DIAMOND 2500

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door ISOLA2, 1 mei 2018.

  1. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.479
    Locatie:
    IJsselstein
    Voor het testen/aanpassen van de instelhoek kun je het makkelijkst eerst werken met dunne latjes onder de achterlijst. Op deze manier kun je makkelijk de voor jou beste instelhoek bepalen, als je hierna met een instelhoek meter opmeet wat de instelhoek geworden is kun je de latjes weer verwijderen en doormiddel van het aanpassen van het stabilo de instelhoek definitief maken.
     
    H.B.Busking vindt dit leuk.
  2. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    2.387
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Ga het zo doen, voor ik achter iets losmaak .
     
  3. H.B.Busking

    H.B.Busking Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.044
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Wacht ook even met het veranderen van je instelhoek van je motor.
    Eerst idd de achterlijst. Dan kijken wat ze doet.
    Bij mijn snelle zwevers op O.
    Geeft een neutrale start bij modellen... moderne vleugelprofielen... dat wel.

    Verders... buitengewoon fraai ontworpen model
     
  4. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    2.387
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Mijn andere zwever modern hotlijner profiel, bijna 0 instelhoek , stijgt met een regelmatige hoek.
    Uiteraard ga ik de instellingen 1 voor 1 veranderen.
    Mijn langs stabiliteit is wel iets minder dan gemiddeld 0.33 had de vleugel koorde 2 cm minder moeten nemen .
     
    H.B.Busking vindt dit leuk.
  5. J.B

    J.B Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    440
    Locatie:
    Drenthe
    Hallo René

    Onderstaand draadje heeft voor mij heel veel verduidelijkt.
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/zwaartepunt-en-instelhoekverschil-en-de-duikproef.121419/

    verder heb ik bij al mijn zwevers instelhoekverschil tussen de 1 en 1,5 graad ,wat voor mijn type zwevers prima is .
    hieronder nog een Xcel bestand om eenvoudig het EWD te meten .

    http://www.rc-network.de/magazin/trickkiste/trick05/trick05.html
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2018
  6. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    2.387
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Bedankt allemaal voor de inbreng, al de theorie heb ik al vele malen doorgelezen en berekenen allemaal geen probleem, maar dat allemaal in de praktijk toepassen dat is vliegen en testen .
    Om te testen moet je vliegen en je kist in afwachting dat ze goed vliegt heel houden :rolleyes:
    Dat laatste is voor mij door gebrek aan vliegervaring het moeilijkste , maar als je een ervaren piloot het laat doen dan leer je niets .
    Dit is de eerste zwever die ik zelf invlieg en veilig aan de grond krijg :banana:

    Dus ik maak vorderingen.
     
    J.B, JHvdK, H.B.Busking en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    5.705
    Locatie:
    Utrecht
    Dat heet motordomping. ;)
    Succes!
     

Deel Deze Pagina