Devo F7

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Knelis, 28 dec 2016.

  1. Knelis

    Knelis

    Lid geworden:
    28 dec 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    groningen
    Hallo,
    als ik mijn devo f7 handzender aanzet dan krijg ik de throttle warning en flight mix warning.
    De zender reageert wel op de linker joystick om de throttle warning weg te nemen maar niet de flight mix warning.
    De zender reageert ook op geen enkele puls van welke knop of joystick dan ook. Ook de menu knoppen reageren totaal niet. De zender is nieuw en deed het gewoon toen ik de ontvanger aan zette icm motor en diverse servos. Alles werkte en ik ben wel aan het klooien geweest in het menu. Alles zit op slot lijkt het wel en ik kan nergens in komen.
    iemand ervaring met deze zender?

    Grt Knelis
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.332
    Locatie:
    Woerden
    Die waarschuwing vertelt je dat er ergens een mixer is ingeschakeld. Die mixer zal hoogstwaarschijnlijk aan één van de schakelaars toegewezen zijn. Probeer elke schakelaar één voor één om te zetten tot die waarschuwing verdwijnt. De schakelaar die je op dat moment hebt omgezet is de schakelaar die de mixer activeert en die dus bij het aan zetten in de stand moet staan dat die mixer uit staat.
    Als die waarschuwing weg is zal vrijwel zeker alles weer "normaal" werken. Lees overigens ook de handleiding er op na daarin zal je meer informatie over deze waarschuwing moeten kunnen vinden!
     
  3. Knelis

    Knelis

    Lid geworden:
    28 dec 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    groningen
    Hallo Ernst.
    Dat is het hem juist.
    Reageert echt nergens op. Op geen enkele schakelaar en/of joystick.
    Ben al voor de 2e dag aan het proberen maar zo gauw de zender aan gaat is het foute boel en staat op "slot"
     
  4. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.332
    Locatie:
    Woerden
    Heb je de gebruiksaanwijzingen er op nagelezen? Het moet er volgens mij ergens in staan.
    Een andere mogelijkheid is dat je één of meerdere schakelaars in een bepaalde positie moet zetten bij het aanschakelen en/of één of meerdere knoppen voor het instellen ingedrukt moet houden bij het inschakelen. Je komt dan in een "speciaal" menu waar je vaak de zender ook helemaal kunt resetten. Dat kan "gevaarlijk" zijn omdat je dan bij sommige merken ook de kalibratie waardes van de knuppels wist. De knuppels moeten dan opnieuw gekalibreerd worden. Of je dat zelf kan weet ik niet omdat ik niet weet welke procedure voor jouw zender nodig is en of daar speciale apparatuur bij nodig is.
    Misschien moet je contact op nemen met Walkera zelf voor hulp?
     
  5. Knelis

    Knelis

    Lid geworden:
    28 dec 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    groningen
    Ja, bij de zender zit een cd. Er staat alleen een reset modus in maar daar moet je wel voor in het menu kunnen komen. Ook na enig speurwerk op het internet vind ik vergelijkbare problemen maar geen oplossing. Ja, 1 of andere wazige beschrijving met downloaden en nog wat andere dingen maar daar kom ik niet uit.
     
  6. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.332
    Locatie:
    Woerden
    Dan blijft er voor mij maar één mogelijkheid over en dat is contact op nemen met Walkera.
    Hier in Europa zijn meerdere bedrijven die de service voor Walkera verzorgen. Je kan een lijst met bedrijven HIER vinden. Persoonlijk zou ik een Engelse of Duitse firma kiezen omdat die talen ken. Het lijkt me dat minstens één van die bedrijven je zal kunnen helpen. Het is mij al vaak gezegd, "Nee heb je. Ja kan je krijgen".
    Succes.
     
  7. Knelis

    Knelis

    Lid geworden:
    28 dec 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    groningen
    Bedankt kerel.
    Nu spreek ik goed Duits dus heb ik xcite gebeld. Nette mensen die de tijd nemen en oplossingen willen vinden. Het is een raar probleem dat zich soms voordoet.
    Het schijnt dat er een softwareprobleem is. Daar moet ik dus verder mee.
    Er zit iemand in Nederland met walkera Benelux. Die is echter niet te bereiken. Ook toemen verkoopt ze en ook die heb ik gebeld. Die bellen hopelijk terug.
     
  8. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
    Heb je deze al gelezen?: http://www.walkeraforums.com/threads/warning-throttle-stick.74/
    Wat betreft de flight mix warning: welke melding krijg je precies 'Flight switch' of 'Flight mix'? Ik heb hier volgende aanbeveling gevonden: on start up you need to have throttle (left stick) all the way down and the flight mode switch (top right switch) flipped away from you.
    Vermoedelijk gaat de zender in beveiligde mode als dit niet zo is.
     
  9. Knelis

    Knelis

    Lid geworden:
    28 dec 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    groningen
    Hallo.

    Het het gaat om de flight switch en werkelijk alle standen van de schakelaars zijn al meermalen geprobeerd.
    Toemen legt zo maar de telefoon neer, te druk.
    Heb nu een jongen gevonden die iemand van walkera kent. Kijken wat die zeggen.
     
  10. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
    Het gaat er wel om dat de switch omhoog staat vóór dat je de zender aan zet. Suc6!
     
  11. Knelis

    Knelis

    Lid geworden:
    28 dec 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    groningen
    Dat snap ik.
    Alle schakelaars staan van me af zeg maar. Throttle naar beneden.
    Maar om uit te sluiten dat er bijvoorbeeld een schakelaar verkeerd staat zijn alle schakelaars op alle standen geprobeerd.
     
  12. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
    Verder kan ik je niet helpen - wens je succes met Xcite/Walkera Benelux
     
  13. Knelis

    Knelis

    Lid geworden:
    28 dec 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    groningen
    Het is opgelost.

    Wederom diverse dingen geprobeerd en warempel, d'r zit leven in.

    Zender uit.
    Throttle stick (links) naar onderen.
    Schakelaars allemaal van je af.
    Draaiknop centraal.
    Rechter joystick omhoog duwen en daar houden.
    Zender aan zetten.
    Doe je de rechter joystick pas omhoog als de zender aan staat dan zal er niks gebeuren.
     
  14. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
  15. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.332
    Locatie:
    Woerden
    :yes: Het blijven nare dingen, computers. :rolleyes: Ze doen precies wat je zegt maar niet wat je wilt. ;)
     
  16. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    Computers zijn net zo slim als de gebruiker erachter!
     

Deel Deze Pagina