door het lamineren in verschillende wisselvallige lagen krijg je een supersterk geheel waarbij de noodzaak van ribben niet aanwezig is. Wel bedankt voor de tip en die Canadair is echt supermooi. Mijn Cessna wordt uit 6 mm gemaakt, dit in combinatie met een goede lijm geeft een superconstructie. Misschien wordt het binnenkort duidelijker als ik de eigen gemaakt bouwtekeningen post.

    Gr.
     
  5. vjete

    vjete

    Lid geworden:
    9 jun 2006
    Berichten:
    747
    Locatie:
    Kortrijk[BE]
    stijf zal hij wel zijn maar ook wel zwaarder dan de doosconstructie zoals sietse aangeeft. ik denk dat het vooral dat is wat hij wil zegge, ook stijf en lichter
     
  6. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.479
    Locatie:
    Belgie
    welke lijm gebruik je?

    groeten
    steffe
     
  7. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Tis een interessante bouwwijze als ik het is zoals ik denk dat je het bedoelt :).

    Als Doosconstructie zou het toch lichter kunnen gok ik (en dan dus even sterk (relatief lichter). Maar ik ben erg benieuwd hiernaar. Blijf foto's maken :D
     
  8. RegionRC

    RegionRC Guest

    Hoi,

    Lichter misschien :wink: maar sterker weet ik niet :) . Het gewicht op deze schaal met depron valt echt mee. Het model verliest ook meer gewicht naar mate ik hem in model ga schuren. Als lijm gebruik ik de constructielijm tixotroop van de HEMA :D . Echt superlijm, goedkoop en supersterk.

    De rest van het bouwverslag inclusief the eerste tekeningen heb ik gepost en ga ik posten :) in de onderstaande link.


    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=653307
     
  9. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Die lijm gebruik ik ook en werkt super door schuim effect goede vullende werking.
    Voor situaties waar het onmiddelijk vast moet zitten gebruik ik tixotroop contact lijm van de HEMA.
    De gewone contact lijm van de HEMA vreet de depron op.
     
  10. 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O
    DAT IS ZO MOOI :teacher: :teacher:
     
  11. jeroen1971

    jeroen1971 Guest

    Ik ben toch erg benieuwd naar het eind resultaat,....

    Box constructie of deze manier van bouwen????... ik denk dat voor biede wel het eea te zeggen is, lijkt mij dat deze lamineer manier vreemdere vormen toestaat terwijl box simpeler is...... tis maar net wat je wilt eigenlijk.

    dus blijven posten regionRC
     

Deel Deze Pagina