Dieseltje op de kop inbouwen?

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door jan brilman, 29 aug 2018.

1. Énke Blériot

Énke Blériot verslagschrijvers

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Jan .ik heb je ingeschreven als tijdwaarnemer...:p

Laatst bewerkt: 31 aug 2018
  2. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Kom ik allemaal op terug.

Zou graag een par ml. diesel ovrnemen.

Waarin moet je dat bewaren: zo'n ouderwetse spuitsfles?

Tijdwaarnemer: prima; was sowieso van plan te komen.

Wordt vervolgd.

jan.

3. DHZ

DHZ

Lid geworden:
    26 aug 2012
    Omdat de ether zo vluchtig is volstaat alleen een glazen fles of een blikje met een metalen dop incl.pakking. Dop krachtig vastdraaien en de fles c.q. het blik koel bewaren. Dit alles geeft geen garantie voor lange houdbaarheid maar vergroot de kansen daarop.

4. BBruins

BBruins

Lid geworden:
    20 dec 2014
    Ik heb in Rotterdam bij een autolakhandel eens verfblikjes gekocht. Ze hadden geloof in ook lege blikken voor vluchtige stoffen. Ik ga even zoeken waar dat was.

5. tjarko

tjarko

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Ik heb model technic diesel brandstof gekocht bij W&W in waldfeucht, vlak bij Roermond, vorig jaar.
    Zelf krijg ik die 1 liter nooit op, dus bij mij is wel 1/2 liter over te nemen, eindhoven. Stuur maar een berichtje.

6. stunthenk

stunthenk

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Een jeneverfles gaat ook prima! Plastic in ieder geval niet, want de ether ademt door het plastic naar buiten zodat je peut indikt en onbruikbaar wordt. En een nylon of plastic fles met een plastic dop gaat ook niet, omdat de dop op een gegeven moment stuk gaat. Zelfs de plastic flessen waar ether soms in te koop is, zijn niet geschikt vanwege dat probleem. Dan kijk je een half jaar later in je kast en zie je de top van de dop omhoog staan en de fles leeg! Hè, Bruno? Dus: blikken vat of glazen fles met metalen dop.
    IMG_7482.JPG
    Links: peutblik met gemengde peut, midden de ether voorraad, rechts de spuitfles waar peut in heeft gezeten, is hol getrokken omdat het minieme restje ether door het nylon van de fles heen is verdampt.

Deel Deze Pagina