Waarom niet.... erg licht en wel sterk.
Ik ben nog al veslaafd geraakt aan het DLG-gooien, het is net een gokkast
elke keer denk je nu krijg ik die bel, maar ook de kleine prijsjes zijn de moeite waard. gelukkig kost het mij geen euro voor elke keer dat ik een gokje waag.
Alle draadjes over de kleine simpele dlg-tjes heeft bij mij weer voor de nodige inspiratie gezorgd. En omdat ik het altijd net even anders wil, kwam ik op een methode om vleugels te bouwen die ik al zeer succesvol heb toegepast bij parkflyers.
Men neme: een stukje depron 3mm.
Deze vouw ik dubbel met behulp van een verwarmde weestands draad.
Hier tussen plaats ik een constuctie met een ligger van 4mm carbon met een aantal balsa ribben.
lijm er op, dicht vouwen en klaar is de vleugel. De vleugelverbinding en de tips zijn versterkt met 2 lagen glasvezel.
De vleugel die ik nu als proef heb gebouwd is 1mtr. gewicht 50 gram.
en naar mijn idee stijf genoeg voor een discus launch.
Nu nog een rompje maken.
G.J
Ik ben nog al veslaafd geraakt aan het DLG-gooien, het is net een gokkast
elke keer denk je nu krijg ik die bel, maar ook de kleine prijsjes zijn de moeite waard. gelukkig kost het mij geen euro voor elke keer dat ik een gokje waag.
Alle draadjes over de kleine simpele dlg-tjes heeft bij mij weer voor de nodige inspiratie gezorgd. En omdat ik het altijd net even anders wil, kwam ik op een methode om vleugels te bouwen die ik al zeer succesvol heb toegepast bij parkflyers.
Men neme: een stukje depron 3mm.
Deze vouw ik dubbel met behulp van een verwarmde weestands draad.
Hier tussen plaats ik een constuctie met een ligger van 4mm carbon met een aantal balsa ribben.
lijm er op, dicht vouwen en klaar is de vleugel. De vleugelverbinding en de tips zijn versterkt met 2 lagen glasvezel.
De vleugel die ik nu als proef heb gebouwd is 1mtr. gewicht 50 gram.
en naar mijn idee stijf genoeg voor een discus launch.
Nu nog een rompje maken.
G.J