Destiny,mijn winterproject 08/09

• Topicstarter Topicstarter erik16v
  • Startdatum Startdatum
E

erik16v

Guest
hallo iedereen

rondom de modelboot ligt het bij mij aardig stil, al eens eerder had ik bekentgemaakt dat dit komt omdat ik een 7meter jachtje heb gekocht, die ik volledig zou verbouwen.

dit is afgelopen voorjaar reeds afgerond en hiervan wou ik jullie toch nog eens de foto's laten zien.

alles moest mooier, ruimtelijker en efficienter worden ingedeeld, naar mijn mening aardig gelukt.

hier eerst wat foto's van hoe ik hem kocht ,in de loop der tijd zet ik er dan af en toe wat foto's met uitleg bij als een soort bouwverslag.

hoe hij was
bootje003.jpg

voorin
bootje007.jpg

keuken voorin
bootje008.jpg

bankje achterin
bootje004.jpg

stuurstand, ook achterin
bootje005.jpg

straks wat foto's van hoe kaal hij geweest is.

groeten
erik

kaal, kabels en skyleer

hier alvast wat foto's van de "grote" leegte ,een deel van de kabels hangt er reeds weer, er zit wat grondhout in, er zit wat kurk(isolatie) en skyleer op de huid van het jachtje.

Fotos-0005.jpg

Fotos-0001.jpg

Fotos-0025.jpg

groeten
erik

hoi erik

een aardig werkje zo. ziet er goed uit.

vraagje heb jij internekoelling of zuig jij water aan van buiten.

de rest van de romp lijkt veel op mijn boot,

gr wiilem

Hey

Er staat een 40pk (helaas) benzine motor in, buitenwaterkoeling.
Ook bij de verbouwing de brandstof leidingen "laten" vervangen, alles RvS, met RvS koppelingen, filterhuis en RvS flexie "slangen".
Nu dus geen drup benzine meer, zelfs onder de luiken GEEN geur meer, dat was in het verleden wel anders!!

Voorin was een rondzitje (banken) en als je daar op zat en uit het raam wilde kijken moest je omhoog gaan om een beetje leuk wat te kunnen zien, daarom dus onder de nieuwe bank eerst een verhoging gemaakt.

Nu kon gelijk na een kleine aanpassing de drinkwatertank voorin ook onder de bank. dit had weer als gepland voordeel dat ik met mijn voeten tot in de punt kon gaan wanneer de banken tot bed worden omgebouwd.
Ook het lagere punt van de watertank(100 liter) komt natuurlijk de stabiliteit van zo'n klein jachtje alleen maar ten goede !
Fotos-0023.jpg

het zwarte voorin is donker rood hoor…. Komt door het lichtinval dat het zo zwart lijkt.

Nu eindigt de bank dus na 2 meter vanaf de punt, en niet na 2 meter vanaf een voorschot. Wat als gepland voordeel had dat ik achterin de voorpunt veel meer ruimte kreeg, hier kon ik nu een fatsoenlijk toilet maken, en ertegenover een kledingkast.

Fotos-0067.jpg

Dit is de kastenwand in het toilet, de onderkast is bijna groter dan het keukenblok dat er eerst zat!

Fotos-0027.jpg

Hier de kledingkast, 90cm breed, ik heb hem nog nooit echt vol gehad, heerlijk!!

Tot zover even weer voor nu.

Groeten
Erik

even weer wat vervolg.

hier staan de nieuwe stuurstand en het nieuwe keukenblok klaar.

Afbeelding056.jpg

Afbeelding057.jpg

zoals op de volgende foto komen ze ongeveer tegenover elkaar in de boot te staan .

Afbeelding058.jpg

hier nog even mijn mast, ik vond het leuk om hem eens een keer niet recht te maken maar met een knikje.

Afbeelding051.jpg

benieuwd wat iedereen er van vind!

groeten
erik

hey

thanks voor je reactie.

het jacht heeft mij reeds een erg fijne zomer bezorgt, was nog rest aan werk is hir en daar een lijstje (over een schot waarvan de hoeknaad mij niet netjes genoeg is )en nog wat kleine dingen.

het grootste ding dat nog staat te gebeuren is een nieuwe tent ,dat is dan ook gelijk weer duur, maar hier word ergens in januarie mee begonnen!

verder is het schip dus zo goed als klaar, maar is het leuk om in 1 keer alles te laten zien?ik vond van niet, daarom doe ik het als een soort bouwverslag.

geloof me, ook de buitenzijde is goed onder handen genomen.

groeten
erik

hier zie je hoe de stuurstand en het keukenblok in de boot staan...

Fotos-0029.jpg

Fotos-0028.jpg

binnenkort meer, maar volgens mij heb ik niet veel stappen van de opbouw meer dus worden het bijna af foto's...

groeten
erik

beetje jammer dat jij t skaileer gelijk tegen t staal heb geplakt,je had er beter eerst wat isolatie tegen aan kunnen doen,daarna hout,en dan t skaileer,nu heb je kans dat er telkens condens af blijft komen,wil je eventueel meer weten schroom a u b niet om iets te vragen

groeten oase

nog erger jammer dat het niet goed ziet en niet goed leest, er zit eerst 4 mm kurk op het staal en dan het skyleer, aangezien ik er raamrubbels in heb en geen alu ramen was het onmogelijk er nog hout bij tussen te doen, met enkel glas hou je op het glas altijd wat condens, verder is de boot gelukkig kurkdroog....

vorderingen, bezig met iets onder de stoel te laten maken zodat die draaibaar word en dat ik hem aan de kant kan zetten zodat ik nog iets meer doorloop ruimte bij de keuken heb.
verder wil ik deze winter nog een tafel maken voor acterin, die aan 2 kanten dubbel kan klappen, zoals je op zeilboten veel ziet. Die dan tevens tussen de banken kan met een kussen er op als zonnebed.
ik zal binnenkort even foto's plaatsen van hoever het nu is..

Back