dickie?

Discussie in 'Werkschepen' gestart door jasper!, 30 apr 2010.

  1. jasper!

    jasper! Guest

    hallo,

    ik heb een dickie sleepboot,helaas nu even geen foto. wel een link met foto:
    http://i100.twenga.com/games-speelg...oot-met-waterkanon-tp_3225143711574601278.png

    Wat ik erg graag mee zou willen is een nieuwe zender en ontvanger met snelheidsregelaar.
    en ik heb een nieuwe pomp die ik erg graag in zou willen hebben het is 12v kavan pomp. En ik zou nieuw roerwerk er in willen hebben het binnenwerk dan. En dan zou er ook wel een nieuwe accu(s) in moeten.

    Graag zou ik willen weten wat jullie er in zouden doen en wat voor spullen, en ong de kosten.

    en die verbouwing van die andere schepen van dickie ben ik ook al tegen gekomen

    momenteel vaar ik op zee dus zit niet zo vaak op internet

    alvast bedankt!
     
  2. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.690
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Jasper,

    Kijk even hier om te lezen hoe het niet moet (eerst te lang achter elkaar doorvaren en dán de boel aanpassen...):
    sleper-dickie

    Hier wat meer informatie:
    Another Dutch Dickie
    In deze sectie van dit forum staat héél veel info over het modificeren van de Dickie Harbour boat.

    Een eenvoudige twee of vierkanaals zender/ontvanger is voldoende, als je behalve de motor, roer, de blusmonitor en bijvoorbeeld verlichting, niet meer functies wilt bedienen.
    Bijvoorbeeld deze:
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 4Ch Tx & Rx (Mode 2) $26.95
    Voor iets méér heb je een zeskanaals:
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx (Mode 2) $32.95

    Als regelaar heb ik de Thor 15 in gebruik, daarbij hoor je bij lage toerentallen het piepen van de regelfrequentie in de motorwikkelingen.
    Als je dat hinderlijk vindt is er ook nog deze, die dat niet heeft:
    Modellbau-Regler.de Shop - AS12/15RW BEC

    Ik vaar op twee 4000mAh Lipo's parallel (7,4V) en een 545 (vijfpool) motor, in combinatie met de Thor regelaar kun je de omwentelingen van de schroef tellen, zó langzaam kun je regelen, prachtig om mee te spelen.
    Zoals je op het Engelse forum kunt zien hebben velen een 6V of 12V loodaccu in hun Dickie, werkt ook prima en je hooft geen lood als ballast mee te nemen.

    Als je schroefaskoker niet lekt, kun je die blijven gebruiken, de mijne lekte wel en die heb ik vervangen door een eigenbouw met 'echte' glijlagers en een smeerpijpje om de koker vol vet te houden, loopt super stil en soepel.

    Ik heb nog een schakelmodule liggen, waarmee ik via de zender vier functies kan schakelen (verlichting e.d.), dat wacht nog even tot ik er tijd voor vind...

    Groeten, Jan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. jasper!

    jasper! Guest

    oke

    bedankt dit is wel nuttige informatie. maar u heeft dezelfde? maar met die accu kan ik beter 2 nemen of 1 want die pomp vraagt meer dan die motor?
     
  4. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.690
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Jasper,

    Toen ik 'm kocht, was het 'dezelfde' als jij hebt, ik heb de pomp en het reservoir eruit gehaald en op die plaats de batterijen gelegd, andere Dickie kapiteins hebben het reservoir laten zitten en leggen hun 6V loodaccu er bovenop, past precies.
    Alleen het zwaartepunt ligt bij die boten hoger dan bij de mijne, dus die boten zijn wat tuiteliger.

    De standaard plunjerpomp is een echte stroomvreter; je ziet de boot langzamer varen zodra je de blusmonitor aanzet, echter, dit ligt deels aan de originele batterijen, dat pakketje heeft moeite om de gevraagde stroom te leveren, met een 6V 2Ah of 4Ah loodaccu heb je dat probleem niet (de capaciteit hangt samen met de afmetingen van de accu, je moet even zien wat je kwijt kunt, méér capaciteit is meer vaartijd).

    Groeten, Jan.
     

Deel Deze Pagina