depron uit het losse handje

enkel plaatje depron

100_7951.jpg

vliegt beroert

brabant sept :: 100_7929.mp4 video by willeme1 - Photobucket

kan dat komen doordat de motor teveel up heeft ?

100_7952.jpg

of zijn de zijroeren te klein

tips welkom

verder vandaag heel vreemd

de wing en pibros wilden de lucht niet in (zowat windstil en zwaarbewolkt) terwijl ze normaal met wat wind prima vliegen
rara wat kan dat zijn, lage luchtdruk ofzo ik sta voor een raadsel

ze zijn wel een stuk zwaarder dan het eigen brouwsel wat vliegklaar net onder de 200 gram zit en juist met wind helemaal niet te vliegen is

groet alfred

Naar mijn menig heb je doping net verkeerd om. Googles es een beetje, kijk plaatjes en je probleem is vlot verholpen denk ik. Succes!

...maar het waait hier weer te hard voor dit model
Toch maar verhuizen dan? ;-)
Naar mijn menig heb je doping net verkeerd om.
Je bedoelt domping ;-). Ligt aan het zwaartepunt. Het is een duwprop. Zit de prop achter het zwaartepunt dan duwt hij zo de neus omhoog (zwaartepunt is 'scharnier'punt).
Als ik zie hoe ver de prop naar achteren zit dan denk ik dat je gellijk hebt.

Wat gebeurde er nou? Leek allemaal goed te gaan en dan toch nog op het laatst tegen de grond :confused:

ja op een gegeven moment kan ik het niet meer bijbenen (duim/hersens), vandaar ook die 59 cent platen
voordeel, kan nu razendsnel zo`n model maken en vlieg al tot windkracht 4/5

...op een gegeven moment kan ik het niet meer bijbenen (duim/hersens)...
Je moet er ook niet bij hoeven denken. :)

Dat zul je met bijvoorbeeld autorijden ook niet hebben. Je stuurt daar gedachteloos, al pratende met een passagier, de goede kant op terwijl je ondertussen gas geeft, schakelt en remt.

Ook met vliegen denk je op gegeven moment alleen maar: "nu moet ik daarheen" en je duimen zorgen automatisch dat dat ook gebeurt. De enige manier om dat zo te krijgen is oefenen, oefenen, oefenen, ... , ... :)
En dat heb ikzelf een winter lang op de SIM gedaan. Is nóg goedkoper als een plaat van 59 cent ;-)
Op het laatst de gekste capriolen uithalen en dan het model weer goed proberen te krijgen.

het zal nog wel even duren voor ik dat onder de knie heb maar tot die tijd blijft dat piepschuim met in de neus een eiken fruitkistenplaatje best heel
veerkracht heeft het wel

Ik ben het helemaal met Thieu eens. Je kan hier heel goed zien dat er iemand aan het vliegen is die het nog niet echt kan. Het komt er op neer dat het vliegtuig de piloot onder controle had en andersom zoals het "hoort".
Geeft allemaal niets want je kan het alleen leren door veel te oefenen en dat doe je in ieder geval wel. Alleen jammer dat je het zo te zien op eigen houtje doet, zo duurt het (veel) langer en zal je ook veel meer brokken maken. Oké, je hebt een simpel, goedkoop en veerkrachtig model. Helaas moest je na deze klap wel naar huis voor reparatie en kon je niet verder vliegen. Was je met een ervaren leraar naast je gaan vliegen dan had hij kunnen ingrijpen en het model weer dichterbij kunnen halen. Dan kon jij weer verder met oefenen. Je leert het dus echt wel sneller en naar mijn mening ook beter als je een goede leraar naast je hebt.

Ernst,

volgens mij moet je dit draadje
152155-neergestort-tijdens-opstijgen-en-weer-neergestort-77.html
neergestort-tijdens-opstijgen-en-weer-neergestort-77
eens lezen. Ik denk dat je die nog niet hebt gehad...(ben je wel de enigste op het forum vermoed ik :-) ),
Neem wel de tijd maar geloof me dat het de moeite waard is!
Deze meneer verdient uiteindelijk je respect en geloof maar niet dat hij ooit met een leraar gaat staan.

Ga zo door Alfred, je komt er wel ;-).

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ga zo door Alfred, je komt er wel ;-).

Groeten,

Paul.

crash nog steeds, gisteren tot aan de accu in de grond geboord na een stuurfoutje
fruitkisteneiken deed zijn werk

100_8037.jpg

gelukkig ben ik voorzien van een lijmpistool en is piepschuim makkelijk te plakken :)
motor ben ik ook al enkele malen verloren tijdens een crash

100_8038.jpg

ding vliegt mooi stabiel en het gaat langzaamaan steeds beter, denk langzaamaan al aan een echte jet met een ducted fan

crash nog steeds, gisteren tot aan de accu in de grond geboord na een stuurfoutje
fruitkisteneiken deed zijn werk

100_8037.jpg

gelukkig ben ik voorzien van een lijmpistool en is piepschuim makkelijk te plakken :)
motor ben ik ook al enkele malen verloren tijdens een crash

100_8038.jpg

ding vliegt mooi stabiel en het gaat langzaamaan steeds beter, denk langzaamaan al aan een echte jet met een ducted fan

Mooie duim:p:p

ja me duim. aan mekaar zit het weer maar daar is dan ook alles mee gezegt

botje is scheef aangegroeit en moet zogauw de nagel eraf valt opnieuw gedaan worden
erg lastig

100_8075.jpg

Leuk vliegtuigje toch.. Ik vindt hem zeer snel gaan.
Zou je me de tekening kunnen sturen of is het niet waard??

Zelf lijkt het me een heel lollig maar ook grappig dingetje.

En sterkte met je duim!

Laatst bewerkt:
Back